2026-08-31, 20:40
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
En sak är säker, publiken håller inte med dig som tittat.
Du har så klart frågat alla som har sett det vad dom tyckte, och vet att ingen håller med mig.
Seriöst, du måste väl förstå att jag bara talar för mig själv och att 'publiken' inte håller med mig inte är det minsta relevant för min åsikt?
Citat:
Men låter det vara nu, förutom ditt betyg för avsnittet.
Tyckte du ens första avsnittet var bra?
Det var ett solitt 3/5-avsnitt. Det var inte dåligt per se, det var bara att jag inte gillade det.
Menar du första avsnittet för säsongen? Det är över en månad sen jag såg det så jag minns inte riktigt vad jag tyckte. Det gav uppenbarligen inget bestående intryck.
Citera
2026-08-31, 21:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Du har så klart frågat alla som har sett det vad dom tyckte, och vet att ingen håller med mig.
Seriöst, du måste väl förstå att jag bara talar för mig själv och att 'publiken' inte håller med mig inte är det minsta relevant för min åsikt?

Det var ett solitt 3/5-avsnitt. Det var inte dåligt per se, det var bara att jag inte gillade det.
Menar du första avsnittet för säsongen? Det är över en månad sen jag såg det så jag minns inte riktigt vad jag tyckte. Det gav uppenbarligen inget bestående intryck.
Såklart jag förstår det är vad du tycker, dock lite besviken att du tycker så och när det var ett klassiskt Star Trek avsnitt och ett rätt bra ett och spännande.
Tänker inte övertyga dig, för jag behöver inte övertygas.
Och har inget behov att göra detta.

Första avsnittet var om dinosaurerna(Och tidsresan de gjorde.), och hur en plant försvann i andra änden....
Citera
2026-08-31, 21:07
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Såklart jag förstår det är vad du tycker, dock lite besviken att du tycker så och när det var ett klassiskt Star Trek avsnitt och ett rätt bra ett och spännande.
Tänker inte övertyga dig, för jag behöver inte övertygas.
Och har inget behov att göra detta.
Du kanske skulle försöka att inte ta det personligt, så blir du inte besviken för att andra inte tycker som du.
Citat:
Första avsnittet var om dinosaurerna(Och tidsresan de gjorde.), och hur en plant försvann i andra änden....
Som sagt, det gav inget bestående intryck. Men det betyder egentligen ingenting eftersom både TNG, VOY och DS9 hade flera säsonger med fler mediokra avsnitt än det fanns bra.
Citera
2026-08-31, 21:15
Medlem
klybans avatar
Citat:
Du kanske skulle försöka att inte ta det personligt, så blir du inte besviken för att andra inte tycker som du.

Som sagt, det gav inget bestående intryck. Men det betyder egentligen ingenting eftersom både TNG, VOY och DS9 hade flera säsonger med fler mediokra avsnitt än det fanns bra.
Det behöver du inte alls oroa dig för.

Dessa serier du pratar om hade typ 25-26 avsnitt per säsong(Och en del hade lite mindre i början.) , och många avsnitt var sådär.
Även om jag gillade storyn i helhet, så var det också många bra avsnitt för en som älskar scifi och Star Trek.

Dock berättade publiken av Strange New worlds att detta var ett riktigt bra avsnitt, även om du inte gillade det.
Citera
2026-08-31, 21:57
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Det behöver du inte alls oroa dig för.
Det var ju precis det du sa att du gjorde. 'dock lite besviken att du tycker så' är dina egna ord.
Citat:
Dessa serier du pratar om hade typ 25-26 avsnitt per säsong(Och en del hade lite mindre i början.) , och många avsnitt var sådär.
Fast det inte ens korta serier är en garanti för att alla avsnitten är bra. Vilket är lite av min poäng. Alla avsnitt av en serie måste inte vara bra för att man ska uppskatta serien.
Citat:
Även om jag gillade storyn i helhet, så var det också många bra avsnitt för en som älskar scifi och Star Trek.
Återigen så är det precis det som jag tycker är problemet. Det har varit väldigt många så att säga säkra avsnitt. Det har varit okej och duglig SF-underhållning men det har inte känts särskilt 'wow'.
Citat:
Dock berättade publiken av Strange New worlds att detta var ett riktigt bra avsnitt, även om du inte gillade det.
Sett till säsongen som helhet så var det absolut ett av dom bättre. Sett till Star Trek som helhet så finner jag det mediokert.
Citera
2026-09-01, 06:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det var ju precis det du sa att du gjorde. 'dock lite besviken att du tycker så' är dina egna ord.

Fast det inte ens korta serier är en garanti för att alla avsnitten är bra. Vilket är lite av min poäng. Alla avsnitt av en serie måste inte vara bra för att man ska uppskatta serien.

Återigen så är det precis det som jag tycker är problemet. Det har varit väldigt många så att säga säkra avsnitt. Det har varit okej och duglig SF-underhållning men det har inte känts särskilt 'wow'.

Sett till säsongen som helhet så var det absolut ett av dom bättre. Sett till Star Trek som helhet så finner jag det mediokert.
Nä, det är ingen oro.

Ingen sagt kortare är bättre, det är mer så långa ger många mellan avsnitt, som ni kallar fillers kanske.

Serien började utmärkt, och fortsatte så, sen tredje så tappade det en hel del och nu denna säsong med två bra avsnitt, ett okey, och sen resten av dom inte mycket hänga i granen.
Du gillar det inte säger du, dock håller inte så många med dig av publiken och när man tittar på betyg på avsnittet.
Och inte heller ser jag ett problem att mer fokus ett avsnitt läggs på Chapel och M´benga, förstår inte varför det ens skulle vara en sak att mer fokus var på dom för.
Vet du?
Citera
2026-09-03, 18:45
Medlem
Jaha, då var det ännu ett skitavsnitt, tröttsamt!
Citera
2026-09-04, 11:05
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Detta var nog det avsnitt man kan kalla att de inte tar sig själva på allvar.
Men med dom där 3, 4 och 5:e avsnittet, så blev detta inte bra alls och man har bra svårare att ta ett sånt avsnitt.

Intressant är att i första och andra säsongen hade de ett sådant här avsnitt i var säsong, i tredje så satt jag där sen och tänkte undrar ens vilket avsnitt som var tänkt som att skoja till det lite.
Och nu står man på samma punkt och funderar på varför dom gör så många och som är så svåra och greppa vad det är.
Och då menar jag mer för storyn eller mer för skoja till det.
För nu har vi 3-4 avsnitt som bråkar om den titeln.

Och större fråga varför så många för, finns det fanns som sagt de älskar det så mycket att de vill se fler?
För dom kan inte suttit på dessa möten och tyckt detta var en fantastisk idé, eller ja, uppenbarligen gjorde dom det och pga vi nu ser det.

Jaja, vi får väl hoppas det är något bra avsnitt på de sista tre, för första och och sjätte var riktigt bra Star Trek avsnitt i mitt tycke.
Citera
2026-09-04, 18:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
Men detta har vi många tankar om vad som sker, och vad som händer.
1, 2 och 6 avsnitten var bra, och tvåan lite lägre.

Undrar hur faan de tänkte här, för jag är lite besviken faktiskt och även om jag älskar Star Trek och scifi.
Och så slarvar de bort serien, lätt med tredje och nu fjärde och vi har mer av dessa dåliga.

Så vad väntar oss, för är direkt orolig med detta och Star Trek nu.
Sen den andra tonårsserien, den är vad den är och kommer bli bortglömd om inte de lyckas göra något andra säsongen.(Dock om de inte gör, så ställer jag mig frågan om inte de måste sluta och ta ett stort steg tillbaka och tänka om.)

Med denna serien så tänkte jag det skulle bli en nystart av Star Trek ala den som William Shatner var i och originalet.
Svårt och se något sånt av den längre, och det ens ska ske.
Citera
2026-09-04, 22:19
Medlem
Citat:
Men detta har vi många tankar om vad som sker, och vad som händer.
1, 2 och 6 avsnitten var bra, och tvåan lite lägre.

Undrar hur faan de tänkte här, för jag är lite besviken faktiskt och även om jag älskar Star Trek och scifi.
Och så slarvar de bort serien, lätt med tredje och nu fjärde och vi har mer av dessa dåliga.

Så vad väntar oss, för är direkt orolig med detta och Star Trek nu.
Sen den andra tonårsserien, den är vad den är och kommer bli bortglömd om inte de lyckas göra något andra säsongen.(Dock om de inte gör, så ställer jag mig frågan om inte de måste sluta och ta ett stort steg tillbaka och tänka om.)

Med denna serien så tänkte jag det skulle bli en nystart av Star Trek ala den som William Shatner var i och originalet.
Svårt och se något sånt av den längre, och det ens ska ske.

Dom hade ju kunnat skippa skiten Starfleet Academy och gjort en serie av Section 31 som det var tänkt att göras med lite action och spänning istället för tramsig gullefjun-avsnitt. Istället gjordes en skitdålig film som inte påminde någonting om Star Treks anda.
Citera
2026-09-05, 00:58
Medlem
Fantens avatar
Jag tyckte ändå att det här var rätt kul. Faktiskt. Avsnitt med Q är alltid uppskattade hos mig.

Var det ett bra avsnitt? Nej, det var också ren filler - men det var filler som var underhållande, jag älskar avsnitt som är High Concept. Det var som om Community och SNW gjorde ett avsnitt tillsammans.
Citera
2026-09-05, 11:39
Medlem
klybans avatar
Citat:
Dom hade ju kunnat skippa skiten Starfleet Academy och gjort en serie av Section 31 som det var tänkt att göras med lite action och spänning istället för tramsig gullefjun-avsnitt. Istället gjordes en skitdålig film som inte påminde någonting om Star Treks anda.
Starfleet academy tror jag var ett försök till att flörta med den yngre publiken.

Inte tänkt på den, men en sådan serie hade nog kanske varit något att bygga på.
Dock så tror jag de aldrig hade fått Michelle Yeoh som Philippa, men antar de nog hade gjort annan tidsperiod.
Men just den som går parallellt med Discovery är ju mycket händelserik, så utan henne vore ju sådär.
Och ersätta henne är nog inte sin himla lätt.

Men just denna serie och med tanke på Kirk är med ibland, så trodde jag lite att det skulle bli någon fortsättning där.
Nu är jag mycket tveksam hur det ska gå till.

Jaja, håller tummarna att man åtminstone får två bra avsnitt till, och inget vore bara tragik.
Men jag kommer fortsätta titta ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in