2026-09-05, 10:34
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Du ser inte skillnaden på att stötta en diktatur som invaderar ett annat europeiskt land gentemot att stötta en demokrati som försvarar sig från invasion?

Det där är din åsikt, och den luktar som din röv. Hycklare.
Citera
2026-09-05, 10:35
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Varför ska man agera när inga belägg har presenterats? Det är vansinne. Ungefär som att döma någon för ett brott som inte kan styrkas.
Varför ska man behålla säkerhetsrisker?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Nu har jag kört lite olika AI-tjänster för att försöka reda ut vad kvinnan faktiskt gjort och vad som media målar ut som det största hotet i världshistorien och kommit fram till att allt det här handlar om att hon är från Ryssland.

Hon har kopplingar till Ryssland(ja hon kommer därifrån) sen verkar hon ha brutit mot någon regel när hon fick besök av sin syster och släppte in henne på jobbet(systern är rysk medborgare och jobbar på något så hemskt som en bank).

Nästan allt jag hittar kommer från samma källa (expo). Finns lite luddig information om att hon gillar/delat en låt? Samt att hon delat enligt expo prorysk information. Inga direkta exempel skulle jag säga att expo visar upp

Vågar man gissa på att i den mån hon spridit "pro-ryska budskap" lär det vara något i stil med "Jag älskar mitt land" snarare än "Ryssland bör ta över hela världen med vapenvåld"?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Varför ska man behålla säkerhetsrisker?

Varför ska man anta att någon är en säkerhetsrisk när inga bevis för detta visas upp?
Citera
2026-09-05, 10:38
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Problemet är inte en svensk pro-rysk kvinna.

Det är att det är en rysk invandrare som är trogen sitt fosterland.

Lösning, anställ inga utlänningar alls i statliga förvaltningar.
Hur skulle det se ut. Sverige skulle stanna.
Skämt åsido, att svenskar delar pro-Ukrainsk propaganda är precis lika jävla illa, precis som de som är pro-Iran, pro-Palestina eller pro-Israel.

När människor är mer investerade i främmande makt, oavsett vem narrativet säger är "god" eller "ond", än i sitt fosterland så är man en säkerhetsrisk.

Det är förstås så att patrioter världen över har mer gemensamt än kulturmarxister. Men, att vara patriot är förstås att prioritera det egna landet först, det borde ju en Sverigedemokrat om något förstå.
Citera
2026-09-05, 10:39
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Varför ska man anta att någon är en säkerhetsrisk när inga bevis för detta visas upp?
Du har inte hängt med.

Läs tråden som alla andra får göra och tta del av vad som kommer ut i nyheterna.
Citera
2026-09-05, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Du har inte hängt med.

Läs tråden som alla andra får göra och tta del av vad som kommer ut i nyheterna.

Det är ju inget konkret som kommit ut och det är precis det som är problemet.
Citera
2026-09-05, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Nu har jag kört lite olika AI-tjänster för att försöka reda ut vad kvinnan faktiskt gjort och vad som media målar ut som det största hotet i världshistorien och kommit fram till att allt det här handlar om att hon är från Ryssland.

Om du "nedlåter" dig till att läsa Expos artikel så framkommer en hel del:

"Ryssland har inte mål att kriga, däremot har Ryssland intresse av att skydda sitt land och intressen.[sic]"

"fast ryska medier smutskastar inte väst på samma sätt som det görs i Sverige gentemot Ryssland"

"Rysk propaganda är mer av försvarande karaktär. - i mina ögon."

"Den här svenska rapporteringen om Ryssland har övergått från kraftig snedvridning till ren lögn".

Artikeln går också igenom kopplingarna mellan Malashevichs teaterförening och ryska staten:
Ryska riksförbundet (Rurik) tvingades lägga ner 2024 efter avslöjanden om omfattande finansiering från den ryska spionfonden Pravfond.

Men fram till dess fungerade det som samordningsorgan för ryska landsmän i Sverige. Den ideella föreningen Eureka, som teater Abyrvalg ingår i, listades som en av medlemsorganisationerna, vilket framgår av förbundets egna medlemslistor, som Expo har tagit del av via läckta mejl.
Citera
2026-09-05, 10:48
Medlem
Bilderberg78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Hur skulle det se ut. Sverige skulle stanna.
Skämt åsido, att svenskar delar pro-Ukrainsk propaganda är precis lika jävla illa, precis som de som är pro-Iran, pro-Palestina eller pro-Israel.

När människor är mer investerade i främmande makt, oavsett vem narrativet säger är "god" eller "ond", än i sitt fosterland så är man en säkerhetsrisk.

Det är förstås så att patrioter världen över har mer gemensamt än kulturmarxister. Men, att vara patriot är förstås att prioritera det egna landet först, det borde ju en Sverigedemokrat om något förstå.
De iranska bröderna inom MUST minns vi väl, Sveriges värsta spioner genom tiderna.
Dubbelt medborgarskap. Då folk förlorar inte sitt första för att de även får ett nytt svensk pass att resa med. Jag slutar inte känna mig som en svensk när jag har bott utomlands.
Senast redigerad av Bilderberg78 2026-09-05 kl. 10:51.
Citera
2026-09-05, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Om du "nedlåter" dig till att läsa Expos artikel så framkommer en hel del:

"Ryssland har inte mål att kriga, däremot har Ryssland intresse av att skydda sitt land och intressen.[sic]"

"fast ryska medier smutskastar inte väst på samma sätt som det görs i Sverige gentemot Ryssland"

"Rysk propaganda är mer av försvarande karaktär. - i mina ögon."

"Den här svenska rapporteringen om Ryssland har övergått från kraftig snedvridning till ren lögn".

Artikeln går också igenom kopplingarna mellan Malashevichs teaterförening och ryska staten:
Ryska riksförbundet (Rurik) tvingades lägga ner 2024 efter avslöjanden om omfattande finansiering från den ryska spionfonden Pravfond.

Men fram till dess fungerade det som samordningsorgan för ryska landsmän i Sverige. Den ideella föreningen Eureka, som teater Abyrvalg ingår i, listades som en av medlemsorganisationerna, vilket framgår av förbundets egna medlemslistor, som Expo har tagit del av via läckta mejl.

Gäsp. Det här är åsikter som förmodligen de flesta ryssar kan ställa sig bakom, oavsett om man är för kriget eller inte. Ger man uttryck för den här typen av åsikter offentligt bör man kanske inte representera SD, men det gör hon iofs inte heller eftersom hon inte är folkvald och hennes inflytande över utrikespolitiken lär vara helt obefintlig.
Citera
2026-09-05, 10:51
Medlem
Glödskals avatar
Ledande sossar som Morgan Johansson insinuerar att hon spionerat åt Ryssland.

Allt som framkommit är att hon är ryssvänlig. Sympatier är inte spioneri.

I riksdag, regering och regeringskansli finns det gått om personer som uttrycker sympatier för olika nationer. Spionerar de för Ukraina, Israel, Venezuela, Somaila etc.?

Det här verkar bara vara en hänsynslös svartmålning för att komma åt SD. Jag hoppas hon stämmer Morgan m.fl. för förtal.
Citera
2026-09-05, 10:53
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Pinsamt. Att "ryska troll" och "agenter" har "fångats" inom partiet är inget bevis för att de fått sina positioner på grund av sina pro-ryska åsikter, eller att partiledningen delar dem.

I de fall vi faktiskt pratar om har det i princip sett ut så här:

- Person A går till jobbet och utför sitt uppdrag enligt de krav som ställs.
- På fritiden uttrycker Person A kontroversiella eller pro-ryska åsikter på sociala medier.
- Personen blir upptäckt och får lämna sin position på grund av sina privata uttalanden.
- Sedan fortsätter verksamheten och politiken som vanligt, utan någon påvisad reell politisk effekt.

Problemet personen åker inte dit för att SD pekar ut det. Utan när media påpekar det.

SD ser mellan fingrarna trots att allt är öppet på sociala medier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in