2026-09-04, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Du vet inte vad som hände i det här fallet, därför tittar du på deras cv.
jag pratar om att de dödat en människa. Hur det gått till får någon annan säga.
I sverige ger dråp 6-10 år finka, i medeltal 8.
Citera
2026-09-04, 12:23
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Vet du vad ditt slödder Kasselstrand skulle skämmas för dig styrde han skulle du sitta inlåst på psyket. Det förekom inte något tafsande. Jag såg för övrigt vilka vidriga lögner du skrev om mig ditt äckliga slödder. Du är riktigt riktigt STÖRD!

Ge mig ett trovärdigt citat på att inget tafsande har förekommit...
Såvitt jag vet har man bara sagt att det inte skett "i samband med händelsen". STOR skillnad.
Presentera gärna din info som visar att det inte skett alls tack.
Citera
2026-09-04, 12:25
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klippendorf
jag pratar om att de dödat en människa. Hur det gått till får någon annan säga.
I sverige ger dråp 6-10 år finka, i medeltal 8.

Det var ett slagsmål. Offret har av allt att döma varit aggressiv i slagsmålet. Inget tyder på att han blev överfallen, snarare verkar han ha initierat slagsmålet och då är dråp absolut mest sannolikt men nödvärn är också fullt möjligt.
Citera
2026-09-04, 12:31
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Du vet inte vad som hände i det här fallet, därför tittar du på deras cv.
Cv kan säga en del om en människa. Nej, jag har inte tittat på deras cv men vet att en av dem misshandlade någon med sparkar när den låg ned för mindre än ett år sedan. I en bättre värld hade han suttit inlåst i dag och den här pappan kanske levt?
Citera
2026-09-04, 12:32
Medlem
Citat:
Det var ett slagsmål. Offret har av allt att döma varit aggressiv i slagsmålet. Inget tyder på att han blev överfallen, snarare verkar han ha initierat slagsmålet och då är dråp absolut mest sannolikt men nödvärn är också fullt möjligt.

ja precis, rätten kommer pröva allt från nödvärn, till dråp och grovt vållande till annans död.
Uppsåtsfrågan är centrala i det hela.

....to to continued.
Citera
2026-09-04, 12:33
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Nödvärn kan inte heller uteslutas. Inte särskilt långsökt att han t ex tog strupgrepp på en av killarna.
Både du och jag vet att minst en av de här killarna är slagskämpar, så kom inte med nödvärn.
Gubben dog och de var två mot en. Inte ens om du bryter dig in i min villa får jag döda dig hur som helst. särskilt inte om vi är två som slår, sparkar dig.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-09-04 kl. 12:36.
Citera
2026-09-04, 12:36
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Cv kan säga en del om en människa. Nej, jag har inte tittat på deras cv men vet att en av dem misshandlade någon med sparkar när den låg ned för mindre än ett år sedan. I en bättre värld hade han suttit inlåst i dag och den här pappan kanske levt?

I det här fallet gick det inte till så, enligt polisen. Offret hade enligt någon i tråden som kände honom, kraftiga aggressionsproblem när han drack. Hans dotter har ju också misshandlat nån. Det verkar röra sig om fyra aggressiva, onyktra personer.
Citera
2026-09-04, 12:41
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
I det här fallet gick det inte till så, enligt polisen. Offret hade enligt någon i tråden som kände honom, kraftiga aggressionsproblem när han drack. Hans dotter har ju också misshandlat nån. Det verkar röra sig om fyra aggressiva, onyktra personer.
Och hur fan spelar det någon roll huruvida 1,2,3 eller alla 4 har aggresionsproblem? Du får inte döda någon, oavsett om du känner dig kränkt eller ej. Du får inte heller misshandla någon.
Citera
2026-09-04, 12:42
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Hade det varit man mot man i en fair fight hade jag sagt mindre, nu var det inte det så jag säger mer...
det är b**** beteende att gå två mot en. Mindre än ett år sedan en av de här dömdes för misshandel genom att sparkat på en liggande och nu detta. Ingen ljus framtid för de här två pojkarna kan jag säga.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-09-04 kl. 12:46.
Citera
2026-09-04, 12:48
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Och hur fan spelar det någon roll huruvida 1,2,3 eller alla 4 har aggresionsproblem? Du får inte döda någon, oavsett om du känner dig kränkt eller ej. Du får inte heller misshandla någon.

Nödvärn är inte olagligt och därifrån är det en bedömningsfråga. Det räcker med att offret t ex tog strupgrepp på en av killarna och slogs undan och föll, så kan det bedömas som nödvärn.

Det spelar väldigt stor roll hur pass aggressiv den avlidne var, och hur han agerade.
Citera
2026-09-04, 12:50
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Hade det varit man mot man i en fair fight hade jag sagt mindre, nu var det inte det så jag säger mer...
det är b**** beteende att gå två mot en. Mindre än ett år sedan en av de här dömdes för misshandel genom att sparkat på en liggande och nu detta. Ingen ljus framtid för de här två pojkarna kan jag säga.

Vet du vad som hänt?
Citera
2026-09-04, 12:52
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:

Offret verkar ha gått fram till dem, inte tvärtom. Sedan blev det slagsmål. Offret ville slåss, det är den rimligaste tolkningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in