2026-08-30, 11:11
Medlem
TilleyHats avatar
Omstart som sagt med helt nya förutsättningar. Kan Roglič hitta ny kraft och konkurrera om en historisk femte titel?

Jag tror vi kommer få många svar idag. Plötsligt ser halvdussinet cyklister sin chans att vara med och tampas om en GT-seger. Det är verkligen helt öppet nu.
Citera
2026-08-30, 11:26
Medlem
Mas är enligt mig väldigt ofta sämst när det gäller men har väl ändå hittills (bevisligen) visat sig stark. Får se om det håller i sig, det är långt kvar.

Vore kul om Roglic skulle smälla till, även om det känns tveksamt. Jag hoppas på det trots allt!
Citera
2026-08-30, 12:45
Medlem
Ezzelinos avatar
Om Pogacars skador:

https://cycling.today/pogacar-medical-report-released-when-will-he-return-to-racing/

Citat:
Tadej has been diagnosed with a concussion, displaced left clavicle fracture, a stable C7 cervical fracture, and multiple abrasions. Fortunately, no other major injuries and no neurological fallout.

“He will require clavicle surgery which will be delayed due to concussion precautions. Tadej remains under the care of our medical team and we’ll provide further updates following the surgery.”
Citera
2026-08-30, 13:28
Medlem
Ezzelinos avatar
Mycket talangfulle UAE-cyklisten Pablo Torres bryter Vueltan, och Jay Vine blir avhängd. Var de inblandade i Pogacarkraschen, eller går det sjukdom i UAE-laget?
Citera
2026-08-30, 14:15
Medlem
TilleyHats avatar
UAE måste vara desillusionerade och förvirrade. Hur stor motivation kan de ha kvar nu när deras ledare har fallit?
Citera
2026-08-30, 14:34
Medlem
rainbowias avatar
Trodde på mer offensiv av Decathlon. Att Movi styr lär gynna utbrytningen då prio för Movi lär vara röda tröjan. Vem vinner etappen?
Citera
2026-08-30, 15:36
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
UAE måste vara desillusionerade och förvirrade. Hur stor motivation kan de ha kvar nu när deras ledare har fallit?

Etappsegrar är ju alltid något att gå efter. Trodde att både Vine och Torres skulle kunna gå efter det, men Torres bröt och Vine verkar anfäktas av något. Fisher-Black och Sivakov dock i utbrytningen med en liten chans att hålla undan in i mål. Det är väl ett halvdussin i utbrytningen som skulle kunna göra upp om det, beroende på hur GC-aspiranterna kör. Camprubi skulle jag gissa blir den bäste av utbrytarna i dag.
Senast redigerad av Ezzelino 2026-08-30 kl. 15:51.
Citera
2026-08-30, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
De har blivit klart bättre än första gången vi hörde dem för något år sedan.
Håller med! De har blivit klart bättre.
Angående incidenten med Tadej igår så var den så klart sur och beklaglig.
Men nu känns Vueltan intressant igen. Hade skrivit av den men nu får man börja följa den igen. Hade ju varit kul för spanjorerna om Mas och Movistar tog hem det. Tror dock på Gall.
Tidernas läge att ta hem en grand tour nu när varken Tadej eller Jonas är med.
Senast redigerad av EspanaSoleada 2026-08-30 kl. 16:00.
Citera
2026-08-30, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Nummer 11 i girot kraschade
Nummer 11 i touren kraschade
Nummer 11 i vueltan kraschade

Omstart då. Ska Roglic trots allt ta sin femte seger? Eller blir Gall förste österrikare att vinna en grand tour? Eller får den evige tvåan Mas kröna en lång karriär?

Onley känns lite på nedgång efter en strulig sommar. Kuss Carapaz o Skjelmose inte i full slag efter Touren o Tejada är inte riktigt på de andras nivå.
Ja Buitrago, Vinjegård och Tadej. De får börja bära nummerlappen för 11 upp och ner som med 13. Se om det bryter förbannelsen.
Citera
2026-08-30, 16:08
Medlem
Ezzelinos avatar
Sex och en halv minut till klungan nu, större chans för en utbrytare att ta hem etappen. Camprubi ser klart intresserad ut.
Citera
2026-08-30, 18:02
Medlem
Efter Pogacars skada igår så är det öppet för alla. Att Mas vann idag är illa tycker jag. Han är ju en medelmåtta som vann senast för 4 år sen.
Citera
2026-08-30, 20:30
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMontanaz
Efter Pogacars skada igår så är det öppet för alla. Att Mas vann idag är illa tycker jag. Han är ju en medelmåtta som vann senast för 4 år sen.
Är inte samtliga GC-cyklister medelmåttor i jämförelse med Pogacar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in