Citat:
Ursprungligen postat av
Apanluktardiesel
Jag tror man kan överleva på en lön idag också om man så ville. Tänk hur man levde förr, hemmen var oftast mycket enkla, man hade enkla billiga nöjen, man åkte aldrig på utlandssemester osv osv. Vi har målat in oss i en lyxfälla. Alla skall minsann ha ”hög standard”. Varenda svenne banan skall ha pool och bubbelbad utomhus på vintern, och åka på charterresa 1v per år med hela familjen och ligga och plågas med skrikande barn runt en hotellpool… Jäklar vad eliten har fångat oss i ekorrhjulet… well played.
Ligger mycket i det! Visst kanske det blir kärvt ibland men plocka bort alla jävla abonnemang på TV-kanaler, spotify, ljudböcker och skit. Låt bli att åka till lekland, sommarland, och sånt. Låt bli att byta bil och telefon var tredje år. Skippa charterresor.
Inget av det där hade jag när jag var liten. Det fanns en.. senare två TV-kanaler, var till High Chaparall en gång under min uppväxt. Gröna lund/Liseberg aldrig förr än jag blivit vuxen. Enda gångerna jag fick snabbmat var när vi varit och hälsat på farmor och farfar, då en mosbricka. Det hände ca tre gånger om år.