Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
Går eller springer du en timma om dagen får du kondition, det är bättre än att bygga broilermuskler. Skippar du pizzerian, donken och lagar maten själv spar du en massa pengar, det är godare och du blir inte fet. (om du inte kör fryspizza, fryspommes och cola förstås) Riktig mat som kött, fisk, potatis och någon grönsak i bland, lök är en grönsak)
Topic är ju hur man klarar en familj på en lön. Ja då skippar man allt onödigt utom i undantagsfall. Händer jag äter donken eller frysrätter i undantagsfall.
Har ingen familj att försörja längre och har det oförskämt gott. Men lever ungefär som jag alltid gjort. Möjligen jag dricker dyrare vin än förr. Annars lagar jag i princip all min mat, det gjorde jag även när jag var sambo och hade småbarn. Blir godast så.
Fast nu var det ju inte en timmes löpträning du skrev, utan en promenad till närmaste pizzeria, typ 5-10 minuter.
Oavsett så ersätter inte löpning styrketräning, och styrketräning är bra för leder, förebygger ryggproblem mm, om man tränar på lagom nivå. Broilermuskler är det typ 10% max som har som mål.
Man bör träna både och
Vad som är onödigt är ju relativt, men dom jag skrev i andra svaret, varför späka sig och leva snålt om man har ett jobb man trivs med?
Vi lagar också all mat själva, min bruksbil har gått 30k mil och jag gör allt underhåll på bil och hus själv. Men lägger en del pengar på mina hobbys istället.