2026-09-02, 16:30
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Har postlåda i hyreshus och får alltid för stora paket inlagda så man måste slita sönder kartongen och försöka trycka och platta paketen för att få ut dem ur lådan.

Förr gick det mesta till ombud. Så jobbigt var det inte. Nu finns boxar överallt dessutom. Bättre än att paket stjäls av grannar och förbipasserande för folk.

Jag bor i eget hus och har en postlåda/brevlåda vid tomtgränsen!
Citera
2026-09-02, 16:31
Medlem
Hemleverans är oftast rätt tjatigt. Man måste vara hemma hela dagen för att de kan dyka upp när som helst mellan 8-17, utan större förvarning. På stora paket är det ofta nödvändigt dock.

Och mindre paket får typ aldrig plats i inkastet så saker hamnar utanför dörren. Tryggare att ta det i en paketbox när man ändå måste ut och handla
Citera
2026-09-02, 16:34
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Nej, det är ju en postlåda. De vet ju inte i sorteringen om du har en gammal "papperskorg" eller en säkerhetslåda med brevinkast och lås för att förhindra stöld av post.

Jäkla märkligt att de lägger i en lapp i postlådan när de istället kan lägga i paketet när de ändå är där!
Citera
2026-09-02, 16:38
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Early Bird har helt tappat det hos mig. Men Bring funkar bra fortfarande.

Jag har förstått att det beror på vem det är som kör och delar ut paketen!
Citera
2026-09-02, 16:38
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Hemleverans är oftast rätt tjatigt. Man måste vara hemma hela dagen för att de kan dyka upp när som helst mellan 8-17, utan större förvarning. På stora paket är det ofta nödvändigt dock.

Och mindre paket får typ aldrig plats i inkastet så saker hamnar utanför dörren. Tryggare att ta det i en paketbox när man ändå måste ut och handla

Ja och paketboxar finns överallt så du kan välja att hämta ut det på väg hem från jobb eller till mataffären innan du går hem, smidigt.
Citera
2026-09-02, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Ja, enorm fördel att springa till en låda när du kan få det hem till dörren...
Hemleverans är väredelöst piss i lägenhet eftersom du måste vara hemma, annars skickar dom tillbaka det till nån terminal och du kanske kan få be om en ny tid nästa vecka.

Det är direkt kundfientligt att ens föreslå hemleverans av paket till lägenhetsadresser.
Citera
2026-09-02, 16:56
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Jäkla märkligt att de lägger i en lapp i postlådan när de istället kan lägga i paketet när de ändå är där!

Som sagt, inte ett dugg konstigt då sorteringen sker på storlek och anpassas efter ett brevinkast.
Citera
2026-09-02, 16:58
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Som sagt, inte ett dugg konstigt då sorteringen sker på storlek och anpassas efter ett brevinkast.

Är du helt korkad, han har ju med sig paketet!
Citera
2026-09-02, 17:04
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Är du helt korkad, han har ju med sig paketet!

Nej det sortieras som förstort redan på terminalen och brevbäraren får bara med sig en avi
Citera
2026-09-02, 17:06
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Nej det sortieras som förstort redan på terminalen och brevbäraren får bara med sig en avi

Så går det inte till där jag bor för jag kan hämta paketet på ICA samma dag så du menar de kör två gånger?
Citera
2026-09-02, 17:18
Medlem
Citat:
Så går det inte till där jag bor för jag kan hämta paketet på ICA samma dag så du menar de kör två gånger?
De kan ju köra ut paketet med två olika bilar.
Citera
2026-09-02, 17:21
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
De kan ju köra ut paketet med två olika bilar.

Du vet att man kan följa en bil med sitt paket i via mobil eller dator så det stämmer inte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in