Citat:
Ursprungligen postat av
Penelopiaden
Jag lyssnade lite på podden. Så grunda analyser. Man lyssnar på podd, oavsett om man behöver ett avbrott i vardagen eller underhållning eller vad som, också för att lära sig något. Jag lärde mig ingenting. Och så tröttsamt med deras jargong mot varandra, de avbryter varandra hela tiden och kommer ingenstans i samtalet. Ni som betalar för att lyssna, hur motiverar ni det?
Jag betalde en kort period, bara en månad tror jag och lyssnade genom ett gäng avsnitt bakom betalväggen. De är ganska bra på att väcka intresse i rubrik och avsnittsbeskrivningarna, men innehållet håller verkligen låg nivå jämfört med andra poodar jag har betalat för. Framförallt har de, som andra redan påpekat, en väldigt tyken attityd till det mesta.
Det är som att podden är deras ventil att spy galla åt olika håll, dissa andra kändisar, följare som inte betalar osv osv. Dessutom har Clara en väldigt dålig komisk tajming, till skillnad från Malin så saknar hon helt funny bones, vilket gör att man får en rätt dålig känsla av podden. Sen får Claras självgodhet stå i full blom i podden, så har man stört sig på det redan i bloggen så är podden i princip olyssningsbar.
Ibland får de till det och säger något roligt eller smart, men jämfört med tex andra betalpoddar på Under Produktion så spelar Wollin och Clara helt klart i en lägre liga.
Betalade för att jag älskar poddar generellt och ville ge den en chans. Tyckte om det annorlunda formatet i en Underbar podd och hade väl hoppats på mer sånt.