Citat:
Ursprungligen postat av
Jon10
Ännu en pervers typ som inte kan föra en vuxen diskussion utan att blanda in sex och porr med barn.
Sjukt är bara förnamnet.
Ingenstans i mitt inlägg har det med varken porr eller sex att göra.
Att jag anser att man kan uppleva roliga för stunden ögonblick med sitt barn såsom i badkaret utan att behöva ta foto på det har varken något med porr elller sex att göra.
Vissa människor är fan helt sjuka i huvudet.
Svunnen tid på ditt nakna barn i ett badkar?
Om någon är udda så är det du.
Det är jävligt udda skrivet minst sagt.
Andra väljer att dokumentera deras barns första skoldag, gunga vid lekplatsen eller när de lär sig cykla tex. Det för mig är svunna tider.
Inte när ens eget barn badar.
Det är en intim naturlig stund för barnet.
Polisen blev åtalad för barnporrbrott, för innehavande av familjebilder. Det är ju det tråden handlar om.
Och varför är det då så fruktansvärt med familjebilder om du håller med om att det inte finns något alls sexuellt med dem? Känns som en konstig diskussion du för. Du vill inte att man fotar barn överhuvudtaget eller vad då?
Citat:
Ursprungligen postat av
Imaloser
Vi har sannerligen kommit långt från Madickentiden... Det är tragiskt och jävligt märkligt att nakenhet bland barn har blivit så sexualiserat. Mina barn sprang nakna på stranden när de var riktigt små, de springer fortfarande nakna i trädgården på sommaren, och det finns absolut foton på dem i badkaret precis som det finns foton på dem i otaliga andra sammanhang. Den som ser nåt sexuellt i det har nåt fel i huvudet.
Jag tittade om Madicken nyligen med mina barn. Jag hade inte sett Madicken sedan jag själv var liten. Jag tycker det var uppfriskande och blev glatt överraskad med allt som var naturligt att visa på film då, som är fullständigt tabu nu.
Relaterat till denna tråden, så har vi scenen första minutrarna där Lisabet och Madicken just har vaknat och springer helt nakna runt sitt rum, hoppar på sina sängar, och sätter sig vända mot kameran för att dra på sig sin strumpor.
Men i Madicken illustrerar de även grannfamiljen Nilsson där pappan super och inte kan ta hand om sig själv, Madicken ber till Gud, i skolan har de religionskunskap och läser berättelser ur Bibeln, det visas vuxna som röker, etc. Många saker som aldrig hade visats i filmer som spelas in idag för barn.