2026-09-02, 16:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Ja det var ju nära fast ändå inte:

Cirka 2 110 lagföringsbeslut med sexualbrott som huvudbrott under 2025.
Enligt Brås slutliga statistik över personer lagförda för brott 2025 fattades 2 110 lagföringsbeslut där sexualbrott (6 kap. brottsbalken) var huvudbrott. Av dessa gällde 627 olika former av våldtäkt:

Våldtäkt: 332
Grov våldtäkt: 32
Oaktsam våldtäkt: 27
Våldtäkt mot barn: 200
Grov våldtäkt mot barn: 36
Bra rättning, tack.
Citera
2026-09-02, 17:36
Medlem
knarkhitlers avatar
Falun, eh ? Låt mig gissa, 25-åringen är prästens son och räknas komma från en bra familj och därför frias ?

Inte ett dugg bättre än shariablattarna i Malmö som friade nån fucktard på samma grunder.

Inavlad kristen banjohåla.
Senast redigerad av knarkhitler 2026-09-02 kl. 18:06.
Citera
2026-09-02, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babyborn1999
På individnivå finns absolut 13 åringar med en 18 årings samtyckesförmåga för sex och 18 åringar med en 13 årings oförståelse för sex. Jag tycker vi ska ha allmän rösträtt från 12 års ålder för att rösta är mindre allvarligt än sex.

Och eftersom ni anser sex att det är okej att en hel grupp 60 åriga pedofiler har bdsm med en 15-17 åring som ser ut som 12. Så förstår jag inte att ni tycker 13 och 25 är så brutalt.

Vart i hela friden har du fått det ifrån? Jag tycker att vuxna människor inte ska hålla på med barn eller tonåringar över huvud taget.
Citera
2026-09-02, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babyborn1999
Jag har träffat 18 åringar som absolut inte hade varit redo för sex och 13 åringar som varit redo för sex MED JÄMNÅRIGA.

En medelålders man har vidare ingen anledning att vara med en 18 åring heller.

Självklart är det inga problem om någolunda jämnårig tonåringar har samtyckt sex med varandra. Nog ytterst få som bryr sig.

Håller med dig fullständigt gällande sista stycket.
Citera
2026-09-02, 19:04
Medlem
Finns i tråden. (FB) 13-årig flicka ”såg äldre ut” – man i Dalarna frias från barnvåldtäkt (20260901)
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Kan du länka domen? Skulle uppskattas.
Citera
2026-09-02, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.--.---
Finns i tråden. (FB) 13-årig flicka ”såg äldre ut” – man i Dalarna frias från barnvåldtäkt (20260901)

Tackar.

Såg det efter att jag frågat
Citera
2026-09-02, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugntsimma
Det ska väl fan inte spela någon roll hur han och några politiska nämndemän anser henne att se ut som. Är hon under 15 så är hon.
Det här med hur man uppfattar saker kan man ju dra hur långt som helst.
Jag uppfattar att vissa orovocerar fram ilska hos folk och vill ha stryk, då kan jag ge dom stryk, eller hur. Samma sak.

Fast här handlar det inte om att han "uppfattade" det, det handlar om att hon objektivt ser äldre ut än 15. Din liknelse är ju helt efterbliven.
Citera
2026-09-02, 19:33
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkhitler
Falun, eh ? Låt mig gissa, 25-åringen är prästens son och räknas komma från en bra familj och därför frias ?

Inte ett dugg bättre än shariablattarna i Malmö som friade nån fucktard på samma grunder.

Inavlad kristen banjohåla.
25-åringen är en alkis som umgås med 10 år yngre snorungar. Förmodligen köper han ut sprit åt dem också. Det är klart att de intygar att han blev "väldigt förvånad" när han fick reda på att flickan var bara 13 år. De blir ju av med sin kran om han åker in.
Tyvärr fick vi inte veta namnen på nämndemännen som friade honom här, alltså inte heller vilka partier de är ifrån.

Till er som undrar vem som anmälde honom: Det var flickebarnet som anmälde honom, fast för riktig våldtäkt som skulle ha skett emot hennes vilja. Hon påstod att han skulle ha tagit stryptag vid det tillfället och spår efter det fanns i läkarundersökningen. Men brist på övriga bevis gjorde att den våldtäkten inte ingick i åtalet.
Citera
2026-09-02, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
25-åringen är en alkis som umgås med 10 år yngre snorungar. Förmodligen köper han ut sprit åt dem också. Det är klart att de intygar att han blev "väldigt förvånad" när han fick reda på att flickan var bara 13 år. De blir ju av med sin kran om han åker in.
Tyvärr fick vi inte veta namnen på nämndemännen som friade honom här, alltså inte heller vilka partier de är ifrån.

Till er som undrar vem som anmälde honom: Det var flickebarnet som anmälde honom, fast för riktig våldtäkt som skulle ha skett emot hennes vilja. Hon påstod att han skulle ha tagit stryptag vid det tillfället och spår efter det fanns i läkarundersökningen. Men brist på övriga bevis gjorde att den våldtäkten inte ingick i åtalet.

Märkligt att det inte har kommit fram och ännu märkligare att åklagaren inte tog med det.
Citera
2026-09-02, 22:50
Medlem
CF.Harpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Jag har aldrig påstått att han är pedofil. Pedofiler har noll intresse för en välutvecklad 13 åring.

Men för fan, han är ingen ungdom. Han är 25.
När jag var 25 hade jag en civ.ing titel i bagaget och intefan sprang jag runt och jagade fjortisar.
Fiskar man i dom vattnen så är man skyldig att kolla upp om personen är laglig.

Men ja.. Jag skulle sälja en bil till en tanigt 16-årigt mähä som kom med sin farsa och jag sade typ "aha dags att börja övningsköra nu?"
Han var 26!
Citera
2026-09-02, 22:59
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Pga miljögifterna så hamnar barn flera år tidigare i puberteten nu jämfört med vad naturen avsåg. Naturen avsåg inte att 9-14 åringar skulle bli gravida då dessa graviditeter är högriskgraviditeter. Hög risk för allvarliga och bestående skador på barnet som ska föda fram ett annat barn. Den mentala mognaden ska vi inte ens nämna. Du tycker troligen inte att 13 åriga pojkar är mogna att bli fäder bara för att de kan göra någon gravid.

Utöver detta utvecklas barn oerhört individuellt rent kroppsligt genom hela barndomen och tonåren. +Att en 10 årig flicka hade kunnat sminka sig att se ut som 15.

Därför kan vi inte ha en flytande gräns som ska vara beroende av utseende eller när vuxna tycker att ett barn ser ut att vara "redo att knullas".

Tydligen så ska vi ha en flytande gräns.
Allt enligt svenskt rättsväsende.
Om tjejen ser knullbar ut, då är det ok. Lite som naturen hade tänkt sig det.

Sen att 13-åringar inte är fullt utvecklade, det håller jag med om. Varför en 13 årig tjej väljer att ha sex med en mentalt efterbliven 25-åring, övergår mitt förstånd.
Mentalt efterbliven, eftersom han som är 25 år, hänger på en EPA-träff.
Citera
2026-09-03, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Det kan fortfarande vara efterhandskonstruktioner som GM började köra med så fort han fick reda på att hon var 13.

I övrigt håller jag med dig och domaren du citerar.

Det enda vi vet med relativt säkerhet

1 Samlag har hänt - Utgår från att det inte var extremt våldsamt (vittnen)

2 MGM chockad enligt vittnen när han fick vet åldern

Vad de sa till varandra och de inte håller med om att de sa kan vara lögner. Vi har inte sett video eller flickan så vi utomstående säga något om hur hon ser ut. Två domare säger gammal 1 domare säger nej.

Jag blir inte upprörd över den friande domen (Beroende på videon som ej sätt) och jag blir inte upprörd om det blir en fällande dom i HR. Jag är glad att jag slipper döma.

Jag är för lägre straff i fall där det har ungdomen har varit med på det. Använd mer sexuellt utnyttjande av barn som brott mer när de dömer i stället för våldtäkt. Möjligen inför en romeo och Julia lag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in