2026-09-04, 00:49
Medlem
SvettigArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daskmoert
Förr hade vi Ryssens agenter i Vänsterpartiet Kommunisterna; nu har de gjutit in sig i Sverigedemokraterna. Aldrig blir vi av med asen...

Finns nog hos vänstern med. Det kryllar ju av stollar i V och SD så det verkar gå och göra en snabb resa i hierarkin i de partierna. Att låta en ryss göra karriär så som Polina gjort i SD är oförsvarbart.

V är infiltrerat av våldsbejakande islamister
Citera
2026-09-04, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Så du ska ta ryssen till hjälp för att bli kvitt somalierna?

Ja varför inte? Vi är oförmögna att göra det på egen hand.
Citera
2026-09-04, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxwell-
Varför i helvete drar sig proryssar till Sverigedemokraterna? Vänsterpartiet är ett mer lämpligt parti för dom då V kryllar av anti-nato och anti-väst muslimer som hellre stödjer Palestina och regimen i Iran än Sverige.

Fullt logiskt då majoriteten av Ukraina vurmare är vänsterblivna. Putin har också förbjudit HBTQ rörelsen.
Citera
2026-09-04, 01:29
Medlem
Jag kan se expo fundera på när man ska droppa nyheten för att åstadkomma maximal valpåverkan. 10 dagar innan valet? Ja, det låter bra.
Citera
2026-09-04, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Jag kan se expo fundera på när man ska droppa nyheten för att åstadkomma maximal valpåverkan. 10 dagar innan valet? Ja, det låter bra.
Personligen tror jag inte att detta kommer påverka valet något särskilt. Möjligtvis att vissa går över till M, KD eller L istället.
Citera
2026-09-04, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigArab
Ja det är ju inga fittmagneter direkt de flesta i SD, så ingen högoddsare att nån av dem fastnar i en rysk honungsfälla.

Får vi nåt nytt smaskigt imorgon tro, kryddat med bilder på Polina från Åkessons bröllop tro

Vad tycker du om att Afs i ännu större utsträckning stödjer Putin?
Citera
2026-09-04, 01:47
Medlem
Som vanligt kan man ta EXPO och deras lite "skumma källor med en nypa salt.
Skulle tro att vår säkerhetspolis har greppat läget för länge sedan och de har
inget på hon.
Mycket huggsexa nu innan valet där den svage slåss med näbbar och klor,
ju mer desperat, ju mer vilda påståenden och propaganda från de svaga.
Citera
2026-09-04, 01:47
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigArab
Jag röstar på KD och hoppas på mittenregering med S C och KD. Vill varken att Mp, V eller SD får nåt inflytande. De två förstnämnda är massinvandringspartier och SD vurmar för Juden, Ryssen och för övervakningssamhälle.

Jag är helt övertygad om att Ebba vurmar för Israel minsr lika hårt när hon inte är upptagen med att skrika Hamas-kramare till barn på stan.
Citera
2026-09-04, 01:50
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Ja varför inte? Vi är oförmögna att göra det på egen hand.

Så talar en sann Quisling.
Citera
2026-09-04, 01:52
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Vad tycker du om att Afs i ännu större utsträckning stödjer Putin?

AfS spelar ingen roll då de inte har 20% av rösterna. Det begriper du väl?
Citera
2026-09-04, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scopolamine
Själv är man så gammal så man minns när SD varnade för ryssen.
Hur tiderna har förändrats!

https://www.youtube.com/watch?v=YD21vjXyktA

Ja, hur har det svängt så? Länge målade SD upp ryssen som det ultimata beviset för vad VPK-politik leder till. Nu är SD ofta kompisar med ryssen.
Citera
2026-09-04, 02:41
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Finns det konkreta exempel på vad Polina M spridit för olämpligt på sociala medier?
Jag läste just igenom artikeln och det var inte mycket att hänga i någon gran. Det är sånt som att hon delat artiklar/poster/inlägg från källor som i sin tur skall vara förgripliga.

"Under 2015–2017, parallellt med att hon söker praktik och arbete inom Regeringskansliet, delar hon artiklar och inlägg med ryska narrativ från ryska statliga organ som Rysslands röst (Sputniks föregångare) och RT från sitt Facebook-konto. Hon delar även material från kanaler kända för rysk propaganda och desinformation, exempelvis Global Research och Veterans News Now."

Om jag länkar till någon artikel från SVT så sprider jag svenska narrativ från svenska statliga organ men det betyder förstås inte att jag är någon propagandist för den svenska regeringen.

Om inte EXPO har något bättre att komma med är det är mest trams. Eller som SvD:s ledarskribent Peter Wennblad skriver på Twitter:

"Måste säga att Expos SD-granskning framstår som mer skrik än ull. Det räcker att gå in på personens sociala medier för att själv se att det inte stämmer att hon ”konsekvent har spridit och skrivit inlägg med pro-ryska narrativ”.

Det hela förefaller vara ett propagandahopkok från EXPO med syftet att skandalisera SD strax före valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in