Citat:
Ursprungligen postat av
Alsagio
Politiets mediestrategi diskuteres, og særlig hva som lekkes. Som er fragmenter av hva de sitter på.
Så hvorfor lekker de detaljene de gjør? Neppe et helt random utvalg. Jeg synes mye av det som har kommet ut bidrar til å peke mot sønnens mulige involvering. Er han hemmelig siktet og blir etterforsket i skjul? Kanskje de håper på å fange opp kommunikasjon som kommer i kjølvannet av det som blir offentliggjort og stresset det medfører?
Jeg tenker at langt fra alt som er kommet frem i diverse medier er lekket med politiets viten og vilje.
Det har vært pekt på "illojale" underleverandører av ulike vedlikeholdstjenester av bl.a.
datasystemer. Det kan vel også tenkes at det fins "utro tjenere" i politiet, som kan ha
blitt bestukket på et eller annet vis.
Badekarhistorien later til å være blant det som har kommet ut uten politiets samtykke.
Det virker som om det er visse avhørsdokumenter som har kommet på avveie.
Jeg tviler sterkt på at politiet ville anse det som hensiktsmessig eller forsvarlig
å lekke avhør av enkeltpersoner på den måten. Det er kanskje også problematisk når
det kommer til det juridiske. Det er i hvertfall ikke publikums oppgave å vurdere hva
som er blitt fortalt i avhør, og i verste fall kan slike opplysninger påvirke vitner eller
andre som har til gode å avhøres.