2026-09-04, 13:16
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Med den logiken borde dottern inte heller varit på gatan, och inget av detta hade hänt. Sluta nu, du brukar ju vara vettig.
Du brukar också vara vettig. Så vi slutar så.
Citera
2026-09-04, 13:18
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Har hon dödat någon? Slogs hon här?
Hade jag sett någon slå ihjäl min farsa hade jag flugit på honom även om jag varit 10 år

Hon kunde ha gjort, det är ju det som är min poäng. Sebbe mördade inte någon förra misshandeln heller.

Citat:
Du brukar också vara vettig. Så vi slutar så.

Det gör vi
Citera
2026-09-04, 13:26
Avstängd
Citat:
Nej, de är pursvenskar. Jag gör faktiskt inte skillnad på svenskar och utlänningar som inte kan bete sig. Bara att de senare skall skickas hem. Den här jäveln får vi ta hand om själva. Han verkar gilla slåss på gatan. Då skall han inte vara på gatan, han skall vara inlåst.
Precis det är skillnaden, han som skriver till dig däremot hade om det var babbar som gjorde det här försvarat dem till vilket pris som helst och absolut inte utvisa, med orimliga förklaringar som de är med offer och ni vet inte vad dem varit med om och BO har faktiskt likat SD på facebook och dylikt
Citera
2026-09-04, 13:26
Medlem
När man läser så har den ena killen redan i år eller om det var förra året gjort samma sak. Misshandel och nu är han ute på fri fot redan och vad händer. någon annan får sätta livet till bara för att det lilla patetiska rättssystemet inte kan låsa in sådana här personer vid först tillfället.
Citera
2026-09-04, 13:30
Medlem
2560ps avatar
Såhär lätt kan någon dö om det vill sig illa:

https://videos.watchpeopledie.tv/1772124466crPfuHAV2bw7rQ.mp4

Från tråd: (FB) Svensk häktad i Phuket för ha dödat australisk turist (2026-02-25)

Jag säger givetvis inte att det måste varit så i detta fallet, men jag utesluter det definitivt inte. Ingen av oss lär får veta innan fup kommer, verkar vara tunnsått med ögonvittnen. Iaf sådana som hänger här.
Citera
2026-09-04, 13:32
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Dessa två pojkar skulle behöva 4 år i legionen eller amerikanska marines. Visst, det är en risk att dom tar vad dom lär sig och använder till värre brottslighet men oftast lär man sig att hantera sin impulskontroll och lära sig att förstå konsekvenserna av eventuella missgärningar innan man begår dom. 4 år eller mer tar oftast snorungen ur pojken.

Kan så vara. Nu lär det väl dröja ett bra tag innan de kan gå in i någon främlingslegion eller något utanför kriminalvården över huvud taget. Dock är jag inte säker på att de kommer att dömas för dråp (eller som en del får för sig mord). Detta eftersom jag inte alls är lika övertygad som lynchmobben om hur den här tragiska händelsen verkligen såg ut och hur den startade. Nåväl det får förundersökningen visa. Hoppas det finns vettiga vittnen och kanske i bästa fall övervakningsbilder av händelseförloppet.

BTW brukar inte legionen skriva kontrakten på 5 år? En hel del tid att fundera över sitt liv då. Både den tid som gått och den tid som kommer.
Citera
2026-09-04, 13:34
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
Precis det är skillnaden, han som skriver till dig däremot hade om det var babbar som gjorde det här försvarat dem till vilket pris som helst och absolut inte utvisa, med orimliga förklaringar som de är med offer och ni vet inte vad dem varit med om och BO har faktiskt likat SD på facebook och dylikt

Om du syftar på mig så har jag bara förklarat att vi inte vet vad som hände, att det mesta tyder på dråp i kombination med olycka och att det även kan ha skett i nödvärn.
Citera
2026-09-04, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
I det här fallet gick det inte till så, enligt polisen. Offret hade enligt någon i tråden som kände honom, kraftiga aggressionsproblem när han drack. Hans dotter har ju också misshandlat nån. Det verkar röra sig om fyra aggressiva, onyktra personer.

Så i själva verket var det mormor, mamma, dotter och pappa som gick till attack mot de två - tre försvarslösa gullepojkarna från Trollhättan. Men då är ju fallet löst..
Citera
2026-09-04, 13:45
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteGod
Så i själva verket var det mormor, mamma, dotter och pappa som gick till attack mot de två - tre försvarslösa gullepojkarna från Trollhättan. Men då är ju fallet löst..

Far, dotter och två killar från Trollhättan = 4 pers.
Citera
2026-09-04, 13:46
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteGod

Offret verkar ha tagit initiativ till att bråka. De andra har jag inte ens nämnt.
Citera
2026-09-04, 13:48
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Såhär lätt kan någon dö om det vill sig illa:

https://videos.watchpeopledie.tv/1772124466crPfuHAV2bw7rQ.mp4

Från tråd: (FB) Svensk häktad i Phuket för ha dödat australisk turist (2026-02-25)

Jag säger givetvis inte att det måste varit så i detta fallet, men jag utesluter det definitivt inte. Ingen av oss lär får veta innan fup kommer, verkar vara tunnsått med ögonvittnen. Iaf sådana som hänger här.
Nä men precis. Det är någon slags känsla jag har att sanningen om detta inte är riktigt den bild som lynchmobben vill förmedla. Vet inte var den känslan kommer ifrån men jag har genom åren lärt mig att lyssna på den. Nåväl oavsett hur det gått till så är det bara att hoppas på att sanningen verkligen kommer fram och att det finns tillförlitliga vittnen som sett det hela. Vi får se när förundersökningen är klar.
Citera
2026-09-04, 13:53
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
Nä men precis. Det är någon slags känsla jag har att sanningen om detta inte är riktigt den bild som lynchmobben vill förmedla. Vet inte var den känslan kommer ifrån men jag har genom åren lärt mig att lyssna på den. Nåväl oavsett hur det gått till så är det bara att hoppas på att sanningen verkligen kommer fram och att det finns tillförlitliga vittnen som sett det hela. Vi får se när förundersökningen är klar.

Enig. Har samma känsla, som delvis kommer av det här:

(FB) Karlstad: Man avliden efter grov misshandel (2026-08-30)

Plus dotterns misshandelsdom, i fup'en framstår hon som rätt instabil.

Nu är det ju förvisso bara Fleavmoe's inlägg som är bekräftat, sen får man avgöra de andras trovärdighet själv. Med tanke på hur mycket galenskap som spritts i den här tråden är väl en nypa salt att rekommendera, men ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in