2026-09-04, 18:11
Medlem
.nilss avatar
Inte ett dugg förvånad. Ryssen pushar högerflank-partier i Europa för att få oss bråka med oss själva. Säkerligen någon annan entitet som pushar vänster av samma anledning, kanske Kina.

Det är fan inte bra med SD och alla jävla rysskopplingar. Vi ska inte ha något med ryssäcklen att göra!
Citera
2026-09-04, 18:11
Medlem
Varför vurmar justSDsom ju 1. påstår sig vara ett nationalistiskt part som är kritiskt mot 2. Icke västeuropeisk invandring, för Ryssland så ofta? (Ryssland inte Västeuropa)

Ryssland är liksom Sveriges diametrala motsats, men Sverigevännerna har ett oerhört stort tålamod med just det landet?
Citera
2026-09-04, 18:13
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Obama var president när han hyllade Putin 2009. Är han olämplig att nånsin inneha ett jobb i regeringen igen? Vad händer om Demokraterna vinner nästa val och vill ta in Obama som rådgivare och ge honom tillgång till känsliga uppgifter? Tycker du att han är diskvalificerad för såna uppdrag?

Människor måste ändå få ändra sig, eller modifiera tidigare åsikter/uttalanden.
Inte om Obama samtidigt kallat U.S.A för nazister och gapat om folkmord på slaver, nej.
Eller likt ett klappmongo skickat hjärtan och pussar.
Han hade blivit utkastad. Och utskrattad.
Citera
2026-09-04, 18:13
Medlem
Citat:
Det verkar inte vara det att hon gjort något olagligt men hon har gjort något självständigt, uttryckt åsikter och känslor utan att fråga sin manlige sambo. ”Han har inte haft koll på henne.” Det verkar vara ”grejen”.
Precis. Jag undrar faktiskt enligt vilken lag pro-ryska åsikter är förbjudna online. Särskilt för svenska medborgare av rysk härkomst? Är det förbjudet för araber att uttrycka pro-arabiska åsikter, eller för judar att uttrycka pro-israeliska åsikter? Och är det inte SÄPos ansvar, inte EXPOs, att identifiera spioner?
Citera
2026-09-04, 18:14
Medlem
Rysspanik i valrörelsens slutskede, vem kunde ha anat det?

Jag är inte ens för SD, jag är i nuläget helt partilös. men det är absurt att det politiska klimatet har blivit så enkelriktat att man inte ens anses kunna problematisera Sveriges och NATO:s hämningslösa uppbackning till Ukraina, varför och hur den går till, och vad som ligger bakom detta ,krig - utan att ses som Misstänkt Rysk Agent så fort man rör sig utanför NATO:s eget narrativ.
Senast redigerad av HepCat-X 2026-09-04 kl. 18:20.
Citera
2026-09-04, 18:14
Medlem
bioaccs avatar
Citat:
Många har uttalat sig positivt om Putin - tidigare. Och då är de inte ens ryssar. Reinfeldt är en, Obama en annan.
Desperat?

Nuförtiden verkar de flesta högerhjon vara mer eller mindre sönderradikaliserade. Med det sagt skulle jag gissa att majoriteten av väljarna helst hade sluppit se en rysk spion i konstitutionsutskottet/regeringen. Vem Reinfeldt talade gott om på den tiden han hade lite hår på huvudet ignoreras antagligen fullständigt, stjärtgosse.
Citera
2026-09-04, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Så meningsmotståndare mot det ukrainska lögnaktiga narrativet ska alltså tystas? Fin demokrati, verkligen...
Schas Ivan
Citera
2026-09-04, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
Om nån redan bestämt sig för att rösta på SD, så lär inte vaga kopplingar till nåt Ryskt kulturevenemang utan bevis ändra på det.

Om man dessutom är emot Ryssland, så lär man ju vara ännu mindre benägen att rösta rödgrönt, när man vet om att en röst på MP är en röst på att göra oss beroende av Rysk gas, precis som vi redan sett under de 16 år MP satt i regering, samt hur deras kollegor i Tyskland die Grüne hanterade den Tyska kärnkraften och Nordstream som dessutom beviljades efter Rysslands invasion av Krim 2014.

Say what? Totalt fel.

Så här är det. Tidö bröt direkt med 80 års energipolitik och drog in Sverige I ett avtal där vi ska betala zonvis och därmed för första gången för tysk energi där det ingår just...... rysk gas.

Höjde våra räkningar med det sexdubbla om du räknar in att man tagit bort all vind. SEXDUBBLA elräkningar och rysk gas.

Är det nåt Tidö trampat fel på så är det 100% energi och el.

Sen är det ju humor att MP ville satsa svenskt och dra ner elräkningen ordentligt medans Tidö satsade utländskt och nu sitter vi fast i skiten med beställd kärnkraft som privata aktörer ska styra.
Senast redigerad av grunch 2026-09-04 kl. 18:22.
Citera
2026-09-04, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Inte om Obama samtidigt kallat U.S.A för nazister och gapat om folkmord på slaver, nej.
Eller likt ett klappmongo skickat hjärtan och pussar.
Han hade blivit utkastad. Och utskrattad.
Nu är ju kvinnan ryska, har Ryssland som ett älskat hemland. Att hon är mer älskansvärd i sin hyllning av Ryssland än en amerikan är väl inte så jävla konstigt? Det som är märkligt, och äckligt, är att det inte verkar finnas nån människa i denna tråd som vet vad det är att älska ett hemland.

Man ”glömmer” konstant att kvinnan är ryska. Att hon älskar sitt hemland på Facebook är inte konstigare än om jag la upp bilder på svensk midsommar med hjärtan som utlandssvensk. Ska jag säga det en gång till? Kvinnan är RYSKA. Försök ha det i minne när du spyr ut din ilska över att hon lägger upp hjärtan i inlägg som handlar om Ryssland.
Citera
2026-09-04, 18:20
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Någon försöker bygga en höna av en fjäder.
Hur många "skandaler" har EXPO och vänstern laddat upp med inför valet?
Citera
2026-09-04, 18:22
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Nu är ju kvinnan ryska, har Ryssland som ett älskat hemland. Att hon är mer älskansvärd i sin hyllning av Ryssland än en amerikan är väl inte så jävla konstigt? Det som är märkligt, och äckligt, är att det inte verkar finnas nån människa i denna tråd som vet vad det är att älska ett hemland.

Man ”glömmer” konstant att kvinnan är ryska. Att hon älskar sitt hemland på Facebook är inte konstigare än om jag la upp bilder på svensk midsommar med hjärtan som utlandssvensk. Ska jag säga det en gång till? Kvinnan är RYSKA. Försök ha det i minne när du spyr ut din ilska över att hon lägger upp hjärtan i inlägg som handlar om Ryssland.
Precis. Hon är ryska som älskar Ryssland. Samtidigt som hon kallar väst för nazistiskt.
Vad i helvete gör hon här och framförallt hos SD?
Hade hon suttit hemma vid sitt köksbord hade ingen brytt sig mer än att ha skrattat åt henne
Citera
2026-09-04, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Var har hon skrivit om EU's energipolitik?

I och med att det konkreta innehållet som hon skrivit uppenbarligen är stängt censurerat här i Sverige, så kan jag inte bedöma om eller hur mycket hon sprungit Putins intressen?
Däremot kan jag bara konstatera att den avgörande skillnaden allmänt sett mellan EU och Ryssland, det handlar om klimat/energipolitik!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in