2026-09-02, 18:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Håller med.

Jag vet inte, om man stämmer någon på 6 punkter och bara vinner 1 eller 2, hur blir det med rättegångskostnaderna då egentligen. Man kan ju inte hålla på och lasta på med vilken skit som helst, och ändå förvänta sig ersättning fullt ut?

Har läst resonemag i domar där en part ansetts ömsom vinnande, ömsom förlorande, och rättegångskonstnaden fördelats därefter.

Så hans lawfare med ordinära tvistemål och stora belopp kan nog bita honom i röven. Men jag har bara vaga aningar, jag kan inte detta.
Jag vet inte. Jag är osäker, men rimliga är ju att om man inte vinner helt så får man inte heller ersättning för advokat kostnad helt.

Det Jockiboi inte fattar är ju också att hon inte har någonting att förlora -- ingen inkomst, inga tillgångar .. så hon behöver inte fundera på hans advokatkostnad.
Citera
2026-09-02, 18:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Det där är utpressning.
Ja så uppfattar jag det också - eftersom han inte hade rätt att utge sig för att vara advokat och agera advokat utan att ange yrkesorganisationen.
Citera
2026-09-02, 18:50
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja så uppfattar jag det också - eftersom han inte hade rätt att utge sig för att vara advokat och agera advokat utan att ange yrkesorganisationen.

Och dessutom anklagar han henne för brott.

Får man det utan att det är utrett och bevisat?
Citera
2026-09-02, 18:54
Medlem
kirugumis avatar
Nåväl, att han ger sig på en sjuk kvinna utan pengar kanske kan få fler att öppna ögonen och se vem han egentligen är.
Jag antar att det är Stefan Hallgrens ai som samlat ihop materialet, det har hintats om att flera kommer få stämningsansökan i Kivra.
Önskar att fler kunde visa civilkurage och berätta vad dom vet.
Citera
2026-09-02, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Om dokumentären nu handlade om maktmissbruk och hur folk drabbas, varför uteslöts då hälften av de inblandade?
Varför brydde sig Bo-Göran Bodin överhuvudtaget inte om att intervjua eller lyfta fram personer som Julia, Jonna, Lisen, Rask eller Therese? De har alla blivit grovt indragna, uthängda och drabbade av hat från den andra sidan under flera års tid. Det passade helt enkelt inte SVT:s färdiga narrativ att visa att hatet och maktmissbruket går åt båda hållen.
Istället valde Bo-Göran att lyssna på en enda sida. Han fick lura in både Jocke och Anjo under falska premisser för att kunna klippa och klistra i efterhand.

Om man gör en dokumentär om makt, men vägrar ta med kontexten, vägrar prata med nyckelpersoner och medvetet mörkar motbevis då är det inte en granskning av maktmissbruk.
Då är det en beställd hit-piece där SVT själva missbrukar sin makt som Public Service.
Jag brukar hålla med dig en del, och uppskatta dina inlägg, men. Svt,s Hatet var sänt i tre entimmes delar och tog med tre timmars tröskande om jåckis missbruk av sin ställning som maktfaktor i media. Han har använt många hundar, absolut men ansvaret landar på honom i programmets vinkling. Ingen skulle stå ut med mer material angående fler aktörer. Tänk dig själv att en normal jävla människa skulle sitta i hundra timmar och läsa varenda jävla kommentar mellan de inblandade. Det är bara anjo som tycker det är en bra ide. Om det är i allmänhetens intresse så kommer det säkert fler vinklar vad det lider.
Citera
2026-09-02, 19:00
Avstängd
Lasanjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Jag brukar hålla med dig en del, och uppskatta dina inlägg, men. Svt,s Hatet var sänt i tre entimmes delar och tog med tre timmars tröskande om jåckis missbruk av sin ställning som maktfaktor i media. Han har använt många hundar, absolut men ansvaret landar på honom i programmets vinkling. Ingen skulle stå ut med mer material angående fler aktörer. Tänk dig själv att en normal jävla människa skulle sitta i hundra timmar och läsa varenda jävla kommentar mellan de inblandade. Det är bara anjo som tycker det är en bra ide. Om det är i allmänhetens intresse så kommer det säkert fler vinklar vad det lider.

Hon förstår inte du menar. Anjo har laddat upp RÅMATERIAL juuuu!!!!
Citera
2026-09-02, 20:11
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Vad i helvete håller han på med? Ska han nu gå vidare och stämma den här kvinnan för förtal? Jag trodde han bara hotade, men han verkar ju helt blåst i skallen.

Fattar inte Jockiboi hur illa det här ser ut?
Citera
2026-09-02, 20:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Nåväl, att han ger sig på en sjuk kvinna utan pengar kanske kan få fler att öppna ögonen och se vem han egentligen är.
Jag antar att det är Stefan Hallgrens ai som samlat ihop materialet, det har hintats om att flera kommer få stämningsansökan i Kivra.
Önskar att fler kunde visa civilkurage och berätta vad dom vet.
Den tanken slog mig också.

Eftersom hon inte fått se något som helst material och inte vet vilka inlägg som avses i stämningen så är det svårt att svara på om någon ens samlat något.

Ett inlägg som tas upp i stämningen har hon inte ens skrivit ..
Citera
2026-09-02, 20:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Och dessutom anklagar han henne för brott.

Får man det utan att det är utrett och bevisat?
Ja det får man, det är försvarligt i en stämningsansökan.
Citera
2026-09-02, 20:22
Medlem
Citat:
Den tanken slog mig också.

Eftersom hon inte fått se något som helst material och inte vet vilka inlägg som avses i stämningen så är det svårt att svara på om någon ens samlat något.

Ett inlägg som tas upp i stämningen har hon inte ens skrivit ..

Inläggen finns förstås som bilaga till ansökan. Hon får dem när stämningen utfärdas.
Citera
2026-09-02, 20:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Inläggen finns förstås som bilaga till ansökan. Hon får dem när stämningen utfärdas.
Är det inte konstigt om alla andra fått dem - men inte hon?
Har du sett dem t ex?

Och om de kommer senare - hur kan de begära att hon ska ta bort inlägg utan att visa/berätta vilka inlägg de menar?
Citera
2026-09-02, 20:30
Medlem
Citat:
Är det inte konstigt om alla andra fått dem - men inte hon?
Har du sett dem t ex?

Och om de kommer senare - hur kan de begära att hon ska ta bort inlägg utan att visa/berätta vilka inlägg de menar?

Det får hon - och du - i morgon om ni kontaktar domstolen. Känns rätt meningslöst att lägga upp när ni spamrapporterar alla inlägg. Annars får ni väl vänta på själva stämningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in