2026-09-02, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Att hon skrev ett inlägg på instagram var ju ett svar på hans utspel.

Han tog inte på sig otroheten, han skyllde på att hon inte litade på honom.
Att han knuffade henne har inget med att hon jagade honom och att han stannade tvärt att göra, han knuffade henne.
Han sa inte bara att bandmedlemmarna var på bussen. Han sa att han aldrig tagit droger förut men att de plötsligt fanns på bussen så han började med droger på grund av att någon annan försett honom med droger. Han tar inte ansvar för någonting. Allt bara råkar hända honom för att folk anklagar honom, jagar honom, bjuder honom på droger. Han är inte ett litet barn, han är en vuxen man men kan inte ta på sig något.

CJ har inte tagit hans barn, karriär, pengar, anseende. Han har sjabblat bort det helt själv genom att vara för öppen med vem han egentligen är. Han är inte en lämplig förälder, det är ingen som drogar. Han är inte en lämlig partner, det är ingen som är otrogen. Han är inte en bra förebild, det är ingen som drogar. Allt detta har han sig själv att skylla.
Exskt vilket utspel från honom var det ett svar på?

RUBRIK: " Jag tar på mig otroheten"

Hur vet du att han knuffade henne? Vem har sagt det? Hon? Han? Vill du bara ha rätt, oavsett?

Han har ALDRIG sagt att han började med droger för att någon annan försett honom.

Jag ser att du är väldigt konsekvent i vad du anser om MZ och droger. Dessvärre baserar du det inte på något annat än förbestämda och förutfattade meningar.
Citera
2026-09-02, 21:45
Avstängd
Lasanjos avatar
Hallå!

Jag gör ett gästspel. Hänger mest i jockiboooi(så som Olof K säger det), rask, chrippa och lasanjos tråd.
Vet själv hur förvirrande det kan vara när man läser.

Men skulle man kunna fä em recept av vad spm hänt.
Gärna från 2 olika sidor.

Och till administratör. Är detta inte okej, så ber jag om ursäkt.

Mvh: Lasanjo den fete.
Citera
2026-09-02, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Varför skriver ni MZ när han heter MånsPetter? Jag tycker att det är respektlöst att inte använda människans riktiga namn. MZ låter trashigt, som en gangster.
Därför att det är kutym på flashback att använda första bokstaven i för och efternamn.
Dels av integritetsskäl men också för att det spar tid och plats i tråden med förkortningar.
Men jag föredrar att skriva det kortare Måns.
Citera
2026-09-02, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Nu var det faktiskt så att alla ni Månslovers kastade skit på de som kallade honom för Måns Petter, din dumme fan.
Ja och orsaken har jag angivit tydligt i det inlägg du svarade på. Hur är det med läsförståelsen?
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-02 kl. 22:06.
Citera
2026-09-02, 21:52
Medlem
pextas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Och Marie Serneholt som han var otrogen mot?
Azra Osmancevic hade han precis flyttat ihop med med när hon bröt och i tidningar samma år sa han att han varit otrogen flera gånger och att det var svårt att kombinera relation med enormt bekröftelsebehov. Och sedan Ciara. Stackars Måns som blir tillsammans med kvinnor som är så
Jobbiga att han måste vara otrogen.

När det tar slut med Måns slutar de vara jobbiga och blir yrkesmässigt framgångsrika och gifter sig lyckligt och skaffar barn. Ciaras tur snart.

För Måns går det inte lika bra när han blir av med de jobbiga kvinnorna.

Men om det nu är sant att han var otrogen mot alla dessa kvinnor med flera andra kvinnor vad säger det om kvinnor som söker sig till en sån man? Det måste ju vara nån form av störning.
Citera
2026-09-02, 21:52
Medlem
Citat:
Varför skriver ni MZ när han heter MånsPetter? Jag tycker att det är respektlöst att inte använda människans riktiga namn. MZ låter trashigt, som en gangster.
Jag kallar honom för MZ för det var förkortningen av det namn han var känd under när detta utspelade sig.
Frågan om han (av någon anledning) har ändrat sitt namn till Måns Petter tror jag boken kommer att svara på.
Tills dess avvaktar jag eftersom jag inte vill använda hans, eller någons, namn på ett nedsättande vis.
Citera
2026-09-02, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Jag kallar honom för MZ för det var förkortningen av det namn han var känd under när detta utspelade sig.
Frågan om han (av någon anledning) har ändrat sitt namn till Måns Petter tror jag boken kommer att svara på.
Tills dess avvaktar jag eftersom jag inte vill använda hans, eller någons, namn på ett nedsättande vis.
I vilka sammanhang har han varit känd som MZ? Det är inte hans artistnamn eller smeknamn. Det står på vinflaskorna, är det därifrån du har fått det?
Citera
2026-09-02, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Därför att det är kutym på flashback att använda första bokstaven i för och efternamn.
Dels av integritetsskäl men också för att det spar tid och plats i tråden med förkortningar.
Men jag föredrar att skriva det kortare Måns.
Tråden heter Allt skvaller om Måns Zelmerlöw, tror du att hans integritet skyddas om alla i den tråden skriver MZ? Tror du att det tar slut plats på Flashback om man skriver för många namn? Nu är det så att både hans mamma och han själv skriver MånsPetter, det tycker jag att du ska respektera. Man kan ju inte bara hålla på som man själv föredrar, hur skulle det se ut!
Citera
2026-09-02, 21:59
Medlem
Citat:
Du har alltså ändrat dig, du bryr dig inte längre om hur ont det gör i ett barns själ när någon talar illa om deras mor eller far? Det gällde kanske bara far?
Har du läst boken? Det har jag inte hunnit än eftersom den utkom idag!

Men jag tror inte Måns skriver något ont om sina barns mor.
Att han reder ut vad som verkligen hände kan ju ioförsig krocka med hur CJ sökt att framställa det
men det är ändå inte att tala illa om någon så länge det är skrivet i jagform.
Dvs, jag gjorde, jag ville osv. Alla människor har rätt att berätta SIN sanning men utan att förtala någon.
Och det är jag säker på att Måns inte heller gör.
Citera
2026-09-02, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Exskt vilket utspel från honom var det ett svar på?

RUBRIK: " Jag tar på mig otroheten"

Hur vet du att han knuffade henne? Vem har sagt det? Hon? Han? Vill du bara ha rätt, oavsett?

Han har ALDRIG sagt att han började med droger för att någon annan försett honom.

Jag ser att du är väldigt konsekvent i vad du anser om MZ och droger. Dessvärre baserar du det inte på något annat än förbestämda och förutfattade meningar.
Jag tolkar det som att han inte riktigt tar på sig otroheten, den var nog ändå Ciaras fel.
”Kanske är det ett undermedvetet, synnerligen omoget, sätt för mig att tvinga fram en separation. Utan att behöva säga orden. För jag vågar inte prata om oss med dig alls längre.”
Han är en riktig gris som till och med skyller ifrån sig sin otrohet på andra. Det finns faktiskt inte ord fula nog för att beskriva hans beteende.
Citera
2026-09-02, 22:23
Medlem
Citat:
Jag tolkar det som att han inte riktigt tar på sig otroheten, den var nog ändå Ciaras fel.
”Kanske är det ett undermedvetet, synnerligen omoget, sätt för mig att tvinga fram en separation. Utan att behöva säga orden. För jag vågar inte prata om oss med dig alls längre.”
Han är en riktig gris som till och med skyller ifrån sig sin otrohet på andra. Det finns faktiskt inte ord fula nog för att beskriva hans beteende.
Åh, som vanligt plockas återigen bara de citat ut som passar den egna påståendet och för att tala illa om MZ. Direkt i nästa stycke står följande:
”Jag skäms för att jag rättfärdigade otroheten och lögnerna då, med en längtan efter trygghet och den närhet som du inte ville ge mig. Men sveket var bara mitt. Det förstår jag nu.”
https://www.expressen.se/noje/mans-zelmerlow-erkanner-var-otrogen-mot-ciara-janson/

Vem är det nu som skriver boken, MZ eller CJ? Hur kan man annars vända på ”Men sveket var bara mitt.” så att han lägger skulden på Ciara? En fråga till en vän...
Citera
2026-09-02, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Åh, som vanligt plockas återigen bara de citat ut som passar den egna påståendet och för att tala illa om MZ. Direkt i nästa stycke står följande:
”Jag skäms för att jag rättfärdigade otroheten och lögnerna då, med en längtan efter trygghet och den närhet som du inte ville ge mig. Men sveket var bara mitt. Det förstår jag nu.”
https://www.expressen.se/noje/mans-zelmerlow-erkanner-var-otrogen-mot-ciara-janson/

Vem är det nu som skriver boken, MZ eller CJ? Hur kan man annars vända på ”Men sveket var bara mitt.” så att han lägger skulden på Ciara? En fråga till en vän...
Alla som kan läsa ser hur han talar med kluven tunga, ”den närhet som du inte ville ge mig” och sen ”men sveket var bara mitt”. Det är så utstuderat dubbeltydigt att han utan tvekan har haft hjälp med formuleringarna. Hans tunga är så kluven att delningen måste nå ända ner till skrevet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in