2026-08-30, 21:02
Medlem
rainbowias avatar
Decathlon med full kareta med diverse superhjälpryttare på slutet och sedan pyspunka för Gall när han skulle avsluta trestegsraketen.
Snabbt , snabbare , snabbast .
Vem tusan skall ta hem detta?
Citera
2026-08-31, 09:03
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Decathlon med full kareta med diverse superhjälpryttare på slutet och sedan pyspunka för Gall när han skulle avsluta trestegsraketen.
Snabbt , snabbare , snabbast .
Vem tusan skall ta hem detta?

Om Mas förblir lika motståndskraftig som i går kan han ta hem denna Vuelta. Han kommer dock rimligen att tappa en del tid mot Roglic på den drygt tre mil långa tempoetappen: frågan är hur mycket det blir?

Kuss tröttnade i går: var annars utomordentligt stark sista veckan i Touren. Kör ju alla tre Grand Tours i år. Carapaz är vanligtvis stark tredje veckan i en Grand Tour, och mycket djärv. Skjelmose bra på etapplopp och brukar också kunna prestera sista veckan. Onley ser bra ut i sin aktion och borde väl våga gå för pallen. Vilket lämnar Gall, som jag fortfarande tror kan vinna denna Vuelta. Gårdagstaktiken fungerade inte. Decathlon kanske får överlåta "tröttkörandet" till något annat lag på nästa bergsetapp, och låta domestikerna ligga långt fram redo att följa varje attack, där Gall sedan kanske kan kontraattackera om det är rätt läge. Han ödslade mycket kraft i går men hämtade sig ändå rätt bra mot slutet.
Citera
2026-08-31, 10:45
Medlem
TilleyHats avatar
Det blev en mycket mer spännande Vuelta, men oj så stjärnkvaliteten sjönk. Mas, Onley, Gall. De är inte riktigt Pogačar, Vingegaard eller Evenepoel.

Oavsett detta så tycks Mas just nu vara den bäste och han är faktiskt den ende som har kommit i mål samtidigt med Pogačar på en bergsetapp.

Roglič kämpade på bra igår men tappade ändå mot åkare som han för två år sedan hade susat förbi relativt enkelt på slutet. Undrar om inte hans räddning - tempot - är för långt borta.

Gall är det flera som nämner men jag har i dagsläget svårt att se detta ånglok vinna.

Jag ser fram emot ännu fler svar under den här veckan.
Citera
2026-08-31, 11:49
Medlem
FNLSs avatar
Det står mellan 8 åkare
Från 8 olika länder
Och 8 olika lag
Citera
2026-09-01, 17:18
Medlem
Vilken jävla skämt etapp, helt okänd cyklist vinner en spurt
Citera
2026-09-01, 18:21
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Vilken jävla skämt etapp, helt okänd cyklist vinner en spurt

Det är väl trevligt med en överraskning ibland. Han kom verkligen som skjuten ur en kanon på slutet.
Citera
2026-09-02, 13:19
Medlem
rainbowias avatar
DNS på Mad Mads.
Citera
2026-09-02, 17:26
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
DNS på Mad Mads.

Teorin i den engelska sändningen är att han vill satsa fullt ut på VM i Montreal, och att avhoppet kanske inte ägt rum om inte Pogacar vore ute ur bilden. Dvs. att dansken nu ser en mer realistisk chans att bli världsmästare.

Så ska det göras, Visma. Laporte och van Aert serverade Brennan ett perfekt läge, och det blev en tredje etappvinst.
Citera
2026-09-03, 17:22
Medlem
TilleyHats avatar
Mas, den nye Pogačar...
Citera
2026-09-03, 17:38
Medlem
FNLSs avatar
Omrzel, den nye Pogacar
Citera
2026-09-03, 18:34
Medlem
TilleyHats avatar
Ytterligare en sloven alltså..

Slåss han om Toursegern om några år? Inte omöjligt.
Citera
2026-09-03, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Ytterligare en sloven alltså..

Slåss han om Toursegern om några år? Inte omöjligt.
Är det något speciellt med slovensk modersmjölk tro?

Jag vidhåller fortfarande att det är långt kvar, men lite får jag äta upp med min tidigare kommentar om att Mas är sämst när det gäller. Han har överraskat med hur jämn nivå han har hållit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in