2026-09-03, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
På nätet kan inte någon äkta kemi uppstå mellan människor.
Trams. Varför skulle det vara så? Sedan urminnes tider har kärlekskranka fört romantisk korrespondens genom kärleksbrev. Att inleda och fördjupa relationer på distans via internet är supervanligt, även om förutsättningarna är annorlunda jämfört med om man träffar folk i verkligheten.
Citera
2026-09-03, 11:11
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMART4SS
Jag förstår vad du påstår inga konstigheter där, svara nu på min fråga om du vill bidraga till diskussionen.
Ja, sjukt många män i 20 och 30 års åldern på min arbetsplats är singlar medan i stort sett alla kvinnor är i ett förhållande.
Citera
2026-09-03, 11:13
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Trams. Varför skulle det vara så? Sedan urminnes tider har kärlekskranka fört romantisk korrespondens genom kärleksbrev. Att inleda och fördjupa relationer på distans via internet är supervanligt, även om förutsättningarna är annorlunda jämfört med om man träffar folk i verkligheten.
Det de upplever är sina egna känslor som de projicerar på den andre. När de sen möts så kan de antingen slå gnistor eller så blir det platt fall.

Bättre att träffas irl och dejta.

Du ser ju själv att i tråd efter tråd så beklagar sig folk över att det inte går att träffa någon i dejtingappar.
Citera
2026-09-03, 11:14
Medlem
Pitschkas avatar
En faktor kan väl vara den politiska polariseringen bland unga?
Jag tror inte att unga tjejer idag är mycket mer vänster än vad de var förut.
Det har nog alltid varit högt

Men effekten av deras vänstervurmande är så mycket mer påtaglig idag.
Särskilt för unga män, medan tjejerna själva är opåverkade.

Inte så attraktivt för en kille att behöva acceptera en flickvän vars politiska åskådning bygger på att denne, och i förlängningen tjejen själv, skall få det sämre.
Citera
2026-09-03, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Knappast, du tror att pga du är en oaptitlig, socialt missanpassad loser som ingen kvinna vill ha så är det allmängiltigt för alla unga män. Jag träffar gott om unga killar i mitt yrke som alla springer runt med flickvänner. Fast det är klart, de lever sociala och aktiva liv till skillnad från gnällmongoloider som sitter hemma och hatar "fäminäsmen" online.

TS och jag är f ö i samma generation.
Du ser det du vill se. Du har ingen objektiv synvinkel på det hela. Det är skillnad på 2026 och 2016 eller 2006. Flera olika statistik talar sitt tydliga språk. Fler och fler män i 20-30 årsåldern går sexlösa jämfört med för 10-20 år sedan. Sen får du tro bäst du vill att 30-40 procent av männen mellan 18-29 sitter hemma i mammas källare och äter chips framför datorn.
Citera
2026-09-03, 11:17
Medlem
SMART4SSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Ja, sjukt många män i 20 och 30 års åldern på min arbetsplats är singlar medan i stort sett alla kvinnor är i ett förhållande.
Okej en arbetsplats med hur många män, "sjukt" är lite diffust, hur många är det?
Citera
2026-09-03, 11:20
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Jag undrar hur stor andel av befolkningen och då främst män som lever ofrivilligt i celibat år efter år? Man har ju läst om att sexuellt aktiva män gått ner ordentligt och särskilt bland unga män.

Män hur vanligt är det att man går utan sex i fem år? I tio år? Jag har ju levt i celibat i över 1.5 decennium ofrivilligt och min känsla är att detta inte är särskilt ovanligt idag bland män födda på sent 80-tal och senare. Jag kan tänka mig många kollegor som är 25-35 iallafall som jag kan tänka mig är i samma situation. Det börjar verkligen bli så att 20% av männen lägger med alla kvinnor.

Hur onormalt är detta idag egentligen? Jag är ju olyckligt i celibatliv men jag tror ändå det är rätt normalt? Hade en kollega som sa att han är glad om han får ligga en gång vart femte år.

Attraktiv kvinna, lever ofrivilligt i celibat sedan 2025. Tidigare extremt sexuellt aktiv med 100% bra erfarenheter av sex. Dock uteslutande dåliga erfarenheter av relationer och äktenskap.

En sak som är lite "kul" är ju att insatsen höjs för varje månad. Om det skulle bli aktuellt att ha sex med någon nu, då "förlorar" jag ju X antal månader av celibat, sen får jag börja om från början. Detta innebär: om jag var kräsen innan så är det nu 100 ggr värre, för om jag ska ha sex med någon så måste det ju vara värt det.

Jag skulle nästan beskriva det som ett beroende - man blir beroende av att vara oberoende i relation till andra. Nån som kan relatera?
Citera
2026-09-03, 11:20
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Du ser det du vill se. Du har ingen objektiv synvinkel på det hela.

Till skillnad från dig och dina djupa efterforskningar på sociala medier

Citat:
Det är skillnad på 2026 och 2016 eller 2006. Flera olika statistik talar sitt tydliga språk. Fler och fler män i 20-30 årsåldern går sexlösa jämfört med för 10-20 år sedan. Sen får du tro bäst du vill att 30-40 procent av männen mellan 18-29 sitter hemma i mammas källare och äter chips framför datorn.

Ja, ni jobbiga, hemmasittande autister utan sociala färdigheter kommer ju för evigt stå utan fitta, så har det alltid varit.
Citera
2026-09-03, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Jag undrar hur stor andel av befolkningen och då främst män som lever ofrivilligt i celibat år efter år? Man har ju läst om att sexuellt aktiva män gått ner ordentligt och särskilt bland unga män.

Män hur vanligt är det att man går utan sex i fem år? I tio år? Jag har ju levt i celibat i över 1.5 decennium ofrivilligt och min känsla är att detta inte är särskilt ovanligt idag bland män födda på sent 80-tal och senare. Jag kan tänka mig många kollegor som är 25-35 iallafall som jag kan tänka mig är i samma situation. Det börjar verkligen bli så att 20% av männen lägger med alla kvinnor.

Hur onormalt är detta idag egentligen? Jag är ju olyckligt i celibatliv men jag tror ändå det är rätt normalt? Hade en kollega som sa att han är glad om han får ligga en gång vart femte år.
Vem orkar med kärringar som tjafsar om kilmatet, import av Nigeria med mera. Om du levt med kvinnor som är helt cp så uppskattar man clebatet mera
Citera
2026-09-03, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMART4SS
Okej en arbetsplats med hur många män, "sjukt" är lite diffust, hur många är det?
Det är 50/50. Blandad komplott i åldrarna också. Tittar jag bland de yngre tjejerna i 20 och 30 årsåldern så hör man konstant "min kille" "min pojkvän och jag" "min sambo". Många i 30 årsåldern går också runt med gravidmage eller är borta på föräldraledighet. Vi hade exempelvis ett helt gäng tjejer i yngre 20 årsåldern som började hos oss och i stort sett samtliga hade pojkvän. De få som var singlar var redan på G med någon. En vän i en annan avdelning säger att 98 procent av tjejerna är i förhållande.

Givetvis är många män i 20 och 30 årsåldern också upptagna. Men andelen singlar bland männen är betydligt högre än hos kvinnorna.

Uppskattningsvis, om man kollar i 20 och 30 årsåldern, så är 20 procent av tjejerna singlar och motsvarande är 50 procent av männen singlar.
Senast redigerad av Duke-Of-Wellington 2026-09-03 kl. 11:31.
Citera
2026-09-03, 11:30
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogare.pontare
Vem orkar med kärringar som tjafsar om kilmatet, import av Nigeria med mera. Om du levt med kvinnor som är helt cp så uppskattar man clebatet mera
Fast att du gått på minor är ju ditt fel, inte alla kvinnors. Det där är ju ett du-problem.
Citera
2026-09-03, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Attraktiv kvinna, lever ofrivilligt i celibat sedan 2025. Tidigare extremt sexuellt aktiv med 100% bra erfarenheter av sex. Dock uteslutande dåliga erfarenheter av relationer och äktenskap.

En sak som är lite "kul" är ju att insatsen höjs för varje månad. Om det skulle bli aktuellt att ha sex med någon nu, då "förlorar" jag ju X antal månader av celibat, sen får jag börja om från början. Detta innebär: om jag var kräsen innan så är det nu 100 ggr värre, för om jag ska ha sex med någon så måste det ju vara värt det.

Jag skulle nästan beskriva det som ett beroende - man blir beroende av att vara oberoende i relation till andra. Nån som kan relatera?

I slutändan är det då ett frivilligt celibat du befinner dig i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in