Jag fick känslan av senaste recensionen att RLM är färdiga med att recensera New Trek efter säsong 2 av Picard. RLM-Mike sade nåt om att säsong 2 har förstört franschisen för honom, att han inte tänker se säsong 3 och att han nu vet hur Star Wars-fans känner. 😥
Själv känner jag att om det är Kurtzman vid rodret så kan jag inte känna något som helst intresse. Det verkar som att allt han rör vid förvandlas till bajs.
Yea, det var det jag menade när jag skrev så, det lät som att de var over it, men kan de låta bli att kolla? hehe, vi får hoppas!
Ja, de måste passa sig lite för att inte gå i konflikt med Discovery (vilket de nämner i slutet på episoden) för båda är ju prequels. Picard är post.
Alla andra serier är ju grenar och ingen följer en egentlig kronologisk ordning. Det märker man ju snabbt när Discovery sabbar den kronologiska ordningen för att sedan hamna post helt plötsligt.
Och vad är det med denna hype om Ukrainakriget? Atombomberna var givetvis en pik mot kriget, sm även kommer att vara kriget som börjar vårt riktiga WW3 (baserat på de två tidigare ww som började likadant).
Serien är än så länge helt ok, ett introduktionsavsnitt är förståeligt lite mindre story i. Tycker mer om när serier har det som episod 2, men förstår att man vill gå vidare direkt.
Har inget direkt att klaga på, det är ok att det är många olika etniciteter som är med(så länge det inte är massa araber ^^), det är ju trots all Sci-fi
Gillar den faktiskt.
Mycket mer Trek-känsla än det är i Discovery, Picard eller i de moderna filmerna.
Konstigt nog ser den stilmässigt ut som en blandning av TNG, TOS och de moderna filmerna.
Det enda jag skulle kunna klaga på är kaptenen som är lite träig och rugged.
Gillar den faktiskt.
Mycket mer Trek-känsla än det är i Discovery, Picard eller i de moderna filmerna.
Konstigt nog ser den stilmässigt ut som en blandning av TNG, TOS och de moderna filmerna.
Det enda jag skulle kunna klaga på är kaptenen som är lite träig och rugged.
Detta andra avsnitt, var inte detta riktigt riktigt jävla bra?
Mystik, twister och annorlunda slut, fast då lyckas som de alltid gör
Och en härlig presentation av Uhura som karaktär och kändes som nu känner vi henne otroligt mycket bättre.
Kanske det är såhär de bygger upp serien och presenterar dom på detta sättet och får glänsa och de olika medlemmarna.
Och detta känns som en moder version av Star trek, och vill vi se den gamla, så har vi alltid The Orville med en ny efterlängtad säsong(Andra Juni verkar det som kommer den tredje säsongen där.).
Dock har dom en humor som komemr med Seth, men vi får se om den återkommer igen i tredje som det var i första.
Number ones att undvika framtiden, det känns bara fel och när som jag förstått det är redan skrivit i sten.
Tror ni att de kommer "rädda" Pike från ödet, och skulle inte det förstöra mycket av vad de sade innan?
Detta andra avsnitt, var inte detta riktigt riktigt jävla bra?
Mystik, twister och annorlunda slut, fast då lyckas som de alltid gör
Och en härlig presentation av Uhura som karaktär och kändes som nu känner vi henne otroligt mycket bättre.
Kanske det är såhär de bygger upp serien och presenterar dom på detta sättet och får glänsa och de olika medlemmarna.
Och detta känns som en moder version av Star trek, och vill vi se den gamla, så har vi alltid The Orville med en ny efterlängtad säsong(Andra Juni verkar det som kommer den tredje säsongen där.).
Dock har dom en humor som komemr med Seth, men vi får se om den återkommer igen i tredje som det var i första.
Number ones att undvika framtiden, det känns bara fel och när som jag förstått det är redan skrivit i sten.
Tror ni att de kommer "rädda" Pike från ödet, och skulle inte det förstöra mycket av vad de sade innan?
Angående Pikes öde så är det ju tio år in i framtiden innan det händer. Är i så fall ett möjligt scenario att avsluta serien med och introducera Kirk.
Angående Pikes öde så är det ju tio år in i framtiden innan det händer. Är i så fall ett möjligt scenario att avsluta serien med och introducera Kirk.
Mmm, så kanske de gör, och tio år är ju rätt passande ibland och om denna serie håller på ett tag.
Jag känner dock att det vore ett svek mot det som skedde, och något som de berättat ska ske om han tar den och att det är förseglat.