2026-09-04, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Eller hur. Kriminella brukar vara väldigt transparenta med sin organisation.
Inte ens du, som har så mycket att tjäna på att blunda för skadeverkningar av narkotikahandel, kan lyckas lura dig till det.

Du kan sätta ett frö och ha gräs om tre-fyra månader. Helt gangsterfritt.

Folk kommer vilja ha gräs oavsett, precis som folk ville alkohol under förbjudstiden.

Såna som du göder kriminaliteten.
Citera
2026-09-04, 09:35
Medlem
LKKINGENs avatar
Att ha drogtest i rekryteringsprocessen är helt utmärkt, frågan för mig blev om Ica följer upp detta under anställningen med oannonserade drogtest för sina anställda?

Har fått pissa i mugg många gånger i mitt liv och det är helt ok för mig.
Citera
2026-09-04, 09:37
Medlem
Fat bastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Samhället hatar också hobbyfascister och nyreligiösa moralpredikerande hycklande dårar och kommer så småningom att rensa ut dessa också. Er tid är kommen.

När kommer revolutionen?
Jag börjar bli så gammal nu så jag närmar mig slutet av arbetslivet, och jag har hört argument liknade dina sedan sjuttiotalet.

Men det händer föga.

Näringslivet, samhället, riket, ja hela världen egentligen styrs fortfarande av samma grå massa, bestående av medelålders och äldre män i diskret kostym. Eller " hobbyfascister och nyreligiösa moralpredikerande hycklande dårar".
Fan, jag har själv blivit en av dem.

Men revolutionsromantikerna står fortfarande där och säger att; "nu, närsomhelst, då jävlar ska ni få se!"

Är det dags snart?
Citera
2026-09-04, 09:42
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsunspect
Du kan sätta ett frö och ha gräs om tre-fyra månader. Helt gangsterfritt.

Folk kommer vilja ha gräs oavsett, precis som folk ville alkohol under förbjudstiden.

Såna som du göder kriminaliteten.
Eller hur, det är mycket vanligt förekommande att vanebrukare aldrig köper narkotika.

För övrigt är det olagligt att producera narkotika, vilket per definition gör dig till kriminell.

Inte ovanligt att barngroomare och sexköpare anser att det är de som står upp för lagen som göder kriminalitet. Går egentligen att applicera på vilket brott som helst och är naturligtvis ren nonsens.
Citera
2026-09-04, 09:46
Medlem
Citat:
Eller hur. Kriminella brukar vara väldigt transparenta med sin organisations alla led. Inte ens du, som har så mycket att tjäna på att blunda för skadeverkningar av narkotikahandel, kan lyckas lura dig till det.

Jag blundar inte en sekund för narkotikans skadeverkningar, men jag ser till vad vetenskapen och tester i verkligheten har visat fungerar. Jag avstår också ifrån att sprida skräckpropaganda som en liten Beijerot-papegoja - eftersom det skadar samhället! Sitt ner!
Citera
2026-09-04, 09:55
Medlem
Det är ju ingen nyhet att Ica Sverige AB genomför drogtester, och det är förstås motiverat för lagerpersonal eftersom deras arbetsplats är skyddsklassad som samhällsviktig verksamhet och lager dessutom är en miljö där du lätt kan skada andra människor.

Däremot är det fjanteri att chefer, ekonomi- marknadsförings- och IT-personal på HK i Solna skall genomgå samma kontroll. Antar att det är ett fackligt rättvisekrav.

När det gäller butikspersonal är det nog inte så vanligt med drogtest, där borde det vara viktigare med belastningsregisterutdrag och referenser.

Sveriges Radio jämför med offentlig sektor där drogtest är föbjudet. Vid rekrytering av vårdpersonal borde drogtest ingå. Ingen vill bli behandlad av "Nurse Jackie".
Citera
2026-09-04, 10:01
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Jag blundar inte en sekund för narkotikans skadeverkningar, men jag ser till vad vetenskapen och tester i verkligheten har visat fungerar. Jag avstår också ifrån att sprida skräckpropaganda som en liten Beijerot-papegoja - eftersom det skadar samhället! Sitt ner!
I en demokrati finns det alla möjligheter att på politisk väg förändra lagar som man anser inte gynnar samhället.
Att begå, förorda eller uppmana till lagbrott får i detta fall extrema konsekvenser för en mängd människor, inklusive barn som dödas, är närmast att likna vid terrorism. Det verkar som att ICA inte vill ha anställda som sysslar med sånt.
Citera
2026-09-04, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fat bastard
När kommer revolutionen?
Jag börjar bli så gammal nu så jag närmar mig slutet av arbetslivet, och jag har hört argument liknade dina sedan sjuttiotalet.

Men det händer föga.

Näringslivet, samhället, riket, ja hela världen egentligen styrs fortfarande av samma grå massa, bestående av medelålders och äldre män i diskret kostym. Eller " hobbyfascister och nyreligiösa moralpredikerande hycklande dårar".
Fan, jag har själv blivit en av dem.

Men revolutionsromantikerna står fortfarande där och säger att; "nu, närsomhelst, då jävlar ska ni få se!"

Är det dags snart?

Revolutionen har redan skett i stora delar av världen när det gäller den här frågan. Vi i Sverige är väl olyckligt lottade då vi är unikt blåsta vad det gäller war on drugs och hur vi kopierar USAs värsta sidor utan att anamma deras bästa, men även här sker förändring. Sen vill jag inte sia om ett när utan snarare peka på trender.

Tills dess gäller det att hålla fanan högt, kamrat!

Om du tänker på fascistiska moralpredikande hycklare så är läget annorlunda. Fascister kommer och går och vi kommer tyvärr aldrig bli av med dom helt, då det är en aspekt av mänsklig psykologi att vara en Karen och försöka tvinga människor på ens vilja, så fascism som så är oundviklig och kommer i generationer, och framför allt under perioder då människan tar sina friheter för givet och ger bort dom till fascistiker som lovar inbillad säkerhet bara man kuvar sig, men bör bekämpas så den inte rotar sig.
Senast redigerad av dalavita 2026-09-04 kl. 10:24.
Citera
2026-09-04, 10:24
Medlem
The Crashs avatar
Hur gör man med dem som har medicin utskriven som ger utslag? Tvingar man dessa att leverera journaler som "bevis" på läkarordinerat knark?
Citera
2026-09-04, 10:27
Medlem
Citat:
I en demokrati finns det alla möjligheter att på politisk väg förändra lagar som man anser inte gynnar samhället.
Att begå, förorda eller uppmana till lagbrott får i detta fall extrema konsekvenser för en mängd människor, inklusive barn som dödas, är närmast att likna vid terrorism. Det verkar som att ICA inte vill ha anställda som sysslar med sånt.

Det finns inga möjligheter att påverka det här samhället inom vissa frågor där hela befolkningen varit systematiskt hjärntvättade i generationer till den nivån att de beter sig som religiösa dårar som inte ens kan ta till sig vetenskap och expertutlåtanden, och då blir civil olydnad sättet att göra det.

Sanningen är att dåliga lagar underminerar rättstaten och skapar så mycket problem och oreda att politikerklassen som enhetligt inte vill göra förändringen tvunget gör det, vilket är vad som till slut kommer hända i Sverige när fler och fler skiter i narkotikalagstiftningen.
Citera
2026-09-04, 10:30
Medlem
Citat:

Lilla vän, jag har varit politiskt aktiv på olika sätt stora delar av mitt liv.
Citera
2026-09-04, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Det finns inga möjligheter att påverka det här samhället inom vissa frågor där hela befolkningen varit systematiskt hjärntvättade i generationer till den nivån att de beter sig som religiösa dårar som inte ens kan ta till sig vetenskap och expertutlåtanden, och då blir civil olydnad sättet att göra det.

Sanningen är att dåliga lagar underminerar rättstaten och skapar så mycket problem och oreda att politikerklassen som enhetligt inte vill göra förändringen tvunget gör det, vilket är vad som till slut kommer hända i Sverige när fler och fler skiter i narkotikalagstiftningen.

En korrekt analys av läget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in