2026-09-03, 12:02
Medlem
Anonymfs avatar
Tips: använd er av ChatGPT för att leta upp dokument som rör CA. Man får enkelt en pdf-länk till vad man frågar efter.

/Anonymf
Citera
2026-09-03, 13:52
Medlem
Anonymfs avatar
Noterade på rekonstruktionsfilmen från 87 att makarna Palme passerar fotobutiken ’Fotobiten’ som ligger nära Grand. Där skulle CA kunna stå o flukta. Bara en tanke.

https://youtu.be/VC0r4dUjaik?t=286
Citera
2026-09-03, 14:09
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymf
Noterade på rekonstruktionsfilmen från 87 att makarna Palme passerar fotobutiken ’Fotobiten’ som ligger nära Grand. Där skulle CA kunna stå o flukta. Bara en tanke.

https://youtu.be/VC0r4dUjaik?t=286

Bra spaning.

Nu var väl inte det själva anledningen till att gå ut i så fall, men om han ändå var ute kan han givetvis ha stannat till där.

Då tillbringar han mer tid i Grands närhet och får större möjligheter att notera makarna Palme. Som alltså ska ha passerat just den butiken på väg till Grand.
Citera
2026-09-03, 20:46
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Helt felaktigt. Yttrandet har gjorts av Christers far.
Ja, det är i alla fall vad du och hundtanten påstår. Och det ni två har gemensamt är att ni verkar ha ett intresse av att ge en negativ bild av CA.
Senast redigerad av Draifos 2026-09-03 kl. 20:49.
Citera
2026-09-03, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, det är i alla fall vad du och hundtanten påstår. Och det ni två har gemensamt är att ni verkar ha ett intresse av att ge en negativ bild av CA.

Det är inget påstående.
Det är fakta.
Om du väljer att ta till dig sådan är din ensak, tidigare spåren förskräcker i ditt specifika fall dock.
Det var Christers far som sa att han och Christers mor var rädda för Christer.
Han sa det personligen i samband med utredningen för djurmisshandeln 1985.
Han sa det till Polisen, som gjorde en notering om detta yttrande.
Svart på vitt i förhörsmaterialet.

Inte för att du bryr dig om sådant.
Citera
2026-09-03, 21:16
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
/.../
/.../
När skulle Christers far i så fall ha sagt så där till polisen menar du? Ange gärna ett datum.
Citera
2026-09-04, 07:46
Medlem
Citat:
När skulle Christers far i så fall ha sagt så där till polisen menar du? Ange gärna ett datum.

Datum har jag inte i huvudet. Uppgiften finns som tidigare påpekats i samband med utredningen för den djurmisshandel som Christer fälldes för hösten 1985.

Sammanhangsvis kan noteras att Christers mamma, redan när Christer var mindre pilt om cirka tio år, inte ansåg sig kunna ta med sig Christer när hon skulle hem till föräldrahemmet för att hämta sin årliga aktieutdelning. Christer fick stanna hemma. Enligt uppgifter skall Christers släkt på mödernesidan ha varit mycket kritiska till Socialdemokraterna. Skall särskilt ha gällt Christers mormor..inte så konstigt med tanke på entreprenörskapet denna gren av Anderssonska släkten.
Finns således materialmässig indikation på att allt inte stod rätt till redan från unga år.
Citera
2026-09-04, 09:52
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Datum har jag inte i huvudet.
Datum kan vara intressant här. Om du läser förundersökningen angående hundsparken (se länk nedan) så ser du (på sid 4) att "uppgiften" (dvs. att Christers mor och far skall ha varit rädda för Christer) är dokumenterad i den anmälan som hundkvinnan gör den 21/5 1985. Och du kan också se (sid 10) att det är först några dagar senare (den 24/5) som polisen ringer och pratar med Christers far. Så jag tror att du har fel när du skriver att Christers far har sagt till polisen att han och mamman är rädda för Christer.

https://wpu.nu/images/3/3d/IVA_16636-9_FUP_och_Dom_djurpl%C3%A5geri.pdf?utm_source=chat gpt.com
Citera
2026-09-05, 08:59
Medlem
fragolas avatar
Citat:
Det är inget påstående.
Det är fakta.
Om du väljer att ta till dig sådan är din ensak, tidigare spåren förskräcker i ditt specifika fall dock.
Svart på vitt i förhörsmaterialet.

Inte för att du bryr dig om sådant.

Citat:
Datum kan vara intressant här. Om du läser förundersökningen angående hundsparken (se länk nedan) så ser du (på sid 4) att "uppgiften" (dvs. att Christers mor och far skall ha varit rädda för Christer) är dokumenterad i den anmälan som hundkvinnan gör den 21/5 1985. Och du kan också se (sid 10) att det är först några dagar senare (den 24/5) som polisen ringer och pratar med Christers far. Så jag tror att du har fel när du skriver att Christers far har sagt till polisen att han och mamman är rädda för Christer.

https://wpu.nu/images/3/3d/IVA_16636-9_FUP_och_Dom_djurpl%C3%A5geri.pdf?utm_source=chat gpt.com

Tror det är första gången i denna tråd som jag ställer mig på Draifos sida men jag försöker vara objektiv. Uppgiften hänger väldigt löst och jag tycker inte man kan förstå varifrån den kommer? Det kan vara vem som helst som sagt det, eller polisens egna reflektion - men det troligaste är nog att det är ”hundtanten” som sagt det lite vid sidan av? Det behöver inte betyda att det är falskt. Hon är förvisso färgad av sitt perspektiv men eftersom hon känner familjen lite grand kan det ändå vara en sann iakttagelse som CAs föräldrar själva aldrig skulle erkänna.
Citera
2026-09-05, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fragola
Tror det är första gången i denna tråd som jag ställer mig på Draifos sida men jag försöker vara objektiv. Uppgiften hänger väldigt löst och jag tycker inte man kan förstå varifrån den kommer? Det kan vara vem som helst som sagt det, eller polisens egna reflektion - men det troligaste är nog att det är ”hundtanten” som sagt det lite vid sidan av? Det behöver inte betyda att det är falskt. Hon är förvisso färgad av sitt perspektiv men eftersom hon känner familjen lite grand kan det ändå vara en sann iakttagelse som CAs föräldrar själva aldrig skulle erkänna.

Jag håller inte med.
Som jag läser dokument ifråga så tycker jag att det via sunt förnuft framgår rätt tydligt att det är ett tillägg till de förhörsuppgifter som EW lämnar dels klockan 09.40 och dels klockan 13.00
Detta framgår bland annat via de avslutande uppgifterna gällande Verner Anderssons duala fullständiga bostadsadresser samt telefonnummer till båda adresserna..uppgifter som knappast EW har uppgivit.
Det torde istället vara Verner själv som uppgett dessa uppgifter..och det bör rimligen ha varit i samtal med Polisman som ringt upp honom.
Något annat förfarande känns närmast orimligt.

Jag håller dock med om att det är slarvigt skrivet samt sammanhangsmässigt tveksamt att uppgiften återfinns där den finns..men att det bör vara Verner Andersson som i samtal med Polis ( det rör sig inte om ett förhör här, eller ens höras upplysningsvis) säger detta framgår ändå hyggligt tydligt.

Processen synes ha varit följande. EW anmäler Christer A, polisman upptar anmälan och skriver ned de uppgifter som EW lämnar. Han försöker därefter kontakta Christer men det är hans far Verner som svarar istället. I samtal som följer så fäller Verner kommentarerna om rädsla för sonen, därefter lämnar han sina båda bostadsuppgifter samt de därtill hörande telefonnumren.
Citera
2026-09-05, 10:28
Medlem
Alltså..det finns ingen egentlig anledning till att Verner Anderssons duala kontakuppgifter återfinns på sidan 3.
Det är inte Verner Andersson som EW har anmält,om jag uttrycker mig klart.

Dock så återfinns Verners kontaktuppgifter här. Enda sättet de kan ha kommit dit är via samtal med Polisen..och detta samtal refereras till direkt ovan kontaktuppgifterna.

Något annan rimlig förklaring kan knappast uppnås..och därmed återstår mina ursprungliga påståenden om att Verner i samtal med Polisman uppgett föräldrarnas rädsla för sin son Christer.

Allt annat är i stort sett omöjligt.
Citera
2026-09-05, 11:26
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Alltså..det finns ingen egentlig anledning till att Verner Anderssons duala kontakuppgifter återfinns på sidan 3.
Det är inte Verner Andersson som EW har anmält,om jag uttrycker mig klart.

Dock så återfinns Verners kontaktuppgifter här. Enda sättet de kan ha kommit dit är via samtal med Polisen..och detta samtal refereras till direkt ovan kontaktuppgifterna.

Något annan rimlig förklaring kan knappast uppnås..och därmed återstår mina ursprungliga påståenden om att Verner i samtal med Polisman uppgett föräldrarnas rädsla för sin son Christer.

Allt annat är i stort sett omöjligt.

Men du, man kan nöja sig så här: det är osannolikt att kvinnan med hunden vid sin anmälan ljuger om uppgiften att hans föräldrar sagt de är rädda för Christer.

Det vore en otroligt konstig sak att ljuga om. Hon som inte ens visste vem Christer var.
Senast redigerad av enough-is-enough 2026-09-05 kl. 11:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in