2026-09-02, 19:08
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrenadeSermon
Jo det är ju synd att inte S har fått chansen att sitta vid makten de senaste 50 åren så att de kunnat genomföra denna reform.
S har lagt fyra stora tandvårdsreformer de senaste femtio åren dessutom har man lagt några mindre också så där gissade du fel.
Citera
2026-09-02, 19:08
Medlem
[quote=Milla2025|95837466]
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Då gör jag samma. Jag väntar, kanske dumt o kila iväg o rösta redan nu. Även om man hade velat för att lägga sin röst på Tidösidan.

Att rösta på L innebär att man får 99 % SD politik och en del SD ministrar. Sen får vi ännu mer kvar att leva på i plånboken, slipper en sjuhelvetes massa trubbel med ekonomin och inflationen, för att inte tala om bolåneskatten.

Man vill ju inte ha det sämre, speciellt inte folk med mindre pengar än alla andra. Jag brukar tänka på hemlösa och de som behöver pengar mest som ensamstående. Hur blir deras vardag med inflation och superdyr bensin och el ??

Det är ju inte ett hållbart läge antingen för privatpersoner eller landets ekonomi i övrigt.
Herregud vad kommer du ifrån om du tror att fattiga får det bättre tidö HÖGERN röstade NEJ till allmän rösträtt. HÖGERN röstade NEJ till allmän olycksförsäkring i arbetet.
HÖGER röstade NEJ till åtta timmars arbetsdag.
HÖGER röstade NEJ till kvinnlig rösträtt.
HÖGERN röstade NEJ till av skaffandet av dödsstraff.
HÖGERN röstade NEJ till Folkskolereform.
HÖGER. röstade NEJ till Sjukkassa.
HÖGER röstade NEJ till beredskapsarbete.
HÖGER röstade NEJ till Arbetslösförsäkring.
HÖGERN röstade NEJ till höjda folkpensioner.
HÖGERN röstade NEJ till två veckors semester.
HÖGERN röstade NEJ till sänkt rösträttsålder.
HÖGERN röstade NEJ till fria skolmåltider.
HÖGERN röstade NEJ till sjukvårdsförsäkring.
HÖGER röstade NEJ till barnbidrag.
HÖGERN röstade NEJ till tre veckors semester.
HÖGERN röstade NEJ till fri sjukvård.
HÖGERN röstade NEJ till ATP.
HÖGERN röstade JA till Apartheid.
HÖGERN tog avstånd från alla sanktioner mot Apartheidregimen i Sydafrika och röstade emot det Svenska stödet till ANC.
HÖGERN röstade NEJ till fyra veckors semester.
HÖGERN röstade NEJ 40 timmars arbetsvecka.
HÖGERN röstade NEJ till möjlighet till förtidspension vid 63 års ålder.
HÖGERN röstade NEJ till fri abort. Den 29 maj 1974 Riksdagen ja till fri abort som resulterade i den Svenska abortlagen som låter kvinnan själv om abort upp till den 18 veckan.
HÖGERN röstade NEJ till en femte semestervecka.
HÖGERN röstade nej till löntagarfonderna.
HÖGERN röstade NEJ partnerskap för
Homosexuella.
HÖGERN röstade NEJ till erkännande av homosexuellas rättigheter inom EU. EU-parlamentet röstade för ett erkännande av homosexuellas rättigheter.
HÖGERN röstade JA till sänkt A-Kassa för de som olyckligtvis blev av med sitt arbete och sänkt sjukpenning till de som blev svårt sjuka.
HÖGERN röstade NEJ till gröna jobb.
HÖGERN röstade NEJ till upprustning av den offentliga sektorn.
HÖGERN röstade NEJ till höjd A-kassa.
HÖGERN röstade JA till sänkt A-Kassa.
HÖGERN röstade NEJ till höjd sjukersättning för de svårast kroniskt sjuka människor.
HÖGERN röstade JA till sänkt sjukersättning för de med de allra svåraste kroniskt sjuka.
HÖGERN röstade NEJ till slopandet av stup stocken för de allra mest sjuka och svaga i samhället i sjukförsäkringen.
HÖGERN röstade NEJ till att stoppa vinstjakten i välfärden.

Det var länge sedan, andra tider. SD, KD och L sitter och har en bra bit av hälften av underlaget i Tidöregeringen. De är inte som M. SD har t.ex. sagt att det inte blir några försämringar i A-kassan.

Att sänka ersättningen efter 1,5 år är rimligt som gjordes under denna mandatperioden. T.ex. Tandvårdsreformen är att vänta, vården knyts till de som betalar för den. Flera hundra miljarder som Socialdemokraterna pissade iväg varje år vid makten kan nu läggas på de som faktiskt behöver den och är sjuka på riktigt. Inte sådana som utnyttjar systemet.

Alla ska jobba som kan, så ser det ut i en normal verklig värld. Gör man inte det åker man ut ur samhället.
Citera
2026-09-02, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
Ja, och vissa socialdemokrater har till och med öppet visat sin avsky för den egna kulturen. Mona Sahlin är ju ett av de mer prominenta exemplen, med hennes numera klassiska citat gällande midsommar.

Mona Sahlin är en riktig hyena, folkförrädare. Dessutom är hon tjuv, men hon är ju Socialdemokrat så det är ju inte förvånande överhuvudtaget.
Citera
2026-09-02, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Först och främst måste Magda ut. Hon må vara bra på siffror men riktig robot med noll charm. Ebba kan åtminstone spela politikerteater men Magda är usel på det.

De behöver ta fram en politiker med charm, humor och som är kapabel att tala genuint. Sådant gillar folkhemmet.
Sen behöver de ta fram historieböckerna och studera vad som gjorde gammelsossarna så framgångsrika rent sakpolitiskt.
De behöver kasta invandrarna under bussen och börja kopiera SD, dock med någon egen knorr (kanske ännu hårdare retorik och sakpolitik?).
De måste riskera att göra V större med chans om att göra SD mindre. Knappast något gjort såhär på kort sikt men detta är lite vad jag tror behövs på längre sikt.

Du inser att de som gjorde sossarna stora var att man totalt kontrollerade Svt och SR och dagstidningarna?
Det går inte i dagens medielandskap där vilken tjomme som helst kan bli journalist.

Framväxten av SD kan ju till stor del beskrivas alternativmedia.

Sossarna får några val till innan alla 40, 50 och 60-talister lämnat in. Sen kommer dom vara pasé
Citera
2026-09-02, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukterna
Se ovan, och denna länk, där finns en kurva för alla partier
https://novus.se/valjarbarometer-arkiv/2026-09-novus-valjarbarometer/
Och var är kurvan?
Citera
2026-09-02, 19:14
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Om Tidö-sidan skulle förlora, så lär vi först få ett utdraget kaos i regeringsbildningen, och om sen Magdalena A lyckas tråckla ihop något så blir det den mest vänstervridna regeringen någonsin.

Miljöpartiet och Vänstern kommer att få väldigt stort inflytande och Centern blir en dörrmatta som tvingas godkänna en kraftig vänstersväng. Höjda skatter, bankskatt, förmögenhetsskatt, tillfälliga uppehållstillstånd som norm, kraftigt höjda bidrag för de som inte arbetar, ökat slöseri, minskade anslag till polis och ordningsmakt, ökade bidrag till Islamistiska samfund - detta är bara några av de förändringar vi kommer att få.

Jag anser att det är skadligt för Sverige, men om ni anser att punkterna ovan är bra så bör ni lägga er röst på C, S, MP eller V.
Citera
2026-09-02, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Har du sovit i en gruva den senaste decenniet?
L och SD tillhör samma lag och samarbetar med varandra.
Det är C i ditt lag som kan inte ens vara i samma rum me V.
Samarbete 😂😂😂😂😂
Du vet att det varit högermajoritet i riksdagen 20år
Och mitt lag?
Jag visar bara på vad högern varit motståndare till
Citera
2026-09-02, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Om Tidö-sidan skulle förlora, så lär vi först få ett utdraget kaos i regeringsbildningen, och om sen Magdalena A lyckas tråckla ihop något så blir det den mest vänstervridna regeringen någonsin.

Miljöpartiet och Vänstern kommer att få väldigt stort inflytande och Centern blir en dörrmatta som tvingas godkänna en kraftig vänstersväng. Höjda skatter, bankskatt, förmögenhetsskatt, tillfälliga uppehållstillstånd som norm, kraftigt höjda bidrag för de som inte arbetar, ökat slöseri, minskade anslag till polis och ordningsmakt, ökade bidrag till Islamistiska samfund - detta är bara några av de förändringar vi kommer att få.

Jag anser att det är skadligt för Sverige, men om ni anser att punkterna ovan är bra så bör ni lägga er röst på C, S, MP eller V.
Trams
Citera
2026-09-02, 19:17
Medlem
Weit-wegs avatar
Rätt kul att se Maggans ansikte där hon gått från hånflinande till panik, från att bara vara dryg i alla frågor hon fått och vägrat svara på något om hur S skall agera efter valet till vild panik. Så skönt att se
Citera
2026-09-02, 19:18
Medlem
[quote=Vintageman|95837538]
Citat:
Ursprungligen postat av Milla2025

Alla ska jobba som kan, så ser det ut i en normal verklig värld. Gör man inte det åker man ut ur samhället.

Jag jobbar inte enligt mig, jag har kul.

Jag tillför en jävla massa skattepengar samt är jag kapitalist och ser ned på tidö.
Det du för är socialdemokratisk bakåtsträvande politik.

Givetvis ska alla arbeta som VILL , de som inte vill men klarar sig ska ge blanka fan i att bidra.
Ska jag ut ur samhället?
Citera
2026-09-02, 19:18
Medlem
Citat:
Du vet att det varit högermajoritet i riksdagen 20år

Du kan inte ens vad betyder höger och vänster dumma du.
Centern tillhör inte högern när de vill avveckla kärnkraft, tillåta kravlösa massinvandring och ge straffrabatter till grova kriminella.
Citera
2026-09-02, 19:19
Medlem
Weit-wegs avatar
Citat:
Trams

Kanske att polisen får mindre resurser men resten är nog rätt överrensstämmande med vad som signalerats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in