2026-09-03, 01:13
Medlem
Ja, som andra har påpekat så liknar Gnaget mer och mer hur Bajen var när de kom upp igen till Allsvenskan. De skrällvann derbyn, slog sig för bröstet över publikligan, samt skröt om hur mycket de överpresterar för att de inte är i bottenstrid.
Citera
2026-09-03, 06:34
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .NateHiggers.
Varför byter du ämne? Svara på mina frågor eller sluta skriv här.

Det är ett tvättäkta TROLL du pratar med och sådana ska INTE matas.

Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Jaha då kanske Dif blir av med Siltanen

"Fotomaç (Turkiet) har Matias Siltanen i ett hörn på förstasidan. Där, längst ner till höger. Tidningen hävdar på morgonen att Besiktas inlett samtal med Djurgården om mittfältaren. Ett lån för en miljon euro med köpoption på tolv miljoner euro har erbjudits. Förhandlingar pågår. Både Udinese och Besiktas har den senaste tiden uppgetts intresserade av 19-åringen. Det italienska transferfönstret stängde i går, men det turkiska är öppet till fredag."

Hur ser du på Siltanens tid med er? Utan att försöka provocera så känns det inte som att det blev någon fullträff? Jag personligen förstod inte vad hans spets var.

Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Den här underdog-mentaliteten Gnaget kör med är märklig. De har en relativt dyr trupp. Ändå ska vi vara jätteimponerade av att de ligger sexa…

Bottenlagsmentalitet.

På Kaknäs hänger vi kors för att få bort Honka. Ändå ligger vi före aik.

Dyr trupp som är demolerad av skador, ja. Bra spelare gör väldigt lite skillnad på skadelistan. Vi ligger sexa i skrivande stund men har en reell chans på topp tre. Det är otroligt bra sett till förväntningarna på denna säsong, det måste du förstå. Hade det varit ni som satt i vår sits hade du också slagit dig för bröstet (och kukräven hade aldrig slutat prata om klass, att göra guld av bly och liknande). För t o m du måste erkänna att det är helt otroligt vad José får ut av ett gäng junisar och nobodys i derbyt för att ta det färskaste exemplet.
Citera
2026-09-03, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Det är ett tvättäkta TROLL du pratar med och sådana ska INTE matas.

Hur ser du på Siltanens tid med er? Utan att försöka provocera så känns det inte som att det blev någon fullträff? Jag personligen förstod inte vad hans spets var.

Dyr trupp som är demolerad av skador, ja. Bra spelare gör väldigt lite skillnad på skadelistan. Vi ligger sexa i skrivande stund men har en reell chans på topp tre. Det är otroligt bra sett till förväntningarna på denna säsong, det måste du förstå. Hade det varit ni som satt i vår sits hade du också slagit dig för bröstet (och kukräven hade aldrig slutat prata om klass, att göra guld av bly och liknande). För t o m du måste erkänna att det är helt otroligt vad José får ut av ett gäng junisar och nobodys i derbyt för att ta det färskaste exemplet.

Jo, jag erkänner det. Jag tycker Riviero verkar jättebra. Det är mest banter. Något måste man ju hitta på och roa sig med.

Jag hade bytt Honka emot Riviero illa kvickt om jag fick chansen.
Citera
2026-09-03, 07:17
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Jo, jag erkänner det. Jag tycker Riviero verkar jättebra. Det är mest banter. Något måste man ju hitta på och roa sig med.

Jag hade bytt Honka emot Riviero illa kvickt om jag fick chansen.

Förstår dig, det är en lång säsong och känslorna hinner pendla åt alla håll

Vem skulle du helst se som ersättare för finnen?
Citera
2026-09-03, 07:20
Medlem
Citat:
Förstår dig, det är en lång säsong och känslorna hinner pendla åt alla håll

Vem skulle du helst se som ersättare för finnen?

Hade gärna tagit Högmo som interim. På lång sikt Vettefan. Känns inte som det finns så många svenska spännande namn. Hade inte tackat nej till att ta tillbaka KoT ioförsig.

Finns ju faktiskt guldchans sjukt nog, men tror inte det kommer ske med Honka. Det är för många bottennapp tyvärr. Så tråkigt om vi inte tar chansen i år när toppen är relativt svag.
Senast redigerad av Mandelgubben 2026-09-03 kl. 07:23.
Citera
2026-09-03, 07:22
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mugabelover
Klasskillnad.

Vi sket i Ederström och Swärd och gick på finska stålet istället.

Ni får resterna (som dessutom är uttalad gnagare, känner du igen storyn?)

Klasskillnad, sån otrolig klass.
Detta är ej sportchef utan en scoutvärvning. Sirius har onekligen värvat väldigt bra vilket Swärd varit högst delaktig i.

Varför går inte en uttalad gnagare till gnaget?
Citera
2026-09-03, 07:55
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Hade gärna tagit Högmo som interim. På lång sikt Vettefan. Känns inte som det finns så många svenska spännande namn. Hade inte tackat nej till att ta tillbaka KoT ioförsig.

Finns ju faktiskt guldchans sjukt nog, men tror inte det kommer ske med Honka. Det är för många bottennapp tyvärr. Så tråkigt om vi inte tar chansen i år när toppen är relativt svag.

Blir spännande att se ifall ett tränarbyte skulle ge samma resultat som det gjort för Bajen. Då kan man prata häng på guldet på allvar.

Helt klart att toppen är svag nu när både Sirius och Bajen skiter ner sig samt verkar sälja av allt av värde och nöff nöff kör "the botten is nådd".
Citera
2026-09-03, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Detta är ej sportchef utan en scoutvärvning. Sirius har onekligen värvat väldigt bra vilket Swärd varit högst delaktig i.

Varför går inte en uttalad gnagare till gnaget?

Klasskillnad även på läsningsfronten.

Vi gick vidare med andra, vi ansåg att Swärd var för svag för oss när vi har MONSTERMÄNNEN Herish, Mehmed och Rasmus och lägg till det överlägset vassaste analysprogrammet på det så blir klasskillnaden tydlig.

Ni får slumpen som vi inte vill ha, kallas för klass, du borde vara van - ni har en fin historik av att göra grabbar som är petade i gnaget till ikoner.

Klass.

Klasskillnad
Citera
2026-09-03, 08:37
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Beror ju på vad du menar med fullträff? Nej, han blev inte en 200 miljoners försäljning men han har ju startat i princip alla matcher. Mycket av svaret på din fråga ligger väl i hur Dif avslutar denna säsong? Chansen att han säljs detta fönster känns väl låg om inte turkarna kommer med ett bättre förslag.
Tar dom topp 3 så är väl Siltanens insats i Dif godkänt, kanske tom med lite beröm om han säljs för en liten slant i vinter istället?

Min take på det hela.

- - -

Hur ser du på att tacka nej till 30m för Kouame? Med tanke på att han var persona non grata (typ) för några månader sedan, och inte är mer än inhoppare. Observera, jag förstår mycket vä best case scenariona, att han levererar under hösten och höjer sitt värde, men jag antar att du också förstår worst case scenariona på andra sidan av det myntet? 30m är 30m och Aik har för många utlänningar.
Citera
2026-09-03, 08:43
Medlem
Siltanen blev sportsligt ingen fullträff, nej. Han är inte särskilt bra. Tror han får spela mest för att han är finne. Men vi lär ju sälja honom för fem gånger pengarna eller dylikt, antar jag. Men han har kostat mycket sportsligt.
Citera
2026-09-03, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Beror ju på vad du menar med fullträff? Nej, han blev inte en 200 miljoners försäljning men han har ju startat i princip alla matcher. Mycket av svaret på din fråga ligger väl i hur Dif avslutar denna säsong? Chansen att han säljs detta fönster känns väl låg om inte turkarna kommer med ett bättre förslag.
Tar dom topp 3 så är väl Siltanens insats i Dif godkänt, kanske tom med lite beröm om han säljs för en liten slant i vinter istället?

Min take på det hela.

- - -

Hur ser du på att tacka nej till 30m för Kouame? Med tanke på att han var persona non grata (typ) för några månader sedan, och inte är mer än inhoppare. Observera, jag förstår mycket vä best case scenariona, att han levererar under hösten och höjer sitt värde, men jag antar att du också förstår worst case scenariona på andra sidan av det myntet? 30m är 30m och Aik har för många utlänningar.

Forumsanningen att AIK har för många utlänningar stämmer inte.

12 st i A-truppen, då räknar jag in Diogo och Ellingsen som inte kommer vara med i en matchtrupp i år med utgående kontrakt och paniklånet Hausner.

Mot er hade vi fem utländska spelare i truppen varav två var från u19
Citera
2026-09-03, 10:15
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill

Min take på det hela.

- - -

Jag menar i sportsliga termer. Att man startar alla matcher behöver i sig egentligen inte säga något, det finns det exempel på i många klubbar. När jag kollar på Transfermarkt så har han spelat i 18 matcher i år och endast stått för en assist. Ingen lysande värvning på så sätt. Nu har jag inte orkat kolla vad han köptes för men gör man en slant på honom är det såklart bra. Däremot är det en tämligen ung spelare som jag förstått att man hade stora förhoppningar på. Då är det surt att sälja så snart.

Gällande Kouame tycker jag att det var rätt att inte sälja, mycket pga. att vi inte BEHÖVER sälja. Han kan mycket väl öka sitt värde ytterligare och jag tror att han kan vara en bra spelare även i Josés system (där verkar åsikterna gå isär i AIK-led dock). Bra att man inte sålde mtp skadelistan heller...

Citat:
Siltanen blev sportsligt ingen fullträff, nej. Han är inte särskilt bra. Tror han får spela mest för att han är finne. Men vi lär ju sälja honom för fem gånger pengarna eller dylikt, antar jag. Men han har kostat mycket sportsligt.

Det fetade sätter huvudet på spiken anser jag, tänk om man hade haft en bättre spelare på hans position, hade poängskillnaden mot toppen då varit ännu mindre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in