Citat:
Ursprungligen postat av
Roidbert
Oki, jag fixade en månad, redan sagt upp skiten. Som jag skrev ovan så misstänkte jag att det var en rätt fattig artikel, oj vad rätt jag hade. Mycket text om varje person, men texterna säger i princip ingenting. Men i alla fall, nedan följer en sammansättning av de som de valt att ta med:
1. Helene Lundberg 53. Skara.
Hon har deltagit i flera reality serier såsom Ullared (flera säsonger) Lyxfällan och Hemliga Beundrare. Hon har med andra ord behov av att synas kan vi lugnt konstatera. I alla fall deltog hon i Lyxfällan 2019 för att hennes shopping gått överstyr.
Hon anser att hon fick god hjälp av Lyxfällan och att hon kom in på rätt väg, nu har hon dock varit sjukskriven i tre år och dessutom blivit utförsäkrad och mår inte så bra tyvärr.
2. Fredrick Löfström 40. Örebro
Han deltog 2021 och hade över en miljon i skulder som gått till skräpkonsumtion. Han hade då friat till sambon Ida som givetvis fick en chock när hon fick veta om skulderna efter giftemålet.
Idag är de dock skuldfria efter att ha kämpat på med lånen och för ett år sen betalade de sista skulden fullt ut. Jag är imponerad att hon stannade hos honom.
3. Kenneth Kjellberg, 42 Klippan (även "känd" som Karaoke-Kenneth från Klippans karaokecup).
Han deltog 2016 och hade skulder på runt 650K, figurerat hos KFM sen 2006. Nu har han fått skuldsanering och är klar med denna sen ca ett och ett halvt år tillbaka. Han har även fast jobb på en färja som kock nuförtiden. Tidigare hade han mest ströjobb.
Karaoke har varit hans liv och han har åkt runt på massvis med såna tillställningar varför skulden uppstod från början. Nu när han blivit skuldfri ska han tillsammans sin dotter från en tidigare relation samt med sin nya tjej åka till Kina på semester.
4. Therese Johansson 57. Ort ej angiven.
Thereses man hade levt ett dubbelliv och hade spelskulder på nästan två miljoner kronor och när han inte kunde betala längre så tog han livet av sig och lämnade Therese med sex barn ensam med hela eländet.
Lyxfällan fick alla långivare, 22 st, utan två (undrar vilka) att skriva av lånen. Detta gjorde att hon kunde behålla huset, och nu bor hon i huset med sina hundar. Antar att ungarna är utflugna.
5. Hanna Widerstedt 34. Ort ej angiven
Jävla skum människa, hon påstår att deltagandet i Lyxfällan 2017 var en bluff. I alla fall har hon deltagit Big Brother, haft något samarbete med Joakim Lundell, och - ta-da - jobbat som hora i Berlin. Hon påstår i alla fall att ekonomi är okej idag och att hon betalar de fakturor hon får för annars hamnar de hos inkasso.
6. Magnus Kannerbro, 56. Ort ej angiven.
Deltog 2025 i Lyxfällan. Deltog 2023 i Robinson. Lite rörigt beskrivet om honom i Aftonhoran, men tydligen så ska han strax efter sitt deltagande i Robinson varit på väg att köpa en firma men enligt honom så ville den som sålde helt plötsligt ha 300K mer för verksamheten och då blev han förbannad och bara gick och jobbade inte på ett halvår varpå han drog på sig massa skulder. Tydligen hade han tagit ett lån för att köpa firman som han nu levde upp på ett halvår med att köpa massa motorcyklar och bilar och leva flådigt.
Hans dåvarande sambo anmälde honom till Lyxfällan och han hade då 600K i skulder. Han har nu skuldsanering.