2026-09-02, 20:33
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Ja det får man, det är försvarligt i en stämningsansökan.
Märkligt när det inte går att se var inläggen är.
Citera
2026-09-02, 20:44
Avstängd
Lasanjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja man får ju uppfattningen att ingen svensk advokat ville göra bort sig med den där stämningen.
I Sverige är det ju ändå ganska känt hur mycket äckligheter han lagt ut och hur han nedvärderat kvinnor osv ..
En Ålänning kanske vare enda alternativet...

Tänker också att det är rätt grisigt att använda Danjals advokat när denne sitter gripen .. Då sitter polarn och brölar ut om en lite kvinna i Trosa med hans advokat ....

Finns förmodligen en anledning gollum bytar advokatfirma....
Citera
2026-09-02, 20:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det får hon - och du - i morgon om ni kontaktar domstolen. Känns rätt meningslöst att lägga upp när ni spamrapporterar alla inlägg. Annars får ni väl vänta på själva stämningen.
Nej, jag har redan kontaktat domstolen och fått hem stämningsansökan. Det finns inga bilagor med där.
Jag har inte spamrapporterat någonting. Varför skulle jag göra det - i synnerhet när det är inlägg och länkar som ligger inom ämnet.
Det händer att jag rapporterar OT men då är det också rejält OT.
Så den bollen tar jag inte.

Edit
Dessutom borde väl en precisering på vad som ska tas bort ha kommit med begäran/kravet ..
Senast redigerad av micro113 2026-09-02 kl. 20:51.
Citera
2026-09-02, 20:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasanjo
Finns förmodligen en anledning gollum bytar advokatfirma....
Ja och varför han väljer en från Åland.
Svenska advokater kanske inte är villiga att driva målet ..
Citera
2026-09-02, 20:58
Avstängd
Citat:

Sundqvist ville uppenbarligen bara driva den biten som rör upphovsrätt vad gäller Motviktarna, så ligger väl något i det?
Citera
2026-09-02, 21:18
Avstängd
Lasanjos avatar
Citat:
Jockiboooi(så som Olof K säger det) kommer snart ut med en story att han pg.a" hans ordinare AVD, plötsligt behövde åka iväg på jordens största jobb.
Nordkoreas Fader och Ledare har stämt Rysslands dito Mt Putin i ett ovanligt stort fall, där dom stämt Nasa, FN, Uefa, Rädda barnen, läkare utan tjänster och den eminenta sierskak Siads dödsbo, som försvaras av Barack Obama, Jakob Wallenberg och Klas Lund. Pg
A uteblivna information 3....2....1....

Edit: kvälls dyslexi
Senast redigerad av Lasanjo 2026-09-02 kl. 21:21.
Citera
2026-09-02, 21:33
Avstängd
Citat:
Är det inte konstigt om alla andra fått dem - men inte hon?
Har du sett dem t ex?

Och om de kommer senare - hur kan de begära att hon ska ta bort inlägg utan att visa/berätta vilka inlägg de menar?

Att det saknas bevisbilaga i stämningsansökan är just en sån sak man får ta upp i svaromålet

Om tingsrätten inte utfärdar stämning får man normalt sett inte veta att det var någon som försökte stämma en. Någon host host har tipsat tidningarna om stämningen, alternativt så snappade någon upp tidsfristen i kravbrevet och kollade med tingsrätten om det kommit in någon stämning från Lundell.
Citera
2026-09-02, 21:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Märkligt när det inte går att se var inläggen är.
Det är en brist att de inte tagit med dem i någon slags bilaga om så är fallet, ids inte läsa om det hänvisas till dem någonstans.

Å andra sidan, vet svarande med sig att det är inlägg hon gjort så är det inte lönt att tjafsa om det

Man kan ju rent principiellt rättshaverera om att inlägg som inte finns kvar inte är gjorda, men jag vet inte, det blir att ta in vittnen och så torskar man på det och tappar i trovärdighet
Citera
2026-09-02, 21:37
Medlem
Ingen som har stämningsansökan som kan dela med sig? Alt skriva ut namnet?

Micro jag finns i DM om du inte vill skriva öppet.
Citera
2026-09-02, 21:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av twostepahead
Ingen som har stämningsansökan som kan dela med sig? Alt skriva ut namnet?

Micro jag finns i DM om du inte vill skriva öppet.
https://gofile.io/d/xEtWcs3F
Citera
2026-09-02, 21:54
Medlem
Nog för att man läst många roliga stämningar i sina dar men den här kan faktiskt ta priset. Vad sysslar karln med, men kanske framförallt, vad sysslar advokaten med?

Intressant att Joakim också först snodde Antonio Books våldtäktsadvokat så lilla Antonio grinade i tid och otid på tiktok om den uteblivna resningen och nu snodde han åt sig Danjals våldtäktsadvokat.
Kan han inte bara fixa en egen från början?

Citera
2026-09-02, 22:08
Avstängd
Lasanjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bystander20
Nog för att man läst många roliga stämningar i sina dar men den här kan faktiskt ta priset. Vad sysslar karln med, men kanske framförallt, vad sysslar advokaten med?

Intressant att Joakim också först snodde Antonio Books våldtäktsadvokat så lilla Antonio grinade i tid och otid på tiktok om den uteblivna resningen och nu snodde han åt sig Danjals våldtäktsadvokat.
Kan han inte bara fixa en egen från början?

Här måste jag ändå säga att gollum på pungkulpåsar under ögonen, tänker strategisk. I och med att han anlitar Danjals försvarare, så vid ett eventuellt rättsmedel, kan danjal inte anlita den advokaten. För han har representantert båda.
Samma med äckelpäckel Antonio, ifall om att kanske ifall fläska Book och hennes son ovan dito. Så kan don heller inte använda samma advokat eller advokatbyrå.

Allt för att härska.
Senast redigerad av Lasanjo 2026-09-02 kl. 22:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in