2026-09-02, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
GHH opplyste nylig at siktelsen mot SE lyder som den lyder fordi de etterforsker et drap. Han ville selvfølgelig, i motsetning til en av de dummeste påstandene jeg har hørt fremmet i denne saken på dette forumet, vært siktet for det samme RU av flere grunner fikk siktelsen sin endret til dersom politiet etterforsker en bortføring.
RU var vel mistenkt for å ha bidratt med kryptorigget, og ikke selve bortføringen. SE er tydeligvis mistenkt for å ha deltatt i bortføringen, som endte opp med at AE på et eller annet tidspunkt har blitt drept.
Citera
2026-09-02, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Han vet godt hva han snakket med sin mor om.
Ja, det vet han nok. Men hvordan kan DU vite at han lyver?
Citera
2026-09-02, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
RU var vel mistenkt for å ha bidratt med kryptorigget, og ikke selve bortføringen. SE er tydeligvis mistenkt for å ha deltatt i bortføringen, som endte opp med at AE på et eller annet tidspunkt har blitt drept.

Grov frihetsberøvelse for RU. Nå etterforskes det et drap begått i SV4, ref siktelsen mot SE.
Citera
2026-09-02, 22:52
Medlem
Citat:
Ja, det vet han nok. Men hvordan kan DU vite at han lyver?

Sikkert av samme grunn som at jeg vet at hettemannen kvalte henne.
Citera
2026-09-03, 11:06
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Vet du hva han snakket med sin mor om? Sendte han en SMS på teaterkvelden om badeuhellet, er vel badehistorien sann?

Såvidt jeg vet fins det ingen kjent dokumentasjon på at TEH hadde telefonisk kontakt med sin mor i løpet av teaterkvelden. Det fins heller ingen kjent dokumentasjon på at det faktisk skjedde noe uhell med badekaret. Det eneste vi vet er at TH angivelig har fortalt i avhør at TEH skal ha hatt et slikt uhell, som respons på spørsmål om funn av glassbiter og blod på badet i 2. etasje.
Citera
2026-09-03, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Såvidt jeg vet fins det ingen kjent dokumentasjon på at TEH hadde telefonisk kontakt med sin mor i løpet av teaterkvelden. Det fins heller ingen kjent dokumentasjon på at det faktisk skjedde noe uhell med badekaret. Det eneste vi vet er at TH angivelig har fortalt i avhør at TEH skal ha hatt et slikt uhell, som respons på spørsmål om funn av glassbiter og blod på badet i 2. etasje.
Vi har fått noe informasjon om badeuhellet i TV2-serien som gikk for noen år siden.

https://www.flashback.org/sp93457704

Da ble det heller ikke sagt noe om SMS, men noe om at uhellet hadde skapt utfordringer for etterforskningen.
Citera
2026-09-03, 14:06
Medlem
Citat:
Vi har fått noe informasjon om badeuhellet i TV2-serien som gikk for noen år siden.

https://www.flashback.org/sp93457704

Da ble det heller ikke sagt noe om SMS, men noe om at uhellet hadde skapt utfordringer for etterforskningen.

Senere har det vel også kommet frem at det ble funnet sko til tørk der, med spor av kokain under. Veldig sjelden at en som ikke befatter seg med kokain, tråkker i det ved en tilfeldighet. Mest sannsynlig var dette TEH sine. En "ekstern" GM ville ikke satt igjen skoene sine.

At badekarsaken omtales som et "uhell" betyr ikke nødvendigvis at det var det det var. Jeg heller mot at dette var oppkonstruert for å forklare hvorfor det var foretatt en stor vask nede i hui og hast. Helt til min teori blir motbevist.
Citera
2026-09-03, 14:07
Medlem
Jeg har 2-300 sider igjen her for å hente meg inn på alt som er skrevet.

Fins det en tidslinje på det som er forumet sitt syn på hva som er sannheten i saken? Altså, hva skjedde når.
Citera
2026-09-03, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Senere har det vel også kommet frem at det ble funnet sko til tørk der, med spor av kokain under. Veldig sjelden at en som ikke befatter seg med kokain, tråkker i det ved en tilfeldighet. Mest sannsynlig var dette TEH sine. En "ekstern" GM ville ikke satt igjen skoene sine.

At badekarsaken omtales som et "uhell" betyr ikke nødvendigvis at det var det det var. Jeg heller mot at dette var oppkonstruert for å forklare hvorfor det var foretatt en stor vask nede i hui og hast. Helt til min teori blir motbevist.
Helt enig. Ville bare påpeke at vi ikke bare har THs ord på at det har skjedd et uhell, dersom det faktisk var et uhell. Sønnen har forklart hva som skjedde i politiavhør, og det finnes spor etter at noe har skjedd der. At det også ble funnet kokain på buksen til AE som lå på toalettet i 1.etasje er også veldig spesielt.
Citera
2026-09-03, 14:26
Medlem
Citat:
Her er det som blir sagt i TV2-serien:
...men hjemme i Sloraveien, skjer det et uhell. Når sønnen deres skal passe valpen, oppstår et kaos på badet. I politiavhør forklarer han følgende: Han starter krana og fyller badet, men glemmer det hele, og vannet renner over i badekaret. Han prøver å rydde opp, men i arbeidet knuses ei taklampe. Glasskår treffer sønnen i ryggen, som begynner å blø. Han bruker en og en halv time på å rydde opp, men reiser hjem før han er ferdig.

At det har skjedd blodvask i huset bare noen timer før Anne Elisabeth forsvinner, skaper støy i etterforskningen, og gjør ikke arbeidet lettere for politiet.
Citera
2026-09-03, 14:29
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio

Det mest interessante med kokainfunnet er at det var avsatt flere steder på AE sine dongeribukser, som ble funnet på badet nede. Inkludert her var deler av et skoavtrykk på buksen, som politiet mener kan være fra samme sko som ble funnet i dusjen på badet i andre etasje. Det ble også funnet kokain på en teppeflis politiet senere sendte inn til analyse - for å se om det fantes spor av kokain nettopp der.
Hvilket teppe det er snakk om, og hvorfor politiet mente det var relevant å undersøke, vet vi ikke.

Såfremt alle disse sporene kan settes i sammenheng med forsvinningen, mener jeg det viser tegn til en situasjon man ikke har hatt kontroll over. Uavhengig av om det var planlagt eller ikke.
Citera
2026-09-03, 15:47
Medlem
Citat:
Jeg vil jo påstå at det ligger en slags "dementi" når politiet sier at TH skal få fortelle dem hvordan de egentlig burde etterforske. Den er kanskje ikke ekte, dog. Det er også en form for "dementi" når de plutselig snur på målstreken og lar det bli slik at telefonen til AE sto på lydløs.

Man tenker jo sitt, da.

Samtidig står de fast på at det har skjedd et drap, og at "kidnappingen" er iscenesatt for å dekke over sannheten.

Det jeg personlig ikke helt klarer å forstå, er hvorfor en som angivelig har planlagt et drap så lenge, i etterkant skulle te seg så mistenkelig som TH har gjort. Jeg tenker da på hans oppførsel i avhør spesielt, og overfor politiet generelt. Holdens "mot-pressekonferanser" er et eksempel. Veldig unødvendig. Det fremstår nærmest desperat. En som selvsikkert har plottet og kalkulert risiko, burde heller "sitte stille i båten" og avvente.

Påtalemyndigheten har nok pålagt politiet å se vekk fra etterforskningsresultater som ikke er rettskraftig bevist i kommunikasjon med offentligheten. Da ser det plutselig veldig rart ut.

Og ja, Hagen ble desperat da han oppdaget at politiet ikke lot seg manipulere. Det tror jeg du har rett i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in