2026-08-24, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Fick väl inte in dom visningar han önskade? Verkar som första liven de hade på Youtube från bröllopet hade bottade visningar också, då kommentarsfältet stod still.

Nu är det bara Kristallen kvar, sen har Jockiboi dansat ut från tv-rutan för sista gången.
Ja, om du önsketänker tillräckligt mycket så blir det säkert sanning den här gången!
Citera
2026-08-24, 12:12
Medlem
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Ja, om du önsketänker tillräckligt mycket så blir det säkert sanning den här gången!
Han har ju köpt visningar till gårdagens live nu till 250k. Det var runt 8-10k de hade under själva liven.
Citera
2026-08-24, 12:31
Medlem
Joels-bitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Han har ju köpt visningar till gårdagens live nu till 250k. Det var runt 8-10k de hade under själva liven.

Haha fyfan vad dålig han är påsöat
Måste köpa sin framgång 😂
Citera
2026-08-24, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aljechin69
Vad är operation Kobra?

Kobra handlar om hur en större grupp vuxna människor inte drar sig för att använda ett barn som slagträ i syfte att krossa någon ledaren känner sig sviken av. Kobra har ingenting med Chrippadramat att göra.
Under seriens gång kommer klipp, sms och prints visas upp, samt läsas, för att visa hur hjärtlösa människor offrar ett barn för egna mål. Att frånta barnet dess far, och ljuga ihop osannolika historier. Begå falsk tillvitelse, dvs falskanmäla i det här fallet Chrippa med rena uppdiktade händelser.
Joakim Lundell är den mest ondsinta människan som går i ett par skor.
Efter Hatet (SVT) grinade han om alla barn som blev drabbade, han pratar ofta och gärna om drabbade barn. Sanningen är att han använder barn för att väcka känslor hos människor, men i verkligheten skiter han i andras barn. Ibland skiter han till och med i sina egna barns känslor.
Joakim Lundell är ett avskum, och det känns bra att han, och hans "vänner" nu kommer bli avslöjade med sitt smutsverk.
Citera
2026-08-24, 13:24
Medlem
Efter Hatet blev jag intresserad av Joakim Lundell, men framför allt av ett betydligt större fenomen: hur oreglerat Youtube fortfarande är och vilken enorm makt stora kanaler kan få över enskilda människor. Det går att karaktärsmörda någon inför hundratusentals människor och i praktiken påverka eller förstöra inte bara den personens liv, utan hela familjers. I vissa fall drabbas dessutom barn som aldrig själva har valt någon offentlighet överhuvudtaget.
Mitt intresse för Joakim Lundell specifikt har svalnat en del sedan dess, men jag hade ändå ganska stora förväntningar på Operation Kobra. Snacket inför den har åtminstone fått det att låta som att det skulle handla om konkreta och potentiellt rent brottsliga saker, snarare än ytterligare en omgång influencerskvaller.
Men av det jag sett hittills fick vi framför allt insyn i en vårdnadstvist mellan Chrippa och Julia och deras stackars dotter Chloe. Och det jag såg framstod inte ens som någon särskilt unik vårdnadstvist, utan snarare som en tragisk men ganska vanlig sådan.

Det så kallade Chrippa-dramat kan jag väldigt lite om, helt enkelt eftersom den typen av innehåll inte intresserar mig. Jag får snarare någon form av sekundärskam av att se vuxna människors relationer, gräl, otrohet och familjeproblem dissekeras offentligt. Jag tycker mest synd om människorna som är inblandade och tänker att det är deras liv. Jag känner dem inte och har aldrig varit särskilt intresserad av vad kändisar gör privat heller. Folk har trots allt ganska likartade liv när man skrapar bort kändisskapet.
Så jag börjar undra om jag helt enkelt missförstått vad Operation Kobra skulle vara och att den egentligen riktar sig till en helt annan publik. Om det som kommer är mer av samma typ av material som hittills så är det nog helt enkelt inte gjort för människor som är intresserade av de strukturer och konkreta missförhållanden som Hatet väckte frågor om, utan för människor som redan följer personerna och själva dramat.
Citera
2026-08-24, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsofthemushroom
Efter Hatet blev jag intresserad av Joakim Lundell, men framför allt av ett betydligt större fenomen: hur oreglerat Youtube fortfarande är och vilken enorm makt stora kanaler kan få över enskilda människor. Det går att karaktärsmörda någon inför hundratusentals människor och i praktiken påverka eller förstöra inte bara den personens liv, utan hela familjers. I vissa fall drabbas dessutom barn som aldrig själva har valt någon offentlighet överhuvudtaget.
Mitt intresse för Joakim Lundell specifikt har svalnat en del sedan dess, men jag hade ändå ganska stora förväntningar på Operation Kobra. Snacket inför den har åtminstone fått det att låta som att det skulle handla om konkreta och potentiellt rent brottsliga saker, snarare än ytterligare en omgång influencerskvaller.
Men av det jag sett hittills fick vi framför allt insyn i en vårdnadstvist mellan Chrippa och Julia och deras stackars dotter Chloe. Och det jag såg framstod inte ens som någon särskilt unik vårdnadstvist, utan snarare som en tragisk men ganska vanlig sådan.

Det så kallade Chrippa-dramat kan jag väldigt lite om, helt enkelt eftersom den typen av innehåll inte intresserar mig. Jag får snarare någon form av sekundärskam av att se vuxna människors relationer, gräl, otrohet och familjeproblem dissekeras offentligt. Jag tycker mest synd om människorna som är inblandade och tänker att det är deras liv. Jag känner dem inte och har aldrig varit särskilt intresserad av vad kändisar gör privat heller. Folk har trots allt ganska likartade liv när man skrapar bort kändisskapet.
Så jag börjar undra om jag helt enkelt missförstått vad Operation Kobra skulle vara och att den egentligen riktar sig till en helt annan publik. Om det som kommer är mer av samma typ av material som hittills så är det nog helt enkelt inte gjort för människor som är intresserade av de strukturer och konkreta missförhållanden som Hatet väckte frågor om, utan för människor som redan följer personerna och själva dramat.

Kobra är i tre delar där den första delen tar upp Chrippas kamp för att få umgås med sin dotter, men hela tiden blir motarbetad.
Andra delen tar upp en grupp vuxna som tillsammans, och i samförstånd, gör allt vad dom kan för att förstöra för Chrippa, Linne och lilltjejen.
Tredje delen handlar om Puppetmaster, alltså Joakim Lundell, som är den som styr och ställer om vad, när och hur saker ska hända

Allt handlar om att Chrippa INTE skiter i sin dotter, utan att han har blivit motarbetad på alla sätt som går, och Linnea har blivit ljugen om på ett sätt som får henne att se klandervärd ut

OBS! Ingenting är vad det sett ut att vara. Var källkritisk och tro inte på allt du hör
Citera
2026-08-24, 14:05
Medlem
Vidrigt!!

Hur fan kan TV4 stå bakom det här?

Vem fan vill ens annonsera i denna äckliga kanal.
Citera
2026-08-24, 15:02
Medlem
Stackars Joakim, ännu en gång tror han att han ligger på någon slags 1:a plats på TV4 Plays "Populärt just nu". När ska han lära sig att det inte är en lista på vilka som har fått flest tittare?

TV4 väljer såklart att skylta extra mycket för sina egna storsatsningar för att driva mer trafik, så att bilden ligger först betyder bara att TV4 vill locka till sig klick, inte att Joakim är störst.

Hur går det med Mördarna, som TV4 lovade Joakim att få spela in och sen sända på YouTube? Anjo har ju sagt att det skulle börja sändas i höst men Joakim (och Stefan Hallgren) är tysta som möss.

Och vem vann de 35 000 kr som Joakim lovade att tillkännage den 20 augusti? Han har inte publicerat någon vinnare än, och nu är det flera som undrar vem som faktiskt vann.

1. Känner Joakim överhuvudtaget till marknadsföringslagen, och vet han vad ett avtalsbrott faktiskt innebär?

2. Tror Joakim att han står över alla lagar och regler?

Slutligen, har Joakim opererat ögonen igen? Kollade på ett kort klipp på TV4:s YouTube och han såg värre ut än vanligt. Han såg ut som en psykopat!
Citera
2026-08-24, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De har väl aldrig gått ut med det, utan valt att hålla det privat.
+1

Det angår inte gemene hen.
Citera
2026-08-24, 17:41
Medlem
Felpåst.
Citera
2026-08-24, 17:59
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja och det var på en ganska rejäl höjd för en hund i den storleken.
Det är svårt att fatta hur man kan vara så genuint oansvarig och bara skita i sin hunds säkerhet genom att inför en massa människor (stress i sig för en hund) lägga upp den på ett jävla podie utan att säkra hunden så att en inte kan hoppa eller ramla ner.

Under all kritik - men det viktiga var väl att Jockiboi fick flaxa med hunden som "bestman" ...

Dock träffande att ha en hund just till det - samtidigt som de andra hundarna fick vara marskalkar (dvs i ordning lite mindre viktiga än den riktiga hunden)

Det här med säkerhet är inte Jockes största hjärtefråga. Djuret satt inte fast vare sig i bilen eller helikoptern, att han då skulle säkra hunden uppe på ett podium är otänkbart.
Det hade blivit ett mycket snöpligt slut på bröllopet om hunden bröt nacken där i fallet för det var faktiskt rejält högt för en liten ranglig hund.
Citera
2026-08-24, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Det här med säkerhet är inte Jockes största hjärtefråga. Djuret satt inte fast vare sig i bilen eller helikoptern, att han då skulle säkra hunden uppe på ett podium är otänkbart.
Det hade blivit ett mycket snöpligt slut på bröllopet om hunden bröt nacken där i fallet för det var faktiskt rejält högt för en liten ranglig hund.
Hade han hunden i famnen i helikoptern, inte i en bur?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in