2026-09-04, 09:51
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm
Mjo, förvisso. Vi får väl vänta och se vad det landar i. Vidhåller att straffarbete i någon norrländsk gruva alltid bör ingå om man dödar någon, oavsett om det var tanken eller inte.

Jag skumläser tråden, för ingen orkar gå sida till sida. Antar att filmen som ska finnas inte har dykt upp? Kanske den polisen har använt sig av för att dementera vissa grejor i händelseförloppet. Hade varit intressant att se vad som går att se, men ofta med filmer av det här slaget så börjar dem när bråket redan, i någon mån, är igång. Ingen får ju för sig att filma tre män som bara snackar...
Det finns övervakningskameror.
Citera
2026-09-04, 10:03
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm
Mjo, förvisso. Vi får väl vänta och se vad det landar i. Vidhåller att straffarbete i någon norrländsk gruva alltid bör ingå om man dödar någon, oavsett om det var tanken eller inte.

Jag skumläser tråden, för ingen orkar gå sida till sida. Antar att filmen som ska finnas inte har dykt upp? Kanske den polisen har använt sig av för att dementera vissa grejor i händelseförloppet. Hade varit intressant att se vad som går att se, men ofta med filmer av det här slaget så börjar dem när bråket redan, i någon mån, är igång. Ingen får ju för sig att filma tre män som bara snackar...

Den sista meningen var riktigt rolig, mitt i all bedrövelse.

Nej det finns ingen film "ute" vad jag känner till.
Citera
2026-09-04, 10:33
Medlem
VelvetReds avatar
Hoppas innerligt att rubriceringen ändras från dråp till mord. Den här typen av ligister ska inte få röra sig fritt i samhället utan ska sitta inlåsta resten av sina liv.

Tyvärr blir väl straffet kanske 6-10 år som mest för den ena parten och något lägre för den andra. Sen är de ute och kan fortsätta med att misshandla, mörda och tafsa igen.
Citera
2026-09-04, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Hoppas innerligt att rubriceringen ändras från dråp till mord. Den här typen av ligister ska inte få röra sig fritt i samhället utan ska sitta inlåsta resten av sina liv.

Tyvärr blir väl straffet kanske 6-10 år som mest för den ena parten och något lägre för den andra. Sen är de ute och kan fortsätta med att misshandla, mörda och tafsa igen.
Det kommer inte ske, det är solklart dråp. Max 10 år får de
Citera
2026-09-04, 10:53
Medlem
2560ps avatar
Citat:

Ingen har tafsat. Vad som i övrigt hänt vet ingen, mer än de inblandade och troligtvis polisen.
Citera
2026-09-04, 11:22
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:

Av det vi vet verkar den avlidne frivilligt ha gett sig in i ett slagsmål och sedan fallit med huvudet mot asfalten. Det ligger närmare till hands att det rör sig om självförsvar än mord, men högst sannolikt dråp.
Citera
2026-09-04, 11:32
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Det kommer inte ske, det är solklart dråp. Max 10 år får de
Skulle även kunna bli vållande.
Citera
2026-09-04, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Skulle även kunna bli vållande.
Absolut, då hoppas jag åklagaren överklagar!
Citera
2026-09-04, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Ok, jag har dragit mig för att lägga upp denna, då det bara skulle bli massa gap om victim blaming och annat. Men efter noggrant övervägande väljer jag ändå att lägga ut den, då den faktiskt kan ha bäring på fallet. Läs förhören med L3a, nåt står inte rätt till. Om det är ett arv från faderskapet kan jag mycket väl tänka mig att dessa två startat det hela, ffa med tanke på vad som framkommit från polis och åklagare om att det inte förekommit vare sig sexuella ofredanden eller övervåld.

FUP:

https://sprend.com/download?C=1cc3fc65db7447318fc038bbaad6e9af

Giltig en vecka.

Pliss lägg upp ny länk i catbox, där försvinner den inte..,. senkjoo..
Citera
2026-09-04, 11:37
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klippendorf
Pliss lägg upp ny länk i catbox, där försvinner den inte..,. senkjoo..

Vet, gjorde bort mig. Laddar inte upp saker så ofta, finns en ny länk några inlägg senare men här kommer den igen:

https://www.filemail.com/d/aevtolzvhkvnqfn
Citera
2026-09-04, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Vet, gjorde bort mig. Laddar inte upp saker så ofta, finns en ny länk några inlägg senare men här kommer den igen:

https://www.filemail.com/d/aevtolzvhkvnqfn

oik,.,.men detta är något från 2022, 2023..
Har du inte aktuell data från misshandeln?
Citera
2026-09-04, 11:43
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klippendorf
oik,.,.men detta är något från 2022, 2023..
Har du inte aktuell data från misshandeln?

Tror du fup från helgens misshandel kommit?! Du får nog vänta ett halvår eller så. Detta är fup'en rörande dotterns misshandel av en snubbe som hon misshandlat för att han påstods tafsat på andra tjejer i deras skola. Det var det som vid det tillfället diskuterades i tråden. Folk ville ha en källa på att hon blivit dömd för misshandel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in