Citat:
Ursprungligen postat av
fragola
Tror det är första gången i denna tråd som jag ställer mig på Draifos sida men jag försöker vara objektiv. Uppgiften hänger väldigt löst och jag tycker inte man kan förstå varifrån den kommer? Det kan vara vem som helst som sagt det, eller polisens egna reflektion - men det troligaste är nog att det är ”hundtanten” som sagt det lite vid sidan av? Det behöver inte betyda att det är falskt. Hon är förvisso färgad av sitt perspektiv men eftersom hon känner familjen lite grand kan det ändå vara en sann iakttagelse som CAs föräldrar själva aldrig skulle erkänna.
Jag håller inte med.
Som jag läser dokument ifråga så tycker jag att det via sunt förnuft framgår rätt tydligt att det är ett tillägg till de förhörsuppgifter som EW lämnar dels klockan 09.40 och dels klockan 13.00
Detta framgår bland annat via de avslutande uppgifterna gällande Verner Anderssons duala fullständiga bostadsadresser samt telefonnummer till båda adresserna..uppgifter som knappast EW har uppgivit.
Det torde istället vara Verner själv som uppgett dessa uppgifter..och det bör rimligen ha varit i samtal med Polisman som ringt upp honom.
Något annat förfarande känns närmast orimligt.
Jag håller dock med om att det är slarvigt skrivet samt sammanhangsmässigt tveksamt att uppgiften återfinns där den finns..men att det bör vara Verner Andersson som i samtal med Polis ( det rör sig inte om ett förhör här, eller ens höras upplysningsvis) säger detta framgår ändå hyggligt tydligt.
Processen synes ha varit följande. EW anmäler Christer A, polisman upptar anmälan och skriver ned de uppgifter som EW lämnar. Han försöker därefter kontakta Christer men det är hans far Verner som svarar istället. I samtal som följer så fäller Verner kommentarerna om rädsla för sonen, därefter lämnar han sina båda bostadsuppgifter samt de därtill hörande telefonnumren.