2026-09-03, 14:45
Medlem
otnokadnagaporps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Marcus Allard debatterade i veckan mot 20 fritidspolitiker:

(FB) Debatt: Markus Allard vs 20 väljare

Allard förnekade sig inte utan gapade som han brukar. Påhopp, öknamn och ständiga avbrott så att motståndarna knappt fick en syl i vädret. Till råga på allt fulklipptes inslag så att det framstod som om hans motståndare påstod saker de aldrig gjort.

Resultatet blev som väntat: anonyma dödshot till de som var dumma nog att debattera med Allard:
Jag hoppas att du blir sönderslagen och sönderskuren i ansiktet din jävla fitta.

Så skrev David_the_truth_78 efter att jag mött Markus Allard i en debatt i Youtubekanalen Studio 3. [...]

Fyra timmar efter att debatten ser min inkorg ut så här:

Jag önskar att du nån gång blir så grovt misshandlad så att du får äta med sugrör resten av ditt liv.

Din vidriga lilla hora.

Du är så vidrig så det finns inget straff som är hårt nog för dig.

Dö för fan, dö ditt skräp.

https://www.flamman.se/markus-allards-hat-slutar-i-min-inkorg/
Hur ska politiker hantera populister som Allard? Debatterar de inte med honom anklagas de för att vara "fegisar" och "fittor". Debatterar de med honom drabbas de inte bara av Allards fradgatuggande vrede utan också av dödshot. Damned if you do, damned if you do't?

Vad hade du själv gjort i samma situation? Hur många dödshot mot dig själv och din familj hade du stått ut med innan du hoppade av politiken?

Nog för att mordhot är lågt, men att försvara våldtäktsmän/antastare av försvarslösa individer är lägre. Försvarar du också våldtäktsmän TS?
Citera
2026-09-03, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Vad mkt skitsnack. det är befolkningsexplosionen i länder som redan lider av säsongsvariationer i klimatet (torka, översvämning) som gör att folk måste "fly", byggts alldeles för mycket i deltaområden till de stora floderna i,asien och afrika, samtidigt som skog som binder vatten vid översvämning har skövlats. Har noll med ekonomisk migration till väst att göra. Få ner deras födslotal istället och bygg inte precis vid vattnet. I den mån klimatet skulle driva på flyktingströmmar gör det inte att de behöver komma upp till kalla norden
Kallar du allmänkunskap eller grundläggande svensk skolbildnimg för skitsnack?

https://www.tn.se/article/22860/fn-atta-miljarder-jordbor-i-mitten-av-november/

Citat:
Efter en topp i början av 1960-talet har världens befolkningstillväxt avtagit dramatiskt, enligt Rachel Snow från FN:s befolkningsfond UNFPA.

Den årliga tillväxten har sjunkit från den högsta på 2,1 procent mellan 1962 och 1965 till under 1 procent 2020. Den siffran kan potentiellt falla till omkring 0,5 procent till 2050 på grund av en fortsatt nedgång i födelsetalen, beräknar FN.

Alla som känner till överbefolkningen bör även känna till att det finns en topp och att födelsetalen minskar samt att beräkningarna inte alls visar på att folk bara fortsätter föda mängder av barn.

Pallar inte leta upp info online för att visa dig hur kvinnor med lägre utbildningar slutar föda barn så fort de fått lite kunskaper och jämlika villkor men vi kan ta Sverige som exempel med att det inte föds tillräckligt mycket människor för att klara av en åldrande befolkning.

Nu var det Allard som påstod att det är skitsamma om nordpolen smälter som är väsentligti diskussionen. Du ska med andra ord hålla dig till: Situation-> Handling-> Konsekvens gällande vad som sker med smältande is och hur det påverkar människors möjligheter till dricksvatten och hur kretsloppet påverkas av att människor vill dricka rent vatten och äta mat samt hur den smältande isen påverkar det negativt eller inte.

Ska du motsäga mig ska du lägga fram bevis på att människor inte påverkas av isen som smälter. Ingenting annat då vad jag uttalde mig kring var hans påståenden om att isen är skitsamma och Sverige varken påverkar eller kommer påverkas av klimatavtryck.
Citera
2026-09-03, 15:21
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Hon är ung, okunnig och dåligt påläst. Nu höll han sig lugn med henne utöver att använda en ton som passat bättre mot mig då jag tänt till istället "Vad fan svamlar du om?" Är typiskt om man vill bråka online, i en normal diskussion säger ingen sådant. Ingen frisk människa iallafall och det är väl därför hon är.frustrerad sedan. Hon tar en debatt hon inte klarar av i ett samtal med typiska härskartekniker utan att hon klarar av att bemöta sådant heller.

Sedan så säger jag inte att han inte har sina poänger men han har lika många sådana förlorade om inte fler förlorade än bra.

Om nordpomerna smälter försvinner människors dricksvatten och förmågan att vattna jordbruk vilket innebär torka samt massflykt. Dvs klimatflyktingar. Om fler människor kommer på flykt, innebär det även att fler människor kommer hit och till Europa beroende av vart klimatet drabbas hårdast.

Vi kan börja med det som en konsekvens när man faktiskt inte vill ha mer invandrare.
Dålig miljö/klimatpåverkan=flyktingar
Det tillhör grundläggande allmännkunskap.

Även klimatflyktingar, dvs de som måste fly för att få dricksvatten, möjligheter att äta eller bara undkomma torka och bränder, är flyktingar då även deras liv hotas.

Om hela världen gjorde lika mycket klimatavtryck som svenska medborgare skulle vi behöva 3-4 jordklot.

Miljöförstöring drabbar de fattigaste absolut värst, även om det inte är i specifikt Sverige så år det svensk konsumtion. Även i Europa dör människor till följd av klimatet.

Om Europa står för 6 % av utsläppen så är det inte vad all vår konsumtion mm resulterar i. Om vi har bland de lägsta utsläppen så ska vi givetvis inte arbeta för högre utsläpp.

Raderade vi ut hela Europa så skulle givetvis klimatet påverkas positivt och vi är ett land av många. Tänker alla länder som så att "Vi spelar ingen roll" så innebär det givetvis att alla tillsammans skapar negativt klimat. Varför är våra klimatavtryck såpass stora att en planet inte är tillräckligt ifall alla ville leva som oss, om vi nu är obetydliga?

Sedan så ska människors arbeten givetvis leda till resultat, inte vara som påhittade projekt på arbetsförmedlingen för att dölja arbetslöshet genom falsk sysselsättning. Men det är en annan sak då otroligt många i arbete, tro det eller ej, arbetar.

Vad tjejen gör fel är att hon glömt bort vad hon själv pratar om. Sedan kan man inte påstå att sossarna inte är sossar i samma anda som man säger att de inte har tillräckligt med makt för att ha kunnat agera bättre och därefter att alla partier tycker likadant.

Nej sossarna har inte varit sossar sedan 70-80- talet eller något sådant. Däremot så lever vi i en demokrati vilket innebär att alla ska få vara med och bestämma, inte bara de som röstar på en sida och politiker är skyldiga att representera de som röstat fram dem och rösta samt lägga förslag och ändra/forma samhället efter det. Även rösta enot förslag som de tror inte följer väljarna eller är bäst för Sverige i lämgden. Problemet var att det har de allihopa skitit i eftersom de trodde att svenska folket representerade dem, inte tvärtom. Där klämmer skon mest, politikerna har arbetat efter att folk ska följa dem, inte att politik ska spegla folket.

Jag har inte några större klimatpolitiska åsikter mer ön att vi måste värna miljön av både egna skäl som ur human och solidarisk synpunkt.

Här kan ni läsa hur det t.ex krockar led att vara emot invandring och för miljöförstöringen.

https://www.naturskyddsforeningen.se/artiklar/andrat-klimat-driver-manniskor-pa-flykt/
Det har gått åt enorma mängder pengar hittils för att råda bot på problemet , kan du redovisa vad man lägger pengarna på - hur mycket som går till handlingar ( som räddar oss ) och hur mycket av det som går till att fylla giriga människors plånböcker ännu mer?

Nej, han hade 100% rätt när han frågade vad han hon svamlar om, då det var precis vad hon gjorde. Svamlade om en massa saker hon inte ens förstör sig på.
Citera
2026-09-03, 15:26
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Han frågar ju rätt ut idiot, har du ens lyssnat? "VILL du ha våldtäktsmannen här" "ja" svarar hon. Vill ni bli skedmstade eller?

Vad säger hon sedan? Lyssnade du på det?
Citera
2026-09-03, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otnokadnagaporp
Nog för att mordhot är lågt, men att försvara våldtäktsmän/antastare av försvarslösa individer är lägre. Försvarar du också våldtäktsmän TS?

Ingen har försvarat våldtäkt. Det som har försvarats är principen om tidsbegränsade straff och att även våldsbrottslingar ska kunna återgå till samhället efter avtjänat straff. Eftersom Allard ständigt avbröt och debatten fulklippets kom inte detta fram riktigt.
Citera
2026-09-03, 15:37
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
Ja, för alla som inte är incels måste ju ÄLSKA att behålla våldtäktsmän i sverige. Idiot
Du kan ju inte kalla någon annan idiot samtidigt som du idiotförklarar dig själv. Idiot
Citera
2026-09-03, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Marcus Allard debatterade i veckan mot 20 fritidspolitiker:

(FB) Debatt: Markus Allard vs 20 väljare

Allard förnekade sig inte utan gapade som han brukar. Påhopp, öknamn och ständiga avbrott så att motståndarna knappt fick en syl i vädret. Till råga på allt fulklipptes inslag så att det framstod som om hans motståndare påstod saker de aldrig gjort.

Resultatet blev som väntat: anonyma dödshot till de som var dumma nog att debattera med Allard:
Jag hoppas att du blir sönderslagen och sönderskuren i ansiktet din jävla fitta.

Så skrev David_the_truth_78 efter att jag mött Markus Allard i en debatt i Youtubekanalen Studio 3. [...]

Fyra timmar efter att debatten ser min inkorg ut så här:

Jag önskar att du nån gång blir så grovt misshandlad så att du får äta med sugrör resten av ditt liv.

Din vidriga lilla hora.

Du är så vidrig så det finns inget straff som är hårt nog för dig.

Dö för fan, dö ditt skräp.

https://www.flamman.se/markus-allards-hat-slutar-i-min-inkorg/
Hur ska politiker hantera populister som Allard? Debatterar de inte med honom anklagas de för att vara "fegisar" och "fittor". Debatterar de med honom drabbas de inte bara av Allards fradgatuggande vrede utan också av dödshot. Damned if you do, damned if you do't?

Vad hade du själv gjort i samma situation? Hur många dödshot mot dig själv och din familj hade du stått ut med innan du hoppade av politiken?

Ja personligen har jag nog nolltolerans för sånt, och sen dessutom pga att du ska kunna få hålla på med "politik" då dessutom? Och clowna dig inne i nåt kommunfullmäktige nånstans.
Njä jag vet inte, om det var riktigt bra betalt kanske.
Men är väl inte riktigt ens värt det då... att ödsla sitt liv, och sen bli dödshotad på kuppen.. är det värt det liksom? Ska det utgöra the summa sumarum totalen av din världsliga existens, så att du kan sitta där sen på ålderns höst, glögg-stinn, trind, flottig och luttrad och stirra upp i taket?

Nej vet du vad, jag tror inte det. Men sen kanske man inte heller behöver dra allt över en kam. Kan potentiellt finnas inspirerande arbetsplatser någonstans i landet även inom "politiken" sas, men dödshot som en del av vardagen det är ju en dealbreaker. Går inte att komma ifrån
Senast redigerad av Spelemannen 2026-09-03 kl. 16:05.
Citera
2026-09-03, 15:38
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Vad säger hon sedan? Lyssnade du på det?

Ja, berätta. Vad säger hon sen? Tar hon avstånd från sin ståndpunkt? Länka gärna isf för jag hör det fan inte.
Citera
2026-09-03, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelemannen
Ja personligen har jag nog nolltolerans för sånt, och sen dessutom pga att du ska kunna få hålla på med "politik" då dessutom? Och clowna dig inne i nåt kommunfullmäktige nånstans.
Njä jag vet inte, om det var riktigt bra betalt kanske.
Men är väl inte riktigt ens värt det då... att ödsla sitt liv, och sen bli dödshotad på kuppen.. är det värt det liksom? Ska det utgöra the summa sumarum totalen av din existens, så att du kan sitta där sen på ålderns höst. Glögg-stinn, trind, flottig och luttrad och stirra upp i taket?

Nej vet du vad, jag tror inte det. Men sen kanske man inte heller behöver dra allt över en kam. Kan potentiellt finnas inspirerande arbetsplatser någonstans i landet även inom "politiken" sas, men dödshot som en del av vardagen det är ju en dealbreaker. Går inte att komma ifrån

Möjligtvis om man åtminstone staveade off några potentiellt ondsinta krafter och kände att det hela hade "effekt". Då kan man stå ut med lite dödshot, men annars - nej.
Citera
2026-09-03, 15:51
Medlem
Om man tror att Svansbo ljuger om hatmejlen hon fick är det bara att läsa svaren på hennes twittertråd:

https://x.com/svansbo/status/2095486870054432878

"SJÄLVKLART ska brottslingar sitta i fängelse. SJÄLVKLART ska människor med utvisningsskäl utvisas."

Hjälper föga.

Trollen vill missförstå. Trollen vill ha någon att hata.
Citera
2026-09-03, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Det har gått åt enorma mängder pengar hittils för att råda bot på problemet , kan du redovisa vad man lägger pengarna på - hur mycket som går till handlingar ( som räddar oss ) och hur mycket av det som går till att fylla giriga människors plånböcker ännu mer?

Nej, han hade 100% rätt när han frågade vad han hon svamlar om, då det var precis vad hon gjorde. Svamlade om en massa saker hon inte ens förstör sig på.
Nej jag kan inte redovisa ett smack då jag knappast är insatt i statsfinanserna men det är nog inte du heller.

Läste precis ett mycket intressant reportage om hur S-, MP-och V-politiker tar ut vinster i välfärden.

Personligen har jag inte idag en uttryckligen finansiell ideologi och överväger att försöka plugga matematik för att skaffa mig en sådan. Det kan jag trots allt göra nu när högern ändrat reglerna för studier vid sjukskrivning (jag saknar 100% kapacitet). Kan återkomma senare om du vill det med en egen nationalekonomisk uppfattning men först måste jag skaffa mig en sådan

Grejen med Allard är att han påstår saker utan konkreta exempel. Hans påståenden är inte redovisningar de heller.

Hans uttryck var typiskt för Flashbackare. Han kan åtminstone stå upp för att han är en sådan, då han annars har en sjukligt magiskt bra förmåga att uttala sig som en sådan. Att hon bytte ämne var för att hon själv var precis som jag skrev, dåligt påläst. Får han byta fokus stup i kvarten måste andra få göra det också ibland.

Det handlar om att kunna knyta samman säcken så att tankebanorna blir begripliga för den som lyssnar, inte att de omöjligt kan hänga samman. Jag har ADHD och pratar ofta med människor med andra diagnoser eller kognitiv påverkan och normalt ska man klara av att förstå övergripande vad andra säger. De flesta av oss gör det. Vad hon gjorde var att byta ämnet abrupt. Det har mindre med politik att göra som hennes egen funktionsförmåga och även människor som fungerar annorlunda får ha politiska åsikter.
Citera
2026-09-03, 16:19
Medlem
SMART4SSs avatar
Vidrigt beteende packet visar sitt fula tryne bakom anonyma konton men inget Allard kan stå till svars för lika lite som Nooshi kan ta ansvar för allt "hennes" vidriga pack som skriker och gapar på både privatpersoner som folkvalda politiker att dom är mördare nazister ska dööö , eller att Jimmie ska ansvara för att bondrasister skriker en massa otrevligheter till invandrad befolkning. ...

Det är ett vidrigt klimat och tyvärr något man måste ha med i beräkningarna om man tex ställer upp i en debatt som kablas ut på internetz, det finns väldigt många sjuka människor där ute.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in