2026-09-02, 12:21
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Om det stämmer att Trumpen överväger att använda kärnvapen mot Iran så håller jag med Tucker Carlson om att han borde avsättas omedelbart.
Citera
2026-09-02, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Du har samma informationsinhämtning som min farmor, det går liksom inte att bedriva en seriös diskussion med dig. Du vågar ju inte öppna länkar :P

Jag har inget behov att skriv här varje dag för att vet att allt går åt rätt håll. Om du skulle verkligen tror på din åsikt så hade du kunnat vara iskall, men det är du icke.
Du fattade inte ens att diu fick din egen tramsiga retorik (som du naturligtvis har lånat från MAGA-media i USA) i retur?

Nixter, som jag buntade ihop dig med eftersom ni kommer från ungefär samma håll, har gått på i braskande högt tonfall hundratals gånger här på Flashback om att "NU, NU, NU kommer Trumps stora seger! Nu är genombrottet på väg och allt vi sade ska bevisas!" (särskilt teorierna om det superstora valfusket och att alla skulle ha konspirerar mot Trump) - och varenda gång har det fallit igenom. Trots alla hans stora gester. Han letar fortfarande efter Frankfurtservern, tror jag...
Citera
2026-09-02, 13:16
Medlem
Citat:
Alltid lika roligt och läsa hur ni anti-trumpers tror att det är 2016 och inte 2026. Trump har århundrades run nu och han byter inte ut det gamla system utan skapar ett helt nytt. Ni borde har lite ödmjukhet inför det ni inte vet.

Apropå ”århundrades run” vore det kul om du ville kommentera alla Trumps misslyckanden:

(FB) Vilka vallöften har Trump svikit och vad undanhöll han för väljarna under valkampanjen?
Citera
2026-09-02, 13:46
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Han vill byta namn på ett hav nu också tydligen.
Varför inte bara ändra namnet på hela planeten?

Nu ska det inte heta Jorden/Earth längre. Härmed kommer våran planet heta Donald Trump.

Snacka om att han är den sämsta presidenten någonsin.
Kejsar Nero döpte om april, maj och juni till neroneus, claudius och germanicus efter sig själv.
Där ligger ändå Donald i lä kan jag tycka. Trist att han är så blygsam.
Citera
2026-09-02, 16:53
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Alltid lika roligt och läsa hur ni anti-trumpers tror att det är 2016 och inte 2026. Trump har århundrades run nu och han byter inte ut det gamla system utan skapar ett helt nytt. Ni borde har lite ödmjukhet inför det ni inte vet.

Sedan när blev stalinism eller diktatur ett nytt system?
Du menar att han byter system?
Citera
2026-09-02, 17:41
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Sedan när blev stalinism eller diktatur ett nytt system?
Du menar att han byter system?
Du förstår inte, det är annorlunda den här gången.

Och vadårå, Stalin var väl kommunist dvs vänster? Bögar och negrer. Donald är hööger och vet därmed tack vare sin expertis inom vad som är bra och dåligt vilka beslut som är korrekta.
Citera
2026-09-02, 18:06
Medlem
Att döpa om Hormuzsundet till "Trump strait" är inget annat än rent trams av en senil 80-åring.
https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/117202132375758936
Citera
2026-09-02, 18:44
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Att döpa om Hormuzsundet till "Trump strait" är inget annat än rent trams av en senil 80-åring.

Di rapporterar

" Efter att ha ”döpt om” Mexikanska golfen till Amerikanska golfen och Ontariosjön till Amerikasjön vill USA:s president Donald Trump nu också ge Hormuzsundet ett nytt namn.

Hans förslag är att den viktiga vattenpassagen i Mellanöstern framöver ska kallas för Trumpsundet, skriver han på Truth Social. Han hänvisar till att Hormuzsundet ”nu är under amerikansk kontroll” och att det nya namnet skulle göra det ”hetare än någonsin tidigare”.
Citera
2026-09-02, 18:48
Medlem
Citat:
Jisses. Den billige showmannen bara tuffar på.

Motförslag: döp om Manhattan till Tramp-hattan. (på flera andra språk, t ex ryska, spanska och hindi, uttalas hans namn just "Tramp")
Citera
2026-09-02, 18:57
Medlem
Trumps tidigare skämt om namnbyten har blivit verklighet.
https://yle.fi/a/7-10104607
Citera
2026-09-02, 19:03
Medlem
Och den där tanken att göra Hormuz-sundet till amerikanskt territorium måste väl rimligen innebära att USA skulle annektera landområden på båda sidor om sundet? Jag har aldrig hört talas om någon som (i nyare tid) har annekterat enbart ett havsområde, utan att det har funnits tydlig koppling till ett landområde i närheten som man också innehade eller gjorde anspråk på.

Men det kommer hur som helst inte att hända.
Citera
2026-09-02, 19:09
Medlem
Citat:
Trumps tidigare skämt om namnbyten har blivit verklighet.
https://yle.fi/a/7-10104607
Ja, men det är ingen som accepterar detta utanför USA. Ontariosjön kommer aldrig att heta "Lake America" på kanadensiska, brittiska, indiska eller västeuropeiska kartor. Jag betvivlar att man ens kommer att revidera alla kartböcker i amerikanska skolor för att få med Trumps nya namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in