2026-09-03, 15:27
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Jag tror alla fattar att det inte gått till så när det rör som andra GM än asylflyktingar. Det är common sense ...

Dock den där sista meningen... Att du klappar dig på bröstet... Det blir lite fel när det kommer från just dig av alla.

Det är väl ganska fel i hela den här tragedin att klappa sig för bröstet kan jag tycka. Det är ju ingen tävling direkt i vem som gissar rätt.
Citera
2026-09-03, 15:31
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
Ja det ligger i farans riktning att det var just så. Klumpiga raggningsförsök är nog något som den 19-åriga tjejen säkert kunnat klara av själv utan pappas ingripande. Som jag hört hade tjejen själv varit anmäld för att ha klappat till någon. Om det är sant, bäst att alltid tillägga det numera, så verkar hon fullt kapabel att själv säga ifrån.

Det var mig du hörde det av, och det är helt sant. Hon lappade till en kille som påstods ha tafsat på andra tjejer på skolan de gick på, så det kanske rent av finns någon sorts mönster.
Citera
2026-09-03, 15:33
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Jag tror alla fattar att det inte gått till så när det rör som andra GM än asylflyktingar. Det är common sense ...

Dock den där sista meningen... Att du klappar dig på bröstet... Det blir lite fel när det kommer från just dig av alla.
Du kan läsa tråden. Alla pratar om tafsandet som om det vore sanning. Jag skrev att jag tror på det först när jag hör ett objektivt vittne. Eller oberoende. Jag tror gubben spelat allan och får en smäll så illa att han avlider. Som jag skrev är tafsandet en efterhandskonstruktion för att skydda pappan. Jag har läst så många mål att jag lärt mig att inte tro på allt man läser. Fakta kommer förr eller senare.
Citera
2026-09-03, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Du kan läsa tråden. Alla pratar om tafsandet som om det vore sanning. Jag skrev att jag tror på det först när jag hör ett objektivt vittne. Eller oberoende. Jag tror gubben spelat allan och får en smäll så illa att han avlider. Som jag skrev är tafsandet en efterhandskonstruktion för att skydda pappan. Jag har läst så många mål att jag lärt mig att inte tro på allt man läser. Fakta kommer förr eller senare.

Om tafsandet är efterhandskonstruktion eller inte är svårt att veta.
Däremot är den 19.åriga dottern dömd för misshandel, så helt hjälplös verkar hon inte vara.
Citera
2026-09-03, 15:46
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Det var mig du hörde det av, och det är helt sant. Hon lappade till en kille som påstods ha tafsat på andra tjejer på skolan de gick på, så det kanske rent av finns någon sorts mönster.
Jaha ja verkar vara lite vigilante över henne då. Ja vi har säkert inte hört det sista vad gäller den här tråkiga historien. Den första varianten som jag hörde har ju numera fallit ihop som ett korthus och mer kommer var så säker.
Citera
2026-09-03, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Om tafsandet är efterhandskonstruktion eller inte är svårt att veta.
Däremot är den 19.åriga dottern dömd för misshandel, så helt hjälplös verkar hon inte vara.

Är dottern dömd för misshandel?
Intressant, har du nån källa eller länk?
Citera
2026-09-03, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Två män i 20-årsåldern har under onsdagen häktats av Värmlands tingsrätt, misstänkta på sannolika skäl för dråp. Det är den rubricering som förundersökningen bedrivs utifrån i nuläget. Det finns för närvarande ingen misstanke om sexuella ofredanden i samband med händelsen.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2026/september/3/3-september-14.20-information-karlstad/
Som sagt, lika falskt som att gms skulle vara utländska
Vanligt fylletjafs, jag kan tänka mig att matte kan vara en högljudd o knepig typ tyvärr
likaså sebbe och teo.
Citera
2026-09-03, 15:51
Medlem
Misshandeln i Trollhättan ser ut att gått till på exakt samms sätt, 20 åringen utdeladexett hårt slag mot huvudet, offret stödde sig mot skyltfönster innan han stöp
Citera
2026-09-03, 15:55
Medlem
Chipsochcolas avatar
Mycket jag funderar på här.....

Varför säger hon att hon blev tafsad på? Polisen säger att det inte finns misstanke om det. Vi kan släppa den biten.

Varför står tre anhöriga och glor på när de ser deras närstående bli sparkad på?

Varför har en insamling startas till förmån av familjen som ljuger i media? Hon blev aldrig tafsad på. Polisen har bekräftat att såna misstankar inte finns.

Bråket har startat med något annat helt enkelt!

- Vad döljer de? Och vad tror ni bråket har startat med? Har ni teorier?

EDIT: För någon dag sedan såg jag att mormor till dottern hade lagt ut ett inlägg på sin fb profil. Där hon uttalade sig om att det var utlänningar.

Ser inte kärringen skillnad på utländska och svenskar?

EDIT IGEN: Såg att inlägget är borta nu.
Trodde hon inte att media skulle rapportera om att det var svenska män? Jag gör ett antagande att det är därför inlägget borta
Senast redigerad av Chipsochcola 2026-09-03 kl. 16:00.
Citera
2026-09-03, 15:58
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsochcola

Varför säger hon att hon blev tafsad på? Polisen säger att det inte finns misstanke om det. Vi kan släppa den biten.

Varför står tre anhöriga och glor på när de ser deras närstående bli sparkad på?

Varför har en insamling startas till förmån av familjen som ljuger i media? Hon blev aldrig tafsad på. Polisen har bekräftat att såna misstankar inte finns.

Har en insamling startats?!
Citera
2026-09-03, 16:00
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsochcola

Tjejen är tidigare dömd för misshandel av en kille som påståtts tafsa på andra tjejer i skolan de gick på. Hon har temperament, tydligen kopplat till känslighet kring övergrepp.

Så en teori: Nån av killarna gör ett klumpigt raggningsförsök, tjejen tänder till och sen vill farsan vara med på ett hörn.
Citera
2026-09-03, 16:00
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Har en insamling startats?!

Japp.... För att de ska klara sig ekonomiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in