2026-09-04, 13:55
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Han hade en jävla oflyt att han mötte två som verkar ha saknat spärrar när det väl blev bråk. 99 % av sådana här tjafs slutar ju inte med att någon dör.

Samtidigt vet vi ju inte exakt hur allt började. Det kan mycket väl ha varit pappan som var aggressiv också. Jag som jobbat på krog har träffat många män i den åldern som fortfarande tror att de är 25 och odödliga. Vet inte om det beror på att de aldrig fått stryk, var bra på att slåss när de var unga eller helt enkelt är vana vid att folk backar. Men är man runt 50 och möter två yngre killar måste man vara jävligt försiktig. Är alkohol inblandat tänker man förstås inte alltid så långt.

Samtidigt hade jag förmodligen varit lika dum själv. Jag hade knappast räknat med att dö för att jag försvarade min dotter mitt på stan. För mig hade det berott på vad de gjorde mot henne. Hade någon tafsat på henne hade det varit väldigt svårt att stå bredvid och titta på. Hade de däremot bara varit fula i munnen hade jag nog försökt få därifrån henne och mig själv, särskilt om jag sett att det var två yngre och vältränade killar.

Vad som rörde sig i huvudet på dem vet jag inte. Det förekommer uppgifter om sparkar eller annat våld mot huvudet, men jag vet inte vad som faktiskt är bekräftat. Om det stämmer är det i alla fall ett extremt farligt övervåld. Det är en helt annan sak än att slåss tills den andre är nere och sedan sluta.

De måste dessutom förstå att en pappa kan reagera om hans dotter blir utsatt. Även om pappan skulle ha startat själva slagsmålet finns det ingen anledning att fortsätta med grovt våld mot någon som redan är försvarslös.

Kom förresten att tänka på den där gamla filmen som finns på nätet med några äldre lönnfeta gubbar som bråkar med ett helt gäng moppeungdomar någonstans i Skåne vid ett villa- eller radhusområde. 😂 Ett betydligt mer klassiskt svenskt bråk – en massa tjafs och vevande utan att någon ska behöva dö.

Uppgifter från polisen tyder på att rykten om övervåld var just falska rykten.
Citera
2026-09-04, 14:19
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Tja, hade du antastat min dotter skulle jag också konfronterat dig. Innebär det att du skall döda mig för det?
Dom hade inte tafsat på någon dotter! Gick åklagaren ut med i går!
Citera
2026-09-04, 14:22
Medlem
https://www.nwt.se/nyheter/preliminara-dodsorsaken-klar/

"Enligt den senaste uppdateringen från Nya Wermlands-Tidningen (NWT) har rättsläkaren informerat polis och åklagare om den preliminära dödsorsaken. Rättsläkarens bedömning visar att Mattias avled till följd av allvarligt våld mot huvudet.

De centrala detaljerna från den nya rapporten är:

Våld mot huvudet: Den preliminära obduktionen bekräftar att det var det kraftiga våldet riktat mot huvudet som orsakade de dödliga skadorna

Stärkt misstanke: Åklagaren Cecilia Aronsson uppger till media att det rättsmedicinska utlåtandet ligger helt i linje med utredningens teori och därmed stärker brottsmisstankarna mot de två häktade männen

Fortsatt restriktivitet: Även om den preliminära dödsorsaken nu är fastställd, är utredarna fortsatt förbehållsamma med ytterligare detaljer kring exakt typ av trauma eller tillvägagångssätt för att inte påverka vittnen i den pågående förundersökningen"

sammanfattning av google-ai
Citera
2026-09-04, 14:25
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Så gubben var bara sugen på lite slagsmål mot två 20 åringar då? Ok. Perfekt val om man vill slåss.
Citera
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Snorunge som är ute på gatorna och slåss, nu har han dödat någon. I rätten blir det knappast mord men i mina ögon är det mord.
Det var kanske pappan med dåligt ölsinne som började slåss. Eller så har borderline dottern sagt att de tafsat och de blir oskyldigt anklagade dispyt uppstår. Dottern är ju aggressiv och slåss sånt brukar ligga i generna.
Citera
Medlem
Nu är den preliminära dödsorsaken klar men åklagaren vill inte utala sig om den skriver NWT.
Citera
2026-09-04, 14:31
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Så gubben var bara sugen på lite slagsmål mot två 20 åringar då? Ok. Perfekt val om man vill slåss.
Nej han är en idiot att göra det framför sin familj. Idioten får skylla sig själv när han är så dum i huvudet. På fyllan dessutom. Jag knuffade bort en full kille en gång han flög som in vante han kunde slagit i huvudet inte för att jag puttade hår utan för an var så full. Gubben borde inte dricka om han inte kan hantera det.
Citera
2026-09-04, 14:33
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Det var kanske pappan med dåligt ölsinne som började slåss. Eller så har borderline dottern sagt att de tafsat och de blir oskyldigt anklagade dispyt uppstår. Dottern är ju aggressiv och slåss sånt brukar ligga i generna.
Nu har jag inte dåligt ölsinne men om jag hade tror jag inte jag random valt ut de två att slåss med. Slåss med två är dåligt val. Om nu dottern är så aggressiv? Hon hjälpte inte sin pappa när de slog ihjäl honom?
Citera
2026-09-04, 14:34
Medlem
Turphiees avatar
Citat:

Nej, det gick de inte ut med... Är du inte läskunnig? Flera har redan påpekat för dig att det du säger är ett tolkningsfel.
Citera
2026-09-04, 14:39
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Har hon dödat någon? Slogs hon här?
Hade jag sett någon slå ihjäl min farsa hade jag flugit på honom även om jag varit 10 år

Kom ihåg att dödsorsaken troligen inte är fastställd ännu. Obduktionen måste göras innan man med säkerhet vet orsaken.
Citera
2026-09-04, 14:45
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Kom ihåg att dödsorsaken troligen inte är fastställd ännu. Obduktionen måste göras innan man med säkerhet vet orsaken.

Preliminär obduktion ger "kraftigt våld mot huvudet" som dödsorsak. Om det är orsakat av misshandel eller krockvåld mot trottoar framgår inte.
Citera
2026-09-04, 14:48
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Nu har jag inte dåligt ölsinne men om jag hade tror jag inte jag random valt ut de två att slåss med. Slåss med två är dåligt val. Om nu dottern är så aggressiv? Hon hjälpte inte sin pappa när de slog ihjäl honom?
Nu har tydligen ingen aning om hur folk som inte klarar alkohol kan bli galna för ingen ting. Typ en knuff i kön att någon inte säger hej tittar fel osv. Såna ska inte dricka. Bra att du håller med att det är idiotiskt att slåss med två överlägsna killar. Han är en idiot som får skylla sig själv. Dottern kanske fattade att hon inte har en chans och det gick ju fort förstår du hur fort sånt kan gå? På några sekunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in