2026-09-03, 10:01
Medlem
triptykens avatar
Över 60% av Sveriges befolkning över 20 lever tillsammans i parförhållande, och dom som bor själva är ju inte nödvändigtvis singlar?

Rent anekdotiskt om jag kollar på mina manliga vänner är så gott som alla i ett parförhållande, men däremot är en av dom i ett polyförhållande med två kvinnor så det kanske är såna som han som "snor kvinnorna" eller nåt?

Jag tror du ska sluta försöka hyperfokusera på detta och kanske ge dig in i föreningsliv och hobby där du kan faktiskt träffa likasinnade i din ålder av båda kön. Brukar hjälpa om man är singel. Lycka till.
Citera
2026-09-03, 10:03
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Det är extremt ovanligt och endast något som är förunnat det absoluta bottenskrapet i genpoolen (som däremot försöker förstora upp det till en norm som drabbar majoriteten av alla män).

Alla snubbar jag någonsin känt och umgåtts med har någorlunda regelbundet fått doppa och har tidvis haft förhållanden. Det är inget "problem" som drabbar normala män.
Skitsnack. Är mer vanligare än vad du tror. Men sen registrerade du dig på Flashback för nästan 20 år sedan vilket indikerar att du tillhör den äldre generationen där förutsättningarna var helt annorlunda.
Citera
2026-09-03, 10:04
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnStrutsPung
Och du har ju en högerhand.
Och om du vill att det ska kännas som en ny upplevelese så har du en vänsterhand.

Och paj bakar du säkert någon gång om året.

Pajen klagar inte
Vänsterhanden gnäller inte.
Och högerhanden bryr sig inte om det ligger ett par strumpor i köket en vecka
Fast det där har ju egentligen ingenting med sex eller frivillig celibat alls att göra.
Duken i tråden har rätt i sak, man kan inte sakna något man inte vet något om. Sedan är ju frivillig celibat ett beslut om att inte sakna det okända, eller kända för den delen.

Hur kategoriserar vi som lever i frivillig celibat? Personligen har jag förlorat min stora kärlek i livet till döden, och vill aldrig mer ligga. Är färdig med det liksom. Kärlek och närhet till de man älskar finns fortfarande i andra former dock, och är precis lika viktigt som sex en gång var.
Citera
2026-09-03, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Över 60% av Sveriges befolkning över 20 lever tillsammans i parförhållande, och dom som bor själva är ju inte nödvändigtvis singlar?

Rent anekdotiskt om jag kollar på mina manliga vänner är så gott som alla i ett parförhållande, men däremot är en av dom i ett polyförhållande med två kvinnor så det kanske är såna som han som "snor kvinnorna" eller nåt?

Jag tror du ska sluta försöka hyperfokusera på detta och kanske ge dig in i föreningsliv och hobby där du kan faktiskt träffa likasinnade i din ålder av båda kön. Brukar hjälpa om man är singel. Lycka till.
Och vilka tror du höjer snittet till 60 procent? Gör en avgränsning mellan 18-30 så ska vi se om det fortfarande är 60 procent. Gör du ett ännu smalare urval, det vill säga endast män, så lär den siffran skjuta i höjden. Skulle nog säga att minst hälften av män mellan 18-30 är singlar. Om inte mer.
Citera
2026-09-03, 10:24
Avstängd
SMART4SSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Vågar påstå att det inte är våldtäktslagstiftningen främst. Många unga män idag får inte fitta alls eller något förhållande. Dessutom är det väldigt ovanligt att bli våldtäktsanklagad om du lever med en fast partner. Tror inte äldre generationen här på Flashback förstår vad som hänt senaste 10 åren på dejtingmarknaden och i synnerhet efter pandemin.

Sen är jag säker på att samtliga av de 4 av 10 i den där mätningen är incels och inte asexuella volcels. Vilken heterosexuell man mellan 18-29 nöjer sig med ett liv utan närhet?

Sociala medier, orimliga förväntningar, mansöverskott, döende nattliv, feminism. Ja då är det bara att räkna ut vad resultatet blir. Det riskerar också leda till en ännu mer negativ spiral. Har man inte erfarenheten så kommer man vara så pass deprimerad att man inte har ork att anstränga sig för att få erfarenheten. Typ som en arbetslös som sökt flera hundra jobb men ändå blir nekad. Till slut orkar man inte söka nya jobb och gå på intervjuer etc.

Vi kommer få fler Liams som går bananas.

Min teori är att det är curling på en så sjuk nivå idag, barnen har blivit så förbannat lat bekväm och vek, allting ska serveras helt utan ansträngning precis allt!

Det "curlas" även med fullt "vuxna" människor i alla miljöer , känner man det minsta obehag så måste man genast få uppassning och tröst, är det lite jobbigt på jobbet så MÅSTE man gå till vilorummet... bryter man en nagel så åker man till akuten... Transvestiter ska ha egna toaletter och omklädningsrum alternativt så SKA dom ha rätt till att som karl gå in på damernas annars rasar hela världen ner ...

Har kidsen idag vid 35 års åldern när dom flyttar hemifrån ens förmågan att ta hand om sig själva, eller kommer mamma och pappa och städar lagar mat tvättar betalar räkningar.....

Det blir fel på så många vis och är faktiskt på riktigt sorgligt.

Rätt osexigt att datea en karl eller fruntimmer med för den delen som beter sig som en sjuåring, jag vill ha jag viiiiiiill , vill ha en tjeeeeej jag viiiiiiill ha ... det är så orättviiiiiiist... varför fåååår jag inte en tjeeeeeeeeej!
Citera
2026-09-03, 10:25
Medlem
Det e som en katt
Även om allt e skit så e det nice med en katt

Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Fast det där har ju egentligen ingenting med sex eller frivillig celibat alls att göra.
Duken i tråden har rätt i sak, man kan inte sakna något man inte vet något om. Sedan är ju frivillig celibat ett beslut om att inte sakna det okända, eller kända för den delen.

Hur kategoriserar vi som lever i frivillig celibat? Personligen har jag förlorat min stora kärlek i livet till döden, och vill aldrig mer ligga. Är färdig med det liksom. Kärlek och närhet till de man älskar finns fortfarande i andra former dock, och är precis lika viktigt som sex en gång var.
Citera
2026-09-03, 10:31
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Vågar påstå att det inte är våldtäktslagstiftningen främst. Många unga män idag får inte fitta alls eller något förhållande. Dessutom är det väldigt ovanligt att bli våldtäktsanklagad om du lever med en fast partner. Tror inte äldre generationen här på Flashback förstår vad som hänt senaste 10 åren på dejtingmarknaden och i synnerhet efter pandemin.

Sen är jag säker på att samtliga av de 4 av 10 i den där mätningen är incels och inte asexuella volcels. Vilken heterosexuell man mellan 18-29 nöjer sig med ett liv utan närhet?

Sociala medier, orimliga förväntningar, mansöverskott, döende nattliv, feminism. Ja då är det bara att räkna ut vad resultatet blir. Det riskerar också leda till en ännu mer negativ spiral. Har man inte erfarenheten så kommer man vara så pass deprimerad att man inte har ork att anstränga sig för att få erfarenheten. Typ som en arbetslös som sökt flera hundra jobb men ändå blir nekad. Till slut orkar man inte söka nya jobb och gå på intervjuer etc.

Vi kommer få fler Liams som går bananas.
Ett döende nattliv endast pga att folk inte går ut.

Men det finns fortfarande krogar av olika slag vilket är ett bra sätt att träffa folk. Och man måste röra sig bland människor irl för att träffa någon.
Citera
2026-09-03, 10:31
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Och vilka tror du höjer snittet till 60 procent? Gör en avgränsning mellan 18-30 så ska vi se om det fortfarande är 60 procent. Gör du ett ännu smalare urval, det vill säga endast män, så lär den siffran skjuta i höjden. Skulle nog säga att minst hälften av män mellan 18-30 är singlar. Om inte mer.

Ja just det du var han som inte kunde dejta på grund av feminismen! Mansöverskottet (som finns utmätt i den ålderskullen och inte är så stor alls visade det sig) var ett annat problem du kände att du hade.
Att 40% av unga män inte får knulla (enligt Smartass post ovan) är självklart sorgligt, men som nån som är aktiv i föreningslivet kan jag säga att den siffran ter sig enormt stor om man tittar på unga personer i samma hobby som en själv, där könsfördelningen är rätt jämn och folk verkar inte ha några problem att träffa andra unga.

Det visar sig att mänsklig interaktion, inte apparna mm, är det som funkar bäst vem hade kunnat ana? Jag fascineras av folks tendens att gång efter annan återvända till nåt som inte funkar, för att sen klaga på att det inte funkar. Och sen fantisera att det finns några mystiska män som liksom "tar" alla kvinnor.
Vart har dom dom som dom redan haft sex med? I en bur eller nåt?

Oberoende vad: hajar att det känns på ett visst sätt, och det är rötet att du inte får till det. Men det kan vara dags att tänka litet utanför boxen?
Citera
2026-09-03, 10:33
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik

Men det finns fortfarande krogar av olika slag vilket är ett bra sätt att träffa folk. Och man måste röra sig bland människor irl för att träffa någon.

Åh fy fan flashback tillbaka av mina egna försök att ragga på krogen som ung man, ingen vacker syn. Bögklubbar hade man kunnat tro var enkla jaktmarker men tydligen så är det svårt när man försöker charma folk genom att prata maniskt om nåt insnöat nördigt ämne.

(nu ska jag gå och hämta en skämskudde att kväva dom minnena med )
Citera
2026-09-03, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik

Folk går inte ut för att det är tråkigt att gå ut. Bara massa lagar och regler och dryga vakter. Priserna ska vi inte ens snacka om. Men givetvis är en del i detta att sociala medier gjort folk lata. På köpet slipper de bakfylla och ett rött konto dagen därpå.
Citera
2026-09-03, 10:36
Avstängd
SMART4SSs avatar
Citat:
Nej så är det såklart inte, det här lär du få presentera något som faktiskt styrker.
Lever du själv i ofrivilligt celibat?

Menar du på att 50% av dina manliga vänner kollegor familjemedlemmar grannar.... lever som singlar mot sin vilja?
Citera
2026-09-03, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Ja just det du var han som inte kunde dejta på grund av feminismen! Mansöverskottet (som finns utmätt i den ålderskullen och inte är så stor alls visade det sig) var ett annat problem du kände att du hade.
Att 40% av unga män inte får knulla (enligt Smartass post ovan) är självklart sorgligt, men som nån som är aktiv i föreningslivet kan jag säga att den siffran ter sig enormt stor om man tittar på unga personer i samma hobby som en själv, där könsfördelningen är rätt jämn och folk verkar inte ha några problem att träffa andra unga.

Det visar sig att mänsklig interaktion, inte apparna mm, är det som funkar bäst vem hade kunnat ana? Jag fascineras av folks tendens att gång efter annan återvända till nåt som inte funkar, för att sen klaga på att det inte funkar. Och sen fantisera att det finns några mystiska män som liksom "tar" alla kvinnor.
Vart har dom dom som dom redan haft sex med? I en bur eller nåt?

Oberoende vad: hajar att det känns på ett visst sätt, och det är rötet att du inte får till det. Men det kan vara dags att tänka litet utanför boxen?
Håll dig till sakfrågan. Vad har du för källa som tyder på att unga människor till majoriteten är i ett parförhållande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in