Citat:
Ursprungligen postat av
Tomtekukar
Vi är egentligen överens: vuxna ska få klä sig som de vill och förtryck ska riktas mot förtryckaren.
Men du går från egna erfarenheter till en generell teori om mäns ”sexuella raseri”. Det ena bevisar inte det andra.
Min poäng är enkel: låt kvinnan välja. Slöja, bikini eller inget av det. Problemet uppstår när någon annan måste definiera vad hennes val betyder.
Nej men du förstår inte vidden av "sexuellt raseri". Jag var t.ex precis ut med hunden varpå en svart ung kvinna klev ut från huset mittemot mig och då när hon gick framför mig drog upp tröjan för att visa upp sitt arsle för mig.
Det är ett sätt såsom invandrare eller lite "bakom" svenskar försöker utsätta mig för sexuella trakasserier genom att insinuera saker. Dvs utsätta mig för att passivaggressivt
sexuellt raseri som de öppet inte klarar av att eftersom det är svaga människor och som gör det i syfte att få en högre social status.
En svart kvinna är per definition underlägsen mig efter mäns sexistiska föreställningar där jag har ett högre värde. För att ta ner mig, behöver en underlägsen kvinna antingen sprida förtal, sant eller osant kvittar, gruppera sig emot mig, använda olika härskartekniker som beror på hur mycket konflikt de själva riskerar. Är gruppen stark eller jag som kvinna beräknas som maktlös så blir krigsföringen mer öppen. Tyst är den ju osäkrare människor är.
För min del så blir situationen delvis jobbig eftersom jag tvingas försöka spela neutral och ju utsätts för en negativ sanktion i syftet att en svagare part försöker klättra över mig och få en högre status. Jag utsätts även för att i min vardag då välja, ta konflikten eller ilåtsas om den. Baserat på underlägsna kvinnor. De är inte underlägsna på grund av mig då jag kvittar i sammanhanget utan att de redan har en socialt låg status som de då försöker övervinna genom olika måltavlor och jag då kan bli en av dem.
Det är samma skäl som kvinnor könsstympas, tvingas in slöjor, tvingas gifta sig med sina kusiner, säljs för att männen ska kunna komma till Sverige osv. Samma skäl till att man låst in kvinnor som haft egna åsikter och kallat dem "galna" eller smugit på ogifta kvinnor i syftet att kontrollera så de inte födde "dödfödda" barn osv. Man kan hålla på länge.
Att det alltid riktas mot kvinnor handlar om att det är mer attraktiva kvinnor eller potentiellt mer attraktiva kvinnor som ska styras, tystas och fördrivas för att inte utgöra ett hot mot andra kvinnor. Deras sexualitet ska kontrolleras, jagas ovh ifrågasättas. Särskilt om de varit sexuellt aktiva, är populärare än andra kvinnor hos det motsatta könet eller om de tillhör kvinnor som utsatts för sexualbrott vilket innebär att kvinnor angrips istället för förövarna eftersom sexualbrott handlar om makt och dominans. Det gör även förföljelserna efteråt eller eftervåldet.
Därför grävs kvinnor till och med ner i vissa länder, stenas i många fler än bara gropgrävande Kvinnor med kondomer (som de behöver skydda sig mot männens aids/hiv med) kan i vissa afrikanska länder omhändertas av polisen under påståendet att det är bevis för att de är prostituerade och sedan gruppvåldtas de utav alla manliga poliser. Kvinnor som tar av sig slöjor våldtas av poliser i de flesta länder med slöjtvång, samtidigt som de våldas med slöjor också är minst lika promiskuösa som andra kvinnor osv.
Allt handlar om att kontrollera kvinnor. Varje gång någon visar upp sitt arsle för mig försöker de utöva kvinnoförtryck och oskadliggöra mig som sexuellt intressant för andra män för att höja sin egen status. Det de har att säga, vågar de ju aldrig göra till mig. Inte en enda av dem har haft modet under de här åren att aäga något till mitt ansikte eftersom det handlar om att försöka psyka mig. För fega för konfrontationer eller dialoger.
Stora rumpor är på modet gör att män tittar på porr och har starkare intresse av analsex. Kvinnor tittar minst lika mycket. Det är liksom inte det bästa sättet att utmana mig eftersom det bara ser allmänt konstigt ut för mig. Lite som om de har en extrem porrkonsumtion och starkt intresse för analsex vilket är lite märkligt för mig när jag går ut med hunden att få upp i mitt ansikte.
Jag har skrivit öppet om olika saker på Flashback och det är väl antagligen något som då satte lite underlägsna människors huvuden igång men jag måste vara öppen med sådant jag anser är fel. Att gå omkring och försöka utsätta mig för sexuella kränkningar för att man själv är mindre åtråvärd är inte okej. För i slut
ändan så handlar det om att människor som saknar social status alltid letar efter offer som de kan ge sig på.
Min mamma utsatte mig oavbrutet för kränkningar när jag växte upp, jag är van vid att kvinnor med lägre status gör så. Att svarta kvinnor (som.då här.tidigare, inte att alla svarta kvinnor utsätter mig, majoriteten som get sig på mig under mitt liv har varit mindre populära vita tjejer och kvinnor) har lägre status än mig är inte något jag anser är acceptabelt men de vill gärna en del av dem att jag ska ha lägre än dem. För de tror på skiten männen säger till dem om hur mycket bättre de är men de glömmer att samma män säger saker till oss svenskor, när de inte hör. Oavsett ursprung.
Till och med här på Flashback försökte en person använda det med "konkurrens" gänlande ursprung då personen inte förstod att jag inte konkurrerar med andra kvinnor om män och absolut inte gällande etniciteter eller utseenden och ser det lite äckligt. Personen känner inte mig och vet ju inte hir jag tänker eftersom vi är olika men jag förstår bitvis personen ibland. I guess.
Hur tror du svenska "arselkvinnor" jag möter ser ut? Kan säga som så att ingen av dem är smala och snygga.
Klädförbud, normer som rör kvinnors utseenden osv som rör kvinnor handlar om att skapa en falsk hierarki baserat på vem som är mest sexuellt åtråvärd. En kvinna måste tvingas på en låg status för att en annan kvinna ska kunna ha en hög status. I patriarkala strukturer kan ingen kvinna uppnå en hög status om andra kvinnor är henne jämlik eftersom det handlar om vad hon har mellan benen, inte innanför pannbenet.
Därför är majoriteten av allt förtryck i det svenska samhället skapat av överviktiga, vita medelålders kvinnor. När de når en maktposition saknar de ungdomlig skönhet och för att behålla den inbillade statusen de anser att de har vilket rör sig om maktpositioner, måste de attackera unga kvinnor och flickor som ser bättre ut än vad de själva gör. Det är ett sexuellt raseri.
Som gruppfunktion så är det samma mekanismer som vad som krävs för att vara fångvaktare i ett läger som Auschwitz. Sadistisk njutning i att få orsaka någon annan en skada, ett lidande, att försöka plåga någon lite.
Den sexuella driften är djupt grundläggande för människor. Hela människans liv är driften av att kunna överleva och reproducera. Äta, sova, ha sex, ingå i en grupp för överlevnadsvillkoren. Människan är lite likt en parasit i funktionen. Överlev och föröka dig. Inte så sofistikerad som människan själv föreställer sig sin existens.
Problemet är kluvet. Dels har kvinnor ett djupt internaliserat kvinnohat de bär med sig som om det inte ska riktas mot dem själva, riktas mot andra kvinnor. Kvinnor vill också uppnå maktposition och bli erkänd som bättre än andra vilket då innebär
bättre än andra kvinnor. I det försvarar många slöjan samtidigt som många även vet att män hela tiden är på kvinnor om hur de klär sig och försöker styra det. Som jag skrev, klä på, klä av eller klä ut kvinnor och i det så finns skäl för de som inte försöker försvara en egen sexuell position en trötthet som får dem att tycka att folk ska väl skita i hur andra människor klär sig. Jag t.ex anser att män med smala byxben ser mycket omanliga ut. Jag upplever att det är väldigt fult, oattraktivt och sitter illa. Det blir aldrig en diskussion eftersom vi aldrig diskuterar hur män klär sig. Varför gör vi inte det då? Varför är det bara kvinnors kläder som ska vara allmänna diskussioner? Jo för att det handlar om ett sexuellt raseri riktat mot kvinnan bara för att hon är kvinna.
Inte går jag runt och blir arg på unga kvinnor som ser bra ut och som gjort sig i ordning för att känna sig fina bara för att jag själv är "ur spel" med åldern, formen osv. Ändå är det något man titt som tätt börjar tjata om
Kvinnor ska vara naturliga, inte spackelapor. Inga ankläppar. Inte si, inte så Det tar aldrig slut. Därför är det också frihet för kvinnor att få ha slöjor, eller om de vill gå ut i mjukisbyxor, eller kortkort. Som de själva vill utan yttre påtryckningar.
Kvinnor är inte gjorda av lera att bara ändra om efter egen smak och eget tycke. Inte heller dockor man klär ut. Men titta på hur vi klär småflickor mot småpojkar. Redan när flickor föds startar det sexuella raseriet mot dem och de ska oskadliggöras som söta, behagliga och näpna. Inte som självständiga i kläder som tål väder och lek, det är en show för omvärlden det vi klär dem i. Så slöjan kan absolut innebära både frihet som förtryck. Den följer bara inte våra ramar efter hur vi ska oskadliggöra det kvnnliga könet från dess födsel till dess vuxenliv här i väst.