2026-09-02, 17:34
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Jag tänker likadant. Undersökningen är beställd av TV4, som är anti tidö. Man behöver se två till tre olika undersökningar innan man kan dra några slutsatser om de här siffrorna stämmer.

Ja, det är i alla fall ingen omöjlighet - när det kommer till de svenska valen är vi inte mycket bättre än valfritt bananland... Och, ja - blir mycket intressant att se pollar från andra institut, framgent...
Citera
2026-09-02, 17:38
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bildburgare
Jag är inte alls säker på det. Om L faller under men högern känner sig ha medvind, kan de låsa allt och tvinga fram omval. Det är nog inte så att bilan faller efter resultatet, utan ett alternativ som tolereras av majoriteten måste fram.

Är L påväg mot gränsen kommer folk eventuellt röra sig dit vid omval. Om de får typ 1,5 % är det adjö för Tidö och nya regler. Kanske "mittenregeringen" C drömmer om... Men DET vore menligt för vår demokrati på sikt.

Släpp konspirationsteorierna och kom med i matchen. Jag lägger min röst på L i morgon. Även om jag inte gillar Mohamsson, så har en liberal agenda plats i politiken framöver. Hoppas L inser det också, och börjar leverera liberala förslag.

No way - skulle aldrig rösta på L, inte ens om de hade en reell chans att klara sig kvar - de är en samling idioter som motverkar mycket vad gäller högersidans politik och detta i ett samarbete. Helt otroligt! Att man har olika uppfattningar och politik är såklart helt självklart och ett måste, men man må inte sätta krokben på allt, bara för detta - då borde man avhållit sig från övriga Tidö-gänget och inte sabotera inifrån...
Citera
2026-09-02, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jo, många på vänstersidan vill absolut ha tillbaks de kaotiska tillstånden som rått under lång tid, särskilt under vänsterstyre...

Taktik, inte "fake news" - en viss skillnad även om det bara är spekulationer...

Jaja…

Bevara oss ifrån det helvete🤝
Citera
2026-09-02, 17:40
Medlem
De var nere på 23,2 för ca. 10 år sedan.

Damberg hade kanske varit bättre som partiledare.
Citera
2026-09-02, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Alla borgerliga partier är mer arbetarpartier än vad Socialdemokraterna någonsin varit. Man ger mer till alla som arbetar hårt för att bidra till välfärden. Socialdemokraterna är ett parti för bidragstagare som framförallt vill ha bidrag som alternativ försörjning. Arbetare röstar blått idag. SD:s framgångar är bara ett exempel.
Även många tillfälliga bidragstagare (livet kan hända även de bästa) vill ha borgerligt styre för de vet att S hellre vill ha dem i evig beroendeställning än att de ska kunna återgå till arbete.
Citera
2026-09-02, 17:44
Medlem
Håller tummar och tår för att det går riktigt jävla dåligt för S i detta val.
Citera
2026-09-02, 17:45
Medlem
Kommer Arga Maggan få kicken om dom torskar ??

Eller blir det som Janne Andersson…. Lyckas hålla kvar sig pga på något sjukt vis.
Citera
2026-09-02, 17:47
Medlem
KurtSchweinsteigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DI3SEL
Precis det jag försöker säga maggan kommer sänka partiet

Och i media nästan vartenda debatt är ett skämt där hon framstår som en hycklare

Ni måste byta partiledare, och jag säger det här som röstade på SD.
De sänker sig själva med eller utan Maggans hjälp.
De har under lång tid målat in sig i ett hörn där de blivit beroende av bidrags och klankaozarna för att kunna ligga över 15 - 20%, som det ser ut nu blir det fler och fler av den arbetande delen av deras valboskap som tröttnar på bidrags och woke politiken och går till Tidö-sidan istället.
Citera
2026-09-02, 17:56
Medlem
bildburgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
No way - skulle aldrig rösta på L, inte ens om de hade en reell chans att klara sig kvar - de är en samling idioter som motverkar mycket vad gäller högersidans politik och detta i ett samarbete. Helt otroligt! Att man har olika uppfattningar och politik är såklart helt självklart och ett måste, men man må inte sätta krokben på allt, bara för detta - då borde man avhållit sig från övriga Tidö-gänget och inte sabotera inifrån...

All respekt till dig. Jag har aldrig bett dig rösta L. Men jag har fortfarande hopp för L ideologiskt. Dessutom är Tidösamarbetets enda chans att L klarar sig, eller nästan klarar sig. Alternativet är att sossar, vänsterpartister och miljöpartister i regeringen. Sverige är såpass stabilt att det vi klarar oss genom ytterligare ett stålbad, men det bästa för oss alla (faktiskt inklusive SFI-överliggarna) är en borgerlig-liberal regering. Jag ber inte om stödröster, utan resonerar.
Citera
2026-09-02, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBACKE
Jag kommer köra L som stödröst - skiter i risken att de kanske åker ut ser ännu större risk med andra laget som då vinner oavsett.

Detta, detta, detta.

Lyssna på den kloke mannen ovan. Rösta L, de måste ju klara sig oavsett.

Men vänta tills fler undersökningar har gått ut och även vad olika undersökningar säger om stödröstare och om de är mobiliserade. Både M och SD har ganska friskt sagt att L inte skall ha stödröster, men även också sagt att stödröster är aktuellt om L ligger över 3 %.

Ligger de över 3 %, tveka inte att stödrösta, då behöver vi dom.
Citera
2026-09-02, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurtSchweinsteiger
De sänker sig själva med eller utan Maggans hjälp.
De har under lång tid målat in sig i ett hörn där de blivit beroende av bidrags och klankaozarna för att kunna ligga över 15 - 20%, som det ser ut nu blir det fler och fler av den arbetande delen av deras valboskap som tröttnar på bidrags och woke politiken och går till Tidö-sidan istället.
Sant jag tror också väljarna fick en rugg pull där man försökte få in en kvinnlig statsminister så definitivt trötta på skiten
Citera
2026-09-02, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Detta, detta, detta.

Lyssna på den kloke mannen ovan. Rösta L, de måste ju klara sig oavsett.

Men vänta tills fler undersökningar har gått ut och även vad olika undersökningar säger om stödröstare och om de är mobiliserade. Både M och SD har ganska friskt sagt att L inte skall ha stödröster, men även också sagt att stödröster är aktuellt om L ligger över 3 %.

Ligger de över 3 %, tveka inte att stödrösta, då behöver vi dom.

Stödrösta på L så åker Kd ur istället. Eller helst båda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in