2026-09-04, 19:08
Medlem
Om ni vill få bort Jockiboi varför spinner ni inte vidare på hans rökrunkande?

Att han stämmer ett retard bryr sig ingen om.
Senast redigerad av Pallalaercp 2026-09-04 kl. 19:09. Anledning: Felstavat
Citera
2026-09-04, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det fanns ingen meny. Det var buffé.

Försökte han överglänsa Chrippa och Linneas bröllop så misslyckades han totalt.

Bara en sån sak som att hyra ett slott men gästerna får sitta ute och äta i tält ... Det är ju jäkligt komiskt faktiskt.

Jag fattade inte alls upplägget, trodde tältet var något tillfälligt, typ för mingel innan man gick in eller för att safea om vädret blev dåligt. Men om själva middagen och festen var där ute så undrar man ju nästan om de bara hyrde borggården?
Jag har varit på många bröllop där man hyrt riktigt fina lokaler och haft bordsservering och så dyrt har det inte behövt vara. Det höjer ändå nivån och skapar en viss stämning. De bröllopen har inte nödvändigtvis varit de roligaste, men absolut de finaste.

Buffé och partytält förknippar jag mer med landställe , hembygdsgård eller liknande. Att säga att man har bröllop på ett slott och sedan sitta i tält känns lite som att poängen med slottet försvinner. Här blir det nästan som att själva slottet mest finns där för att man ska kunna säga att bröllopet var på ett slott, trots att festen egentligen inte alls hölls i slottsmiljön.
Sen har jag aldrig varit med om att det inte är öppen bar och att allt är gratis. Om de har haft dåligt med pengar, vilket är rätt vanligt i den vanligaste gifta sig åldern, så har det varit just varit partytält, buffé och ibland har de önskat sig pengar istället för bröllopspresenter
Det här var bara konstigt och liknade mest något slags jippo
Citera
2026-09-04, 19:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det fanns ingen meny. Det var buffé.

Försökte han överglänsa Chrippa och Linneas bröllop så misslyckades han totalt.

Bara en sån sak som att hyra ett slott men gästerna får sitta ute och äta i tält ... Det är ju jäkligt komiskt faktiskt.

Ja gud, håller med. Att hyra ett slott, med flera olika partytält, pastelldekorationer, matchande tärnor och bestmen, musik, tal från nyktra människor och kompisar, låtar tillägnad paret. Så pinsamt. Såg ut som de hade sjukt tråkigt.
Tacka vet jag källaren på en tacobar i Linköping. Fine dining osv. Bröllopsfoto med nåt hyreshus i bakgrunden. Jättehärligt.

Edit: Fick en tanke.....
KAN det vara så att det blir mycket härligare i TV och lättare för alla kameror, produktion mm, att vara utomhus? Och ett slott, där brukar de vara ganska kinkiga med var man får röra sig osv.
Men det blev en superfin backdrop iaf.
Inte lika fin som hyreshuset eller kontorsbyggnaden eller vad det var, men ändå.
Senast redigerad av DocHabilis 2026-09-04 kl. 19:29.
Citera
2026-09-04, 20:30
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocHabilis
Ja gud, håller med. Att hyra ett slott, med flera olika partytält, pastelldekorationer, matchande tärnor och bestmen, musik, tal från nyktra människor och kompisar, låtar tillägnad paret. Så pinsamt. Såg ut som de hade sjukt tråkigt.
Tacka vet jag källaren på en tacobar i Linköping. Fine dining osv. Bröllopsfoto med nåt hyreshus i bakgrunden. Jättehärligt.

KAN det vara så att det blir mycket härligare i TV och lättare för alla kameror, produktion mm, att vara utomhus? Och ett slott, där brukar de vara ganska kinkiga med var man får röra sig osv.
Inte lika fin som hyreshuset eller kontorsbyggnaden eller vad det var, men ändå.
Chrippa och Linnea hade ett privat bröllop som betalades privat, jag tycker inte deras bröllop var något konstigt.

Jocke har skrutit om hur förnya-sina-äktenskapslöften-"bröllop" kostade miljonbelopp, men det man fick var partytält, buffe och gästerna fick själv betala för alkohol, dryck och annan mat som fanns på plats. Då låter det som om Jocke blev lurad på dessa miljoner?

Lägg även till att Jocke betalade genom företaget, så hade Jocke betalat privat, så som Chrippa och Linnea gjorde, då hade det blivit extremt mycket dyrare.

Och många tv program har utan problem filmat inomhus i slott, jag tror även TV4 klarar av att filma inomhus i ett slott. Att det blev ett partytält var Jocke och Jonnas val, och inte pga att tv4 är för inkompetenta för att kunna filma inomhus.

Men Jocke och Jonna verkar ju nöjda med sitt förnya-sina-äktenskapslöften-"bröllop", och det är väl det viktigaste
Citera
2026-09-04, 21:09
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Chrippa och Linnea hade ett privat bröllop som betalades privat, jag tycker inte deras bröllop var något konstigt.

Jocke har skrutit om hur förnya-sina-äktenskapslöften-"bröllop" kostade miljonbelopp, men det man fick var partytält, buffe och gästerna fick själv betala för alkohol, dryck och annan mat som fanns på plats. Då låter det som om Jocke blev lurad på dessa miljoner?

Lägg även till att Jocke betalade genom företaget, så hade Jocke betalat privat, så som Chrippa och Linnea gjorde, då hade det blivit extremt mycket dyrare.

Och många tv program har utan problem filmat inomhus i slott, jag tror även TV4 klarar av att filma inomhus i ett slott. Att det blev ett partytält var Jocke och Jonnas val, och inte pga att tv4 är för inkompetenta för att kunna filma inomhus.

Men Jocke och Jonna verkar ju nöjda med sitt förnya-sina-äktenskapslöften-"bröllop", och det är väl det viktigaste
Det fick betalt också så det är klart att de är nöjda.
Citera
2026-09-04, 21:12
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallalaercp
Om ni vill få bort Jockiboi varför spinner ni inte vidare på hans rökrunkande?

Att han stämmer ett retard bryr sig ingen om.
Många bryr sig om att han gör något såhär urbota dumt.
Kvinnan skulle förmodligen inte ens behöva egen advokat i det här ärendet. Skicka allt som rör Jockiboi i svaromålet så allt blir offentliga handlingar och gå dit. Kvinnan är kroniskt sjuk och utan inkomst. Jockiboi kommer få skämmas ögonen ur sig efter det här.
Citera
2026-09-04, 21:21
Medlem
ruskinarmss avatar
Varför bjuckade inte stenrika Jockiboy på varmkorven?
Citera
2026-09-04, 21:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms
Varför bjuckade inte stenrika Jockiboy på varmkorven?

Det är jävligt bra fråga, så himla märkligt faktiskt om man är eller vill verka rik
Citera
2026-09-04, 21:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocHabilis
Chrippa och Linnéa hade bättre mat .. tre rätters med bordsservering, bättre talare - de behövde inte tjata på och övertyga folk heller - snyggare tårta och mycket mer drag på sitt bröllop än Jockiboi hade på sin fest.

Två anhöriga har haft fest på samma tema .. slott och herrgård .. i båda fallen var det mycket gäster och bordsservering med tre respektive fem rätter - vi satt inne i slottet/herrgården och hade också salar för dans osv.

Citat:
Visst det kanske handlade om kamerateamet .. men i så fall var slottet ett onödigt inslag. Nu såg det ut som random amerikanskt bröllop - med skillnaden att där brukar man inte behöva betala för vare sig vickning eller dricka....

Frågor på det?
Citera
2026-09-04, 21:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsofthemushroom
Jag fattade inte alls upplägget, trodde tältet var något tillfälligt, typ för mingel innan man gick in eller för att safea om vädret blev dåligt. Men om själva middagen och festen var där ute så undrar man ju nästan om de bara hyrde borggården?
Jag har varit på många bröllop där man hyrt riktigt fina lokaler och haft bordsservering och så dyrt har det inte behövt vara. Det höjer ändå nivån och skapar en viss stämning. De bröllopen har inte nödvändigtvis varit de roligaste, men absolut de finaste.

Buffé och partytält förknippar jag mer med landställe , hembygdsgård eller liknande. Att säga att man har bröllop på ett slott och sedan sitta i tält känns lite som att poängen med slottet försvinner. Här blir det nästan som att själva slottet mest finns där för att man ska kunna säga att bröllopet var på ett slott, trots att festen egentligen inte alls hölls i slottsmiljön.
Sen har jag aldrig varit med om att det inte är öppen bar och att allt är gratis. Om de har haft dåligt med pengar, vilket är rätt vanligt i den vanligaste gifta sig åldern, så har det varit just varit partytält, buffé och ibland har de önskat sig pengar istället för bröllopspresenter
Det här var bara konstigt och liknade mest något slags jippo
Du fångar mina tankar bra. Jag har inget emot buffé på bröllop, men trumpetar man ut att man ska ha slottsbröllop och försöker få allt att låta lyxigt och fint så förväntar man sig bordsservering, tre eller fem rätters, och att folk faktiskt befinner sig inne slottsmiljön och inte i ett tält på gården.
Citera
2026-09-04, 21:35
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Kvinnan skulle förmodligen inte ens behöva egen advokat i det här ärendet. Skicka allt som rör Jockiboi i svaromålet så allt blir offentliga handlingar och gå dit. Kvinnan är kroniskt sjuk och utan inkomst. Jockiboi kommer få skämmas ögonen ur sig efter det här.
Att hon är kroniskt sjuk och utan inkomst är inget som rätten tar hänsyn till när de ska avgöra om hon är skyldig eller ej. Däremot är Jocke en offentlig person, och A har väldigt få följare och är en privatperson, så jag ser inte ens hur Jocke kan tro att han ska vinna detta.
Jag hoppas A får hjälp att få en advokat, såna här processer är jobbiga, och som kroniskt sjuk har hon det troligen redan jobbigt i vardagen, så hon ska inte behöva krångla med detta också.
Citera
2026-09-04, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska

Att runka till minderåriga som röker trumfar nog stämningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in