2026-09-03, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Vi har fått noe informasjon om badeuhellet i TV2-serien som gikk for noen år siden.

https://www.flashback.org/sp93457704

Da ble det heller ikke sagt noe om SMS, men noe om at uhellet hadde skapt utfordringer for etterforskningen.

Tror Brøske sa at det var uheldig for etterforskningen at det hadde forekommet blodvask i huset det siste døgnet før forsvinningen.

Mener Brøske sa "huset", og ikke badet i 2. etasjen.
Citera
2026-09-03, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Senere har det vel også kommet frem at det ble funnet sko til tørk der, med spor av kokain under. Veldig sjelden at en som ikke befatter seg med kokain, tråkker i det ved en tilfeldighet. Mest sannsynlig var dette TEH sine. En "ekstern" GM ville ikke satt igjen skoene sine.

At badekarsaken omtales som et "uhell" betyr ikke nødvendigvis at det var det det var. Jeg heller mot at dette var oppkonstruert for å forklare hvorfor det var foretatt en stor vask nede i hui og hast. Helt til min teori blir motbevist.

Mer presist, det ble funnet kokain metabolitter, kjemiske restprodukter etter at kroppen har brutt ned kokain.

Metabolitter kan også dannes dersom kokain blir utsatt for andre kjemiske prosesser utenfor kroppen.

AI om de viktigste kokain-metabolittene.

- Benzoylekgonin: Den mest sentrale og utbredte hovedmetabolitten. Den er inaktiv (gir ikke rus), men har lengre levetid i kroppen enn selve kokainet.

- Ekgoninmetylester: En annen vanlig og inaktiv metabolitt som dannes i leveren.

- Kokaetylen: En aktiv metabolitt som dannes i kroppen hvis man kombinerer kokain med alkohol. Dette gir en forsterket og mer giftig rusvirkning.

- Norkokain: En mindre, aktiv metabolitt med svak nervepåvirkende effekt.
Politiet vet hvilken type metabolitter som ble funnet. Eventuelt hvilke typer.

Politiet vet også hvem sine sko som ble funnet på badet i 2. etasjen. Vannet og glasskårene må ha blitt oppdaget den dagen Anne-Elisabeth ble meldt savnet eller forsvunnet.

Mens vi bare vet hvem som ble mistenkt og siktet for drapet på Anne-Elisabeth. Og det er ikke TEH. Men Tom Hagen selv.
Citera
2026-09-03, 16:42
Medlem
Citat:
Senere har det vel også kommet frem at det ble funnet sko til tørk der, med spor av kokain under. Veldig sjelden at en som ikke befatter seg med kokain, tråkker i det ved en tilfeldighet. Mest sannsynlig var dette TEH sine. En "ekstern" GM ville ikke satt igjen skoene sine.

At badekarsaken omtales som et "uhell" betyr ikke nødvendigvis at det var det det var. Jeg heller mot at dette var oppkonstruert for å forklare hvorfor det var foretatt en stor vask nede i hui og hast. Helt til min teori blir motbevist.

Mener du at lekkasje fra badet i 2. etasjen var kjent, og at vaskingen i første etasje handlet om å tørke opp lekket vann.

Interessant teori. Og ny. Jeg tror du er den første som har sett den muligheten.

Jeg har fått med meg at det må ha blitt vasket i gangen nede, utenfor gjestetoalettet. Det skal liksom ha blitt vasket rundt slepesporet, mens selve slepesporet ligger igjen. Det kan hende at mer av første etasje var nyvasket.

Hvordan ligger badet i 2. etasje i forhold til gangen og gjestetoalettet i første. Ligger badene over hverandre.
Citera
2026-09-03, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det mest interessante med kokainfunnet er at det var avsatt flere steder på AE sine dongeribukser, som ble funnet på badet nede. Inkludert her var deler av et skoavtrykk på buksen, som politiet mener kan være fra samme sko som ble funnet i dusjen på badet i andre etasje. Det ble også funnet kokain på en teppeflis politiet senere sendte inn til analyse - for å se om det fantes spor av kokain nettopp der.
Hvilket teppe det er snakk om, og hvorfor politiet mente det var relevant å undersøke, vet vi ikke.

Var ikke teppeflisen fra gangen i 2 etg? Og skoparet med noe brunt på sålen stod lent opp mot dusjen.
Samme sko som kan ha avsatt et mulig avtrykk på buksene hennes.

Mye tyder på at kokainet funnet på buksene hennes kan være avsatt på buksene hennes mens de befant seg i 2 etg. Kanskje hun brukte henge de på badekaret? Slenge de over en skittentøyskurv før videre bruk dagen etter. Kanskje hun var av typen som bare lot de bli liggende på badegulvet når hun skiftet før teaterturen for det vi vet. Hun bar jo ikke disse buksene hverken på teater eller i middag på restaurant. Og det er lite sannsynlig at hun skiftet til de rett før de tok kvelden hun og mannen. Morgenen etter, dagen hun ble drept, kan hun selvfølgelig ha ikledd seg buksene hun eventuelt kledde av seg før hun dro i teater.

Alternativt var hun den som ikledd sine olabukser den som bar skoene opp i andre og satte de lent opp mot dusjen. I den prosessen, særlig dersom de fortsatt var våte kan sålene ha kommet i kontakt med buksene hennes under bæringen. Og dersom kokain har vært under sålene kan det ramlet ned på teppeflisen og også blitt avsatt på buksene under bæringen av dem.

Hvor på buksene kokainet og skosålesporet ble funnet kan sannsynliggjøre når disse tingene mest sannsynlig ble avsatt, av hvem og hvorvidt det ble avsatt mens buksene var oppe, nede eller satt på henne.
Citera
2026-09-03, 17:37
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Mener du at lekkasje fra badet i 2. etasjen var kjent, og at vaskingen i første etasje handlet om å tørke opp lekket vann.

Vaskingen var vel gjort i gangen utenfor det lille badet i første, og var et forsøk på å vaske vekk de "biologiske sporene". Det hadde sannsynligvis ingenting med den påståtte oversvømmelsen å gjøre.
Citera
2026-09-03, 18:43
Medlem
Citat:
Vaskingen var vel gjort i gangen utenfor det lille badet i første, og var et forsøk på å vaske vekk de "biologiske sporene". Det hadde sannsynligvis ingenting med den påståtte oversvømmelsen å gjøre.

Det har vært skrevet at det var vasket rundt de biologiske sporene - slepesporet - som om nettopp slepesporet skulle ligge igjen. I så fall vil det kunne indikere planlagt villedning.

Og så er det mangelen på skosåleavtrykk av Tom Hagens angivelige ferd gjennom hele huset, med skoene på ifølge han selv, og angivelig på fortvilet leting etter Anne-Elisabeth.

Jeg sitter igjen med inntrykket av at det er vasket mer enn gangen.
Citera
2026-09-03, 19:37
Medlem
Citat:

Det var også teppekanter som var brettet opp lenger inn i første etasje, så vidt jeg husker. Kunne tyde på at vask ikke bare hadde skjedd i gangen
Citera
2026-09-04, 10:22
Medlem
Hele denne valpepassgreia er litt rar.. En valp på 2-3 mnd trenger ikke tilsyn fordi om huset er tomt i fire timer. Så har vi den kaotiske situasjon som oppstår. Telefoneringen fra mor til sønn påfallende morgen er også noe for seg selv. Hvem i THs krets er grillet om sitt forhold til SE?? Kan det være sønnen..
Citera
2026-09-04, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Hele denne valpepassgreia er litt rar.. En valp på 2-3 mnd trenger ikke tilsyn fordi om huset er tomt i fire timer. Så har vi den kaotiske situasjon som oppstår. Telefoneringen fra mor til sønn påfallende morgen er også noe for seg selv. Hvem i THs krets er grillet om sitt forhold til SE?? Kan det være sønnen..

Ut i fra TEHs vinglete og til dels usannsynlige forklaring om denne korte telefonsamtalen kan det være at det ikke var offeret som ringte, men at dette skulle bidra til at politiet trodde hun var i live på dette tidspunktet
Citera
2026-09-04, 10:41
Medlem
Politiets mediestrategi diskuteres, og særlig hva som lekkes. Som er fragmenter av hva de sitter på.

Så hvorfor lekker de detaljene de gjør? Neppe et helt random utvalg. Jeg synes mye av det som har kommet ut bidrar til å peke mot sønnens mulige involvering. Er han hemmelig siktet og blir etterforsket i skjul? Kanskje de håper på å fange opp kommunikasjon som kommer i kjølvannet av det som blir offentliggjort og stresset det medfører?
Citera
2026-09-04, 13:54
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Politiets mediestrategi diskuteres, og særlig hva som lekkes. Som er fragmenter av hva de sitter på.

Så hvorfor lekker de detaljene de gjør? Neppe et helt random utvalg. Jeg synes mye av det som har kommet ut bidrar til å peke mot sønnens mulige involvering. Er han hemmelig siktet og blir etterforsket i skjul? Kanskje de håper på å fange opp kommunikasjon som kommer i kjølvannet av det som blir offentliggjort og stresset det medfører?

Jeg tenker at langt fra alt som er kommet frem i diverse medier er lekket med politiets viten og vilje.
Det har vært pekt på "illojale" underleverandører av ulike vedlikeholdstjenester av bl.a.
datasystemer. Det kan vel også tenkes at det fins "utro tjenere" i politiet, som kan ha
blitt bestukket på et eller annet vis.

Badekarhistorien later til å være blant det som har kommet ut uten politiets samtykke.
Det virker som om det er visse avhørsdokumenter som har kommet på avveie.
Jeg tviler sterkt på at politiet ville anse det som hensiktsmessig eller forsvarlig
å lekke avhør av enkeltpersoner på den måten. Det er kanskje også problematisk når
det kommer til det juridiske. Det er i hvertfall ikke publikums oppgave å vurdere hva
som er blitt fortalt i avhør, og i verste fall kan slike opplysninger påvirke vitner eller
andre som har til gode å avhøres.
Citera
2026-09-04, 15:14
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Det var også teppekanter som var brettet opp lenger inn i første etasje, så vidt jeg husker. Kunne tyde på at vask ikke bare hadde skjedd i gangen

Ja, teppekanter, i finstuen/peisestuen.
Og en rød penn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in