Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Finns det konkreta exempel på vad Polina M spridit för olämpligt på sociala medier?
Jag läste just igenom artikeln och det var inte mycket att hänga i någon gran. Det är sånt som att hon delat artiklar/poster/inlägg från källor som i sin tur skall vara förgripliga.
"Under 2015–2017, parallellt med att hon söker praktik och arbete inom Regeringskansliet, delar hon artiklar och inlägg med ryska narrativ från ryska statliga organ som Rysslands röst (Sputniks föregångare) och RT från sitt Facebook-konto. Hon delar även material från kanaler kända för rysk propaganda och desinformation, exempelvis Global Research och Veterans News Now."
Om jag länkar till någon artikel från SVT så sprider jag svenska narrativ från svenska statliga organ men det betyder förstås inte att jag är någon propagandist för den svenska regeringen.
Om inte EXPO har något bättre att komma med är det är mest trams. Eller som SvD:s ledarskribent Peter Wennblad skriver på Twitter:
"Måste säga att Expos SD-granskning framstår som mer skrik än ull. Det räcker att gå in på personens sociala medier för att själv se att det inte stämmer att hon ”konsekvent har spridit och skrivit inlägg med pro-ryska narrativ”.
Det hela förefaller vara ett propagandahopkok från EXPO med syftet att skandalisera SD strax före valet.