2026-09-03, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashhman
Nej ser det som ett ypperligt tillfälle att komma bort om hon ändå är här för annars hade jag varit i stan där hon förmodligen kommer vara och det vill jag inte att de ska hända, att vi möts.

Så bättre se det som en mini weekend och testa nytt. Hon har inga nycklar tack gode gud...Men vet ju portkod och hoppas verkligen inte hon kommer upp....

Jag hoppas verkligen nästa kille ser dessa röda flaggorna innan han hamnar i Samma situation. En äldre dam som ännu inte har fått barn eller varit gift eller för den delen varit i längre relationer än 1 år. Säger en del om henne...

Nej hon finns inte längre i mina tankar och jag tackar gud att jag inte skicka sms till henne eller svarade henne impulsivt igår...då hade det nog eskalerat. Tystnad är ett svar och hoppas hon fattar de.

Jag tror hon har en blandning av borderline, adhd och något annat. Hennes hjärna är väldigt speciell. En lurig jävel om man säger så.

Äldre dam, skriver du, jag antar att du menar när hon ser tillbaka på sitt liv eller så som någon annan kommer att uppleva henne om flera år. För jag har fått intrycket att tjejen är i 30-årsåldern?

Kommer hon in i din port, och kanske sitter där och väntar på dig, får du bara ignorera henne. Bara ett kallt "vad gör du här? Du får gå nu". Punkt. Lås upp lägenheten, stäng dörren och lås.

Detta även om hon säger sig inte ha någonstans att ta vägen och vill in i din lägenhet. Hon kanske t.o.m. försöker tränga sig in men då får du vara bestämd. Vad du än gör -- ta inte tag i henne! Då kan du få höra att du misshandlat henne. Försöker hon tvinga sig in lämnar du dörren till lägenheten öppen och går inte in själv utan säger hårt men lugnt: "kan du vara snäll och gå. Nu." "Annars måste jag ringa efter hjälp (kompisar eller polisen)"! Och det kanske du måste göra om hon vägrar avlägsna sig. Men kom ihåg att inte ta tag i henne fysiskt.
Citera
2026-09-03, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Skit i att svara . Matar du henne med svar så bekräftar du henne och då fortsätter den negativa spiralen . Dvs då fyller hon på med mer skit som du känner att du måste besvara .

Hon ska inte ha den makten att påverka dig så . Det är bara du som kan ta ifrån henne den makten .

Håller med här. ghosta är bästa pillret mot energitjuvar och psyko-ex-flickvänner
Citera
2026-09-03, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Brutalt, men sant. Att hålla kvar vid någon man fått korgen av, är bristande självrespekt.
Det var ju det som var the wakeup call för mig ifrågasatte; varför i hela helvete ska jag må dåligt för? Är jag född att må så dåligt så att man nästan vill avsluta livet?

Nope, bättre att förgöra alla minnen tills man kan leva med det sen gå vidare och lära sig livets idiotiska läxa.

Man måste ha självrespekt annars trampar folk på en.
Citera
2026-09-03, 18:35
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Varit i en lång relation och innan sommaren gjorde jag slut för jag var färdig med att må så dåligt då det alltid handlat om henne känslor och hennes mående medan mina känslor ignorerade och blev förkastade.

Har gått fram och tillbaka under sommaren för att tillslut göra slut. Detta bröt på mig totalt då jag verkligen gång på gång försökte göra mitt bästa för att få henne att känna sig speciell på min bekostnad.

Har mått piss i 3v nu och försökt att komma på fötter trots att jag i vissa stunder har legat och mått piss.

Senaste 2 smsen hon skickade handla om hur det inte fungerar mer och att det är bäst vi går isär där jag inte alls svarade för det var bara nonsens svar för att hon skulle må bättre och uttrycka sig som att hon har kämpat.

Igår får jag ett sms om att hon vill ses och prata om saker och ting. Att hon kan få svar på vissa frågor för det gör henne kluven.

Jag är helt paff och vet inte om jag ska svara henne dra åt helvete, inte svara alls eller förklara för henne vilken skit hon har varit senaste åren.

Hon ska åka 400km till min stad, förmodar hon ska träffa någon annan samtidigt då hon alltid har sökt någon i min stad tidigare och älskar denna stad.

Både förbannad och kluven om man ens ska svara eller bara skita i det och ta kontrollen och inte låta henne mer göra mer skada.

Har tagit hårt denna relation då jag verkligen älskade henne. Har inte varit perfekt i denna relation men har verkligen gett helhjärtat.

Sjukt jobbigt sms då jag äntligen börja komma på fötterna.

Känner igen…

Efter strulig relation o uppbrott träffade jag en ny, sen hörde exet av sig o ville försöka igen. Dum som jag var provade vi och efter en vecka berättade hon att hon hade träffat en annan.

Den ”nya” tjejen ville naturligtvis inte heller se mig igen.

Blocka hennes nummer och gå vidare, det där låter bara knas.
Citera
2026-09-03, 19:17
Medlem
Gentss avatar
Citat:
Du har så rätt. Hon leker fin men jag vet att hon dagen efter vi gör slut vilket har hänt ett par gånger då är det tinder som är igång och har redan hunnit hitta ett par dejter. Denna tjej är trasig och behöver ständig bekräftelse.

Du förtjänar bättre. Blockera henne och unna dig en resa, ny bil eller något annat för att förgylla vardagen. Satsa på dig själv.
Citera
2026-09-03, 19:27
Medlem
Citat:
Varit i en lång relation och innan sommaren gjorde jag slut för jag var färdig med att må så dåligt då det alltid handlat om henne känslor och hennes mående medan mina känslor ignorerade och blev förkastade.

Har gått fram och tillbaka under sommaren för att tillslut göra slut. Detta bröt på mig totalt då jag verkligen gång på gång försökte göra mitt bästa för att få henne att känna sig speciell på min bekostnad.

Har mått piss i 3v nu och försökt att komma på fötter trots att jag i vissa stunder har legat och mått piss.

Senaste 2 smsen hon skickade handla om hur det inte fungerar mer och att det är bäst vi går isär där jag inte alls svarade för det var bara nonsens svar för att hon skulle må bättre och uttrycka sig som att hon har kämpat.

Igår får jag ett sms om att hon vill ses och prata om saker och ting. Att hon kan få svar på vissa frågor för det gör henne kluven.

Jag är helt paff och vet inte om jag ska svara henne dra åt helvete, inte svara alls eller förklara för henne vilken skit hon har varit senaste åren.

Hon ska åka 400km till min stad, förmodar hon ska träffa någon annan samtidigt då hon alltid har sökt någon i min stad tidigare och älskar denna stad.

Både förbannad och kluven om man ens ska svara eller bara skita i det och ta kontrollen och inte låta henne mer göra mer skada.

Har tagit hårt denna relation då jag verkligen älskade henne. Har inte varit perfekt i denna relation men har verkligen gett helhjärtat.

Sjukt jobbigt sms då jag äntligen börja komma på fötterna.

Låter som lågt testo, låt henne suga av dig en sista gång när hon vill prata, så får du iaf ut nått utav det!
Citera
2026-09-03, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DI3SEL
Det var ju det som var the wakeup call för mig ifrågasatte; varför i hela helvete ska jag må dåligt för? Är jag född att må så dåligt så att man nästan vill avsluta livet?

Nope, bättre att förgöra alla minnen tills man kan leva med det sen gå vidare och lära sig livets idiotiska läxa.

Man måste ha självrespekt annars trampar folk på en.
Kanske inte förgöra, men sortera in som just det, ett ljuvt minne. Sedan skaffa nya.
Citera
2026-09-03, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Nu har det väl inte framgått, men jag är inte kille.
I sådana här fall spelar det nog mindre roll. Man har ju samma typ av erfarenhet och jag ville gärna dela med mig av min egen, då den påminner om din.

Vill också gärna berätta att jag sedan flera år tillbaka har en fin, rolig, snygg man och det är en sådan kontrast från tidigare år att jag fortfarande ibland tänker "men, va?, vi bråkar ju inte!??". Vad bra jag mår!

Min nye man är inte ett dugg svartsjuk och kollar aldrig min post, telefonnummer, manliga namn som förekommer i min omgivning etc.

Vilket mitt ex. alltid gjorde. Kollade t.o.m. upp min läkare.
Och denna svartsjuka -- mitt ex var så svartsjuk att han var svartsjuk på sig själv! Han var litet äldre än jag och jag ramade in en vacker ungdomsbild på honom (påminde om James Dean) och ställde fram det i vardagsrummet. Exet kände vid första anblick inte igen sig på fotot och fullkomligt exploderade och skrek och skällde över att jag t.o.m. hade mage att ställa fram foton på de killar jag "var otrogen med". Vilket jag idag nästan ångrar att jag inte var då -- istället gav jag honom flera av mina bästa år -- helt förgäves. Och dessutom: jag var alltid trogen men det var inte han själv trots allt gap på mig!

Ja listan kan bli lång. Du verkar vara en bra kille med hjärtat på rätta stället.
Behöver inte en häxa eller en kontrollerande Lill-Hitler i ditt liv. Det gör ingen. Otrohet råkar nog alla ut för någon gång men det kan man inte skylla på sig själv för. Det händer när partnern 'ropar efter mycket" men då kan den "förlora hela stycket".
Var glad för att du är på god väg att läka.

Men, varför gillar inte dina kompisar tjejer? Har alla dåliga erfarenheter? Förresten, du nämnde dina föräldrar. Hoppas de är varma och förstående. Själv vågade jag aldrig berätta för mina hur mitt liv såg ut. De hade bara anklagat mig eller så hade de låtsats som inget.

Tjej eller kille i slutändan är det känslor och ett hjärta som påverkas och där är vi alla samma.

Det är exakt så en relation ska kännas, problemfritt och harmoniskt! Hoppas du alltid mår bra och att ni håller hårt i varandra. Efter stormen kommer solskenet och då får man ta vara på det man har!

OH herregud, han låter ju inte alls frisk ju! Måste nog sitta på en massa trauma sen tidigare men detta ska inte gå ut på någon annan. Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig men jag är väldigt ledsen för vad du har blivit utsatt för men det där är en psykisk sjuk man, sorry att jag säger detta men du borde ju ha stuckit direkt när en sån kraftig svartsjuk man beter sig så illa. 😔

Tänk så här, den erfarenhet du fick från honom forma dig och visa dig ett perspektiv som fick dig att värdesätta dig själv men samtidigt ge dig kunskap över vad som är viktigt för dig, en hälsosam relation med en kille som litar på dig.

Du får en mega kram av mig för att du klara dig ur detta för såsom det låter kunde det ha slutat illa. Du förtjänar verkligen bättre än att bli behandlad på detta vis och är inte alls sunt att gå med en klump i magen hela tiden pga en idiot!
Citera
2026-09-04, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Kanske inte förgöra, men sortera in som just det, ett ljuvt minne. Sedan skaffa nya.
Tills man inser att ha minnen inte är värt det i längden

Det handlar om att reparera har du cancern kvar så funkar det inte, med tiden kommer hjärnan filtrera bort allt.

Idag minns man bara extremt lite och känner i princip ingenting

Det ts gör bra här är att hålla huvudet sysselsatt och fyller den med nya minnen som är värda hans tankar.
Citera
2026-09-04, 09:46
Medlem
Flashman, vart i landet finns du?
Citera
2026-09-04, 13:13
Medlem
Klappasäftens avatar
Ni har alltså haft en distansrelation? Distansrelationer fungerar aldrig!
Citera
2026-09-04, 14:23
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Tjej eller kille i slutändan är det känslor och ett hjärta som påverkas och där är vi alla samma.

Det är exakt så en relation ska kännas, problemfritt och harmoniskt! Hoppas du alltid mår bra och att ni håller hårt i varandra. Efter stormen kommer solskenet och då får man ta vara på det man har!

OH herregud, han låter ju inte alls frisk ju! Måste nog sitta på en massa trauma sen tidigare men detta ska inte gå ut på någon annan. Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig men jag är väldigt ledsen för vad du har blivit utsatt för men det där är en psykisk sjuk man, sorry att jag säger detta men du borde ju ha stuckit direkt när en sån kraftig svartsjuk man beter sig så illa. 😔

Tänk så här, den erfarenhet du fick från honom forma dig och visa dig ett perspektiv som fick dig att värdesätta dig själv men samtidigt ge dig kunskap över vad som är viktigt för dig, en hälsosam relation med en kille som litar på dig.

Du får en mega kram av mig för att du klara dig ur detta för såsom det låter kunde det ha slutat illa. Du förtjänar verkligen bättre än att bli behandlad på detta vis och är inte alls sunt att gå med en klump i magen hela tiden pga en idiot!

Ingen relation är problemfri om du går och tror att det är så då har du inte haft några relationer. Alla relationer har sämre perioder.

Men trådstartaren har alltså en distansrelation med denna? Distansrelationer fungerar aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in