2026-09-02, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Du vet att man kan följa en bil med sitt paket i via mobil eller dator så det stämmer inte!
Möjligt att det är så, men du kan ju faktiskt inte veta om paketet är i bilen som Postnord säger att det är i. Postnord är ju inte direkt kända för att vara bra.
Citera
2026-09-02, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Ja, enorm fördel att springa till en låda när du kan få det hem till dörren...

Ja du kan hämta paketet när det passar dig, dygnet runt utan köer. Eller sitta hemma mellan 17-22 och få meddelandet "tyvärr kunde vi inte leverera ditt paket" kl 22:30.
Citera
2026-09-02, 18:34
Medlem
Citat:
Jag bor i eget hus och har en postlåda/brevlåda vid tomtgränsen!
Det är något med att du bor på landsbygden eller liknande som skapar problem för dig med hemleveranserna.
Citera
2026-09-02, 19:02
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Det är något med att du bor på landsbygden eller liknande som skapar problem för dig med hemleveranserna.

Jag bor centralt i en mindre stad! Nej det är bara Postnord som inte lägger paketet i postlådan/brevlådan fast de tidigare har gjort det, tror det beror på alla försämringar de gjort! Early Bird och Bring fungerar bra!
Citera
2026-09-02, 19:12
Medlem
Citat:
Jag bor centralt i en mindre stad! Nej det är bara Postnord som inte lägger paketet i postlådan/brevlådan fast de tidigare har gjort det, tror det beror på alla försämringar de gjort! Early Bird och Bring fungerar bra!
Kan du inte höra av dig till dem och fråga varför de vägrar ge dig posten i lådan?
Citera
2026-09-02, 20:15
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Så går det inte till där jag bor för jag kan hämta paketet på ICA samma dag så du menar de kör två gånger?

Ja olika bilar, till och med. Paketet troligast i en skrinda mez andra paket på en lastbil som bara kör till utlämnkngsställen och avin med brevbäraren i personbil eller cykel.
Citera
2026-09-02, 20:23
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Kan du inte höra av dig till dem och fråga varför de vägrar ge dig posten i lådan?

Ska göra det när det blir aktuellt nu använder jag mest Early bird och Bring.
Citera
2026-09-02, 21:36
Medlem
Citat:
Ska göra det när det blir aktuellt nu använder jag mest Early bird och Bring.
Postnord är ganska dåliga på paketleveranser förövrigt. Risken att få hem skadade paket ökar med dem så de kan vara bra att undvika när det är möjligt också.
Citera
2026-09-02, 21:58
Medlem
Taufatts avatar
Jag har inte märkt av någon hot mot hemleverans. Det brukar kosta ca 50 kr mer än att hämta i butik men det är det värt när man har 1,5 mil tur och retur till utlämningsställe.
Citera
2026-09-02, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Ja du kan hämta paketet när det passar dig, dygnet runt utan köer. Eller sitta hemma mellan 17-22 och få meddelandet "tyvärr kunde vi inte leverera ditt paket" kl 22:30.

Varför ska du sitta hemma, de lämnar utanför dörren. Är det något riktigt värdefullt väljer man väl något annat alternativ.
Citera
2026-09-02, 22:23
Medlem
Citat:
De kan inte lämna i postlådan om man bor i lägenhet men då kommer de inte hem och ringer på. Det blir ombud...

De kan lämna utanför dörren, vilket de också många gånger gör. Samma gör early bird, inte ringer de på dörren mitt på natten. Skulle nog inte bli så populärt.
Citera
2026-09-02, 23:01
Medlem
Citat:
Bor du i hus eller lägenhet?

Lägenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto