2026-09-02, 18:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Vad är det för dataintrång han syftar på?
Vad han syftar på vet jag inte.
Som jag läser det kommer uppgifterna från dataintrång. Hon skriver inte att han gjort det.
Att det begåtts dataintrång i ärendet vet vi eftersom en kvinna fälldes för det.
Citera
2026-09-02, 18:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Psysation
Miss av mig!
Men principen kvarstår.

Har ej påstått det överhuvudtaget.

Ok, ja det är inte 5 mordhotspåstånden, är det 2? 3?

Ja ja, han kanske kammar hem 10 000 om han har tur.
Citera
2026-09-02, 18:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Detta var det jag läste:

Det yrkade kapitalbeloppet utgörs av sex självständiga anspråk om var-
dera 40 000 kr, ett för var och en av de händelser som anges i avsnitt 6.1–
6.6. Varje anspråk grundas på en egen, självständig gärning och kan prö-
vas för sig. Skulle tingsrätten finna att förutsättningarna för ersättning inte
är uppfyllda beträffande någon av händelserna, kvarstår yrkandet oför-
ändrat i övriga delar.

Tror det om övergrepp är det som har störts chans att bedömas som förtal, kanske också det där med kryssningen? Resten, vete fan alltså. Men men, vi får väl se. Oavsett, stort grattis!
Övergrepp är ett väldigt vitt begrepp och ingen brottsrubricering, så det där säger väl mer vad han tror att det gäller och hur han tolkar ordet.
Citera
2026-09-02, 18:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannejunior96
När har utländska advokater, ej verksam i Sverige, fått rätt till att agera här? När man sen samtidigt ser att det Jocke kallar (grovt) förtal, eller kränkning, eller va fan han kallar det, inte ens skett utanför rikets gränser. Vidare, hur många kommentarer fanns det totalt under Expressen publikation på Facebook och andra ställen? En kommentar på bl.a Expressen renderar snabbt att bli en av flera tusen och försvinner i flödet. Hur många följare har A-lie, i jämförelse med Joakim Lundells 3,2 miljoner (?)

Joakim, om du läser detta. Du gav oss just nu mer bränsle. Du vill gärna synas på löpsedlarna, och jag lovar dig "min vän", du kommer synas på vartenda löp i hela landet, när vi är färdiga.
Advokater inom EU får verka inom EU under vissa förutsättningar - men de ange vilken yrkesorganisation de tillhör.
Den här advokaten gjorde inte det när han skickade "kravet" men agerade ändå som advokat i det skedet .. Det tror jag inte är tillåtet faktiskt.
Citera
2026-09-02, 18:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Övergrepp är ett väldigt vitt begrepp och ingen brottsrubricering, så det där säger väl mer vad han tror att det gäller och hur han tolkar ordet.

Visst, men det var min bedömning av vad som faktiskt har någon chans alls.

Jockiboi använder de medel som står till buds för att trycka till alla som han identifierat som fiender, därför kan det vara bra att försöka att inte ge sånt som kan användas till sånt här, oavsett om han sen vinner eller inte.
Citera
2026-09-02, 18:26
Medlem
Citat:
Advokater inom EU får verka inom EU under vissa förutsättningar - men de ange vilken yrkesorganisation de tillhör.
Den här advokaten gjorde inte det när han skickade "kravet" men agerade ändå som advokat i det skedet .. Det tror jag inte är tillåtet faktiskt.

Då tänkte jag rätt, sen ska väl anklagelserna vara rätt allvarliga också? Såg att A-lie har drygt 500 följare på Insta, så hur hon kan vara ett hot mot Jocke är ju helt orimligt. Vi har yttrandefrihet i Sverige, och det finns ingen lag som säger att det är förbjudet att uttala sig nedlåtande mot en kändis man inte gillar.
Reagerar också på att Jocke alltid har nya advokater, varje gång han hotar med stämningar. Väldigt talande för hur det går för honom.
Jocke är en mycket, mycket liten människa.
Citera
2026-09-02, 18:28
Avstängd
Lasanjos avatar
Citat:
Då tänkte jag rätt, sen ska väl anklagelserna vara rätt allvarliga också? Såg att A-lie har drygt 500 följare på Insta, så hur hon kan vara ett hot mot Jocke är ju helt orimligt. Vi har yttrandefrihet i Sverige, och det finns ingen lag som säger att det är förbjudet att uttala sig nedlåtande mot en kändis man inte gillar.

Kvittar om tösen hade haft 1 eller 40 följare.
Citera
2026-09-02, 18:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Visst, men det var min bedömning av vad som faktiskt har någon chans alls.
Ja, men jag tror inte han når någon framgång med det heller - jag kan ha fel - några 40k lär det i alla fall inte bli.

Citat:
Jockiboi använder de medel som står till buds för att trycka till alla som han identifierat som fiender, därför kan det vara bra att försöka att inte ge sånt som kan användas till sånt här, oavsett om han sen vinner eller inte.
Det gör han verkligen. Jag tror dessvärre inte att det är hennes formuleringar som gör att han går på henne - utan att han tror att han kan skrämma andra genom att gå på den enda som saknar pengar till advokat, han hoppas på att vinna enkelt genom det och visa upp ett exempel genom det

Bara en sån sak som att i första brevet (där advokaten inte formellt fick verka som advokat p g a utebliven uppgift om yrkesorganisation). ska hon dels:

Radera inlägg .. utan att de visar vilka inlägg det gäller.
Skriva under på att inte tala om Joakim igen när det gäller vad som står i inlägget i något sammanhang (står saker uppräknat)
OCH
Som förlikningssumma betal 30 000 kr ..

Då skulle Joakim Lundell inte stämma ... Hon skulle alltså köpa bort stämningen för 30 000 kr - utan rättegång .. för det där tramset som han tagit upp.
Citera
2026-09-02, 18:43
Avstängd
Citat:

Det gör han verkligen. Jag tror dessvärre inte att det är hennes formuleringar som gör att han går på henne - utan att han tror att han kan skrämma andra genom att gå på den enda som saknar pengar till advokat, han hoppas på att vinna enkelt genom det och visa upp ett exempel genom det

Håller med.

Jag vet inte, om man stämmer någon på 6 punkter och bara vinner 1 eller 2, hur blir det med rättegångskostnaderna då egentligen. Man kan ju inte hålla på och lasta på med vilken skit som helst, och ändå förvänta sig ersättning fullt ut?

Har läst resonemag i domar där en part ansetts ömsom vinnande, ömsom förlorande, och rättegångskonstnaden fördelats därefter.

Så hans lawfare med ordinära tvistemål och stora belopp kan nog bita honom i röven. Men jag har bara vaga aningar, jag kan inte detta.
Citera
2026-09-02, 18:44
Medlem
Det här måste vara den sjukaste stämningsansökan jag läst. Att ingen upplyser Jockiboi om att han är chanslös?

Ta bara det här citatet:
”… han har spridit information som inhämtats genom dataintrång i
socialtjänstens system och spridit detta vidare”
[. . . ]
Uppgiften utpekar Joakim Lundell såsom skyldig till dataintrång enligt 4
kap. 9 c § BrB"

En läskunnig person med en väl utvecklad litteracitet ser att bisatsen saknar subjekt. Istället är den skriven i så kallas passiv form med ett -s på predikatet. Den typen av formuleringar används i svenskan (och många andra språk) när man inte vill avslöja vem som gör något. Inget konstigt!

Hur man kan sitta i en tingsrätt och påstå att citatet betyder att Joakim Äckelpäckel skulle ha begått dataintrång är så hjärndött att jag tappar andan.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Reagerar också på att Jocke alltid har nya advokater, varje gång han hotar med stämningar. Väldigt talande för hur det går för honom.
Ja man får ju uppfattningen att ingen svensk advokat ville göra bort sig med den där stämningen.
I Sverige är det ju ändå ganska känt hur mycket äckligheter han lagt ut och hur han nedvärderat kvinnor osv ..
En Ålänning kanske vare enda alternativet...

Tänker också att det är rätt grisigt att använda Danjals advokat när denne sitter gripen .. Då sitter polarn och brölar ut om en lite kvinna i Trosa med hans advokat ....
Citera
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ja, men jag tror inte han når någon framgång med det heller - jag kan ha fel - några 40k lär det i alla fall inte bli.

Bara en sån sak som att i första brevet (där advokaten inte formellt fick verka som advokat p g a utebliven uppgift om yrkesorganisation). ska hon dels:

Radera inlägg .. utan att de visar vilka inlägg det gäller.
Skriva under på att inte tala om Joakim igen när det gäller vad som står i inlägget i något sammanhang (står saker uppräknat)
OCH
Som förlikningssumma betal 30 000 kr ..

Då skulle Joakim Lundell inte stämma ... Hon skulle alltså köpa bort stämningen för 30 000 kr - utan rättegång .. för det där tramset som han tagit upp.
Det där är utpressning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in