2026-09-10, 10:19
Medlem
Skuggvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Är inte det bara lite vad som är hoppet om att ta med sig en ”hemlig gäst” ska orsaka? Varför skulle Cissi vara skrämmande för någon?

Jag såg det och vill hon göra det så visst. Förstår inte varför hon inte ska intervjua Robin dock, han är lika mycket stämd som Emelie i detta. Och att göra det till en ”feministisk” sak när det finns två fall, varav en man är inblandad är absolut sjukt.
Ja, fattar inte. Töntigt att försöka skapa drama och content till sociala medier när de är i tingsrätten för varumärkesintrång.

Som sagt - båda parterna har gjort pinsamma misstag i handlingarna som skickats in i detta mål... Men det är ju rätt onödigt av folk som inte måste vara där att slösa hela sin förmiddag.
Citera
2026-09-10, 10:22
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Tror han läste flashback under gårdagen och fega ur.
Han är så rädd för både Axel och Cissi
Cissi och Axel är föredömen här som kan besöka tingsrätten samtidigt.

Men rättshaveristen Jocke kan inte ens komma till sin egen förhandling om de två är där. Vad tror han att de ska göra liksom? De är två civiliserade människor.
Citera
2026-09-10, 10:25
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Ja, fattar inte. Töntigt att försöka skapa drama och content till sociala medier när de är i tingsrätten för varumärkesintrång.

Som sagt - båda parterna har gjort pinsamma misstag i handlingarna som skickats in i detta mål... Men det är ju rätt onödigt av folk som inte måste vara där att slösa hela sin förmiddag.
Media brukar vara intresserade när det gäller Jockiboi och Cissi är media.
Citera
2026-09-10, 10:26
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Du är en situationsbunden feminist mao

Cissiochandra kämpar mot maktmissbruk ochföryttrandefrihet. De haf länge arbetatfören förändrad förtalslaagstiftning för att utsatta kvinnor och barn bla ska kunna berätta om vad de varit med om. Det utan att riskera att bli stämda för förtal av sin förövare.

Man kan tex inte stå upp för åsiktsfrihet och yttrandefrihet för enbart en del utan att stå upp för annan yttrandefrihet som i tex Medviktarnas fall.

Kom igen liksom - det handlar om två t-shirts som sålts en handfull till nära självkostnadspris.

Absolut ingen förväxlar dessa med Jockes eget varumärke.

Det gick fort när du skrev nu ser jag men jag förstår nog vad du försöker skriva trots alla fel.

Att arbeta för det är helt rätt i dagens samhälle. Denna stämning har ju inget att göra med att någon är kvinna dock, det har att göra med att folk tror dom kan komma undan med att vara idioter bara för dom är ”små kreatörer med få följare”.

Att fokusera på något sådant här är ett hån mot de kvinnor som har riktiga förövare och försöker göra sin röst hörd. För i själva verket är det två idioter på två sidor som är idioter. Inget feministiskt allt i denna förhandling.
Citera
2026-09-10, 10:27
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Du är en situationsbunden feminist mao

Cissiochandra kämpar mot maktmissbruk ochföryttrandefrihet. De haf länge arbetatfören förändrad förtalslaagstiftning för att utsatta kvinnor och barn bla ska kunna berätta om vad de varit med om. Det utan att riskera att bli stämda för förtal av sin förövare.

Man kan tex inte stå upp för åsiktsfrihet och yttrandefrihet för enbart en del utan att stå upp för annan yttrandefrihet som i tex Medviktarnas fall.

Kom igen liksom - det handlar om två t-shirts som sålts en handfull till nära självkostnadspris.

Absolut ingen förväxlar dessa med Jockes eget varumärke.
Vad menar du? Är det inte officiell Jockiboi-merch jag har på mig?
Citera
2026-09-10, 10:28
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind

Håller med.
Det handlar bara om att försöka få till något på sociala medier för alla dom här. Drama på internet är väldigt passé och det finns väl annat att fokusera på som är viktigare, för alla som, båda sidor.
Citera
2026-09-10, 10:34
Medlem
Skuggvinds avatar
Clueenews har vaknat till liv, tydligen är det en rättegång som pågår. Det var nytt för mig! Jag har full förståelse för att vissa personer här på flashback inte bemödar sig att ens försöka ta reda på vad som sker... men att Cluee fortsätter att visa sitt agg mot Jocke och försöker blåsa upp muntlig förberedelse till rättegång!

Enligt stockholms tingsrätt:
to 2026-09-10 09:00 - 12:00 Muntlig förberedelse PMT 8051-26, PMT 13519-26 intrång i EU-varumärke m.m.
Citera
2026-09-10, 10:45
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Kan nån av Jockibois krigare här svara på varför han inte är på förhandlingen idag?
Citera
2026-09-10, 10:50
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Det gick fort när du skrev nu ser jag men jag förstår nog vad du försöker skriva trots alla fel.

Att arbeta för det är helt rätt i dagens samhälle. Denna stämning har ju inget att göra med att någon är kvinna dock, det har att göra med att folk tror dom kan komma undan med att vara idioter bara för dom är ”små kreatörer med få följare”.

Att fokusera på något sådant här är ett hån mot de kvinnor som har riktiga förövare och försöker göra sin röst hörd. För i själva verket är det två idioter på två sidor som är idioter. Inget feministiskt allt i denna förhandling.
Nej det gick inte fort då min mobil slutade att autocorrecta och jag fick göra mellanslag manuellt. Missade en del ser jag.

Yttrandefrihet ska inte villkoras till något och Medviktarnas t-shirts är yttrandefrihet .

Du kör ditt vanliga "ett hån mot " utsatta kvinnor. Menar du på allvar att Cissi ska förbjudas göra något annat än att kämpa för utsatta kvinnor och barn?

Hon är nog en av de som gör mest för deras yttrandefrihet. Har bla stämt Sverige i Europadomstomstolen.
Citera
2026-09-10, 10:52
Avstängd
Citat:
Kan nån av Jockibois krigare här svara på varför han inte är på förhandlingen idag?
Han var tvungen att gå på dass och skita.
Citera
2026-09-10, 10:53
Avstängd
Citat:
Nej det gick inte fort då min mobil slutade att autocorrecta och jag fick göra mellanslag manuellt. Missade en del ser jag.

Yttrandefrihet ska inte villkoras till något och Medviktarnas t-shirts är yttrandefrihet .

Du kör ditt vanliga "ett hån mot " utsatta kvinnor. Menar du på allvar att Cissi ska förbjudas göra något annat än att kämpa för utsatta kvinnor och barn?

Hon är nog en av de som gör mest för deras yttrandefrihet. Har bla stämt Sverige i Europadomstomstolen.

Cissi kämpar för sin rätt att utöva maktmissbruk.
Citera
2026-09-10, 10:53
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:

Nu e jag inte hans krigare men Jocke behöver inte vara där eftersom det bara är ett förberedande möte via advokaterna.
Han behöver inte agera cirkusapa åt kritikerna och ge dem gratis klickmaterial.
Det intressanta nu är om de lyckas landa en förlikning eller om det blir en offentlig huvudförhandling längre fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in