2026-09-02, 14:44
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Att Granskningsnämnden friar betyder ju inte ett skit i praktiken. De går efter sina egna stela ramar, inte om SVT har utelämnat viktig kontext för att styra tittarna i en viss riktning.
För oss som har följt det här dramat i flera år behövs det inte ens en video från Anjo för att se hur otroligt vinklat Hatet var. Hela skiten andades ett färdigt narrativ från start till mål.
Jag har redan lagt upp länken till materialet som visar vad jag baserar min åsikt på. Det handlar inte om att ingen annan har sett det, Det handlar om att ni här i tråden helt enkelt vägrar att ta in det för att det krockar med er egen agenda.
Jag är inget fan av någon av dessa YouTubers och köper inte allt de gör. Men jag väljer själv vad jag tror på utifrån den helhetsbild jag har byggt upp under flera år.
Om ni vill svälja SVT:s metoder helt rätt av så får det stå för er, men jag har rätten till min egen bedömning.

Inget viktigt för kontexten har utelämnats.

Fast iof så önskar jag att SVT hade tagit med exploateringen av Chrippas och Julias dotter.

Jocke ska vara jävligt tacksam över att de följer pressetiska regler.
Citera
2026-09-02, 15:03
Medlem
Vem har blivit stämd?
Citera
2026-09-02, 15:06
Medlem
Citat:
Att Granskningsnämnden friar betyder ju inte ett skit i praktiken. De går efter sina egna stela ramar, inte om SVT har utelämnat viktig kontext för att styra tittarna i en viss riktning.
För oss som har följt det här dramat i flera år behövs det inte ens en video från Anjo för att se hur otroligt vinklat Hatet var. Hela skiten andades ett färdigt narrativ från start till mål.
Jag har redan lagt upp länken till materialet som visar vad jag baserar min åsikt på. Det handlar inte om att ingen annan har sett det, Det handlar om att ni här i tråden helt enkelt vägrar att ta in det för att det krockar med er egen agenda.
Jag är inget fan av någon av dessa YouTubers och köper inte allt de gör. Men jag väljer själv vad jag tror på utifrån den helhetsbild jag har byggt upp under flera år.
Om ni vill svälja SVT:s metoder helt rätt av så får det stå för er, men jag har rätten till min egen bedömning.

Du har fortfarande inte fattat det, att Hatet INTE handlade om dramat? Dokumentären handlade om Jockiboi och det maktmissbruk det följt med att ha extremt många följare.
Citera
2026-09-02, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Vem har blivit stämd?

Ska bli spännande att se vem som blir stämd denna gång. Borde väl gå att få ut via rätten

En kvinna i Trosa skriver SVT. Då är det lättare att lista ut
Senast redigerad av smeggan 2026-09-02 kl. 15:14.
Citera
2026-09-02, 15:22
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannejunior96
Du har fortfarande inte fattat det, att Hatet INTE handlade om dramat? Dokumentären handlade om Jockiboi och det maktmissbruk det följt med att ha extremt många följare.
Om dokumentären nu handlade om maktmissbruk och hur folk drabbas, varför uteslöts då hälften av de inblandade?
Varför brydde sig Bo-Göran Bodin överhuvudtaget inte om att intervjua eller lyfta fram personer som Julia, Jonna, Lisen, Rask eller Therese? De har alla blivit grovt indragna, uthängda och drabbade av hat från den andra sidan under flera års tid. Det passade helt enkelt inte SVT:s färdiga narrativ att visa att hatet och maktmissbruket går åt båda hållen.
Istället valde Bo-Göran att lyssna på en enda sida. Han fick lura in både Jocke och Anjo under falska premisser för att kunna klippa och klistra i efterhand.

Om man gör en dokumentär om makt, men vägrar ta med kontexten, vägrar prata med nyckelpersoner och medvetet mörkar motbevis då är det inte en granskning av maktmissbruk.
Då är det en beställd hit-piece där SVT själva missbrukar sin makt som Public Service.
Citera
2026-09-02, 15:24
Avstängd
Lasanjos avatar
Jag har citerar dina inlägg i denna fråga. Så vi tar en gång för alla.

Citat:
Här tycker vi olika, och det är okej.

SVT trodde att de kunde klippa och klistra för att få till sitt eget narrativ i fred. Men eftersom Jocke och Anjo satt på egna inspelningar och sparade meddelanden, kunde de visa hela sanningen efteråt.
De bevisade svart på vitt hur oseriöst och vinklat Public Service faktiskt jobbade.
SVT:s fina gräv kollapsade och visade sig vara ett skämt, det råder det ingen tvekan om för min del.

Var visade dom hela sanningen?
Och vad kom fram i deras filmer och var kan man se dom?
Vad klippte dom och klistrade förutom en rad. Och den raden var obetydlig. Men utvecklar gärna så vi slipper missförstånd.

Citat:
Anjos intervju är väl det mest uppenbara exemplet, där SVT klippte bort hans svar så att det skulle framstå som att han ljög eller vägrade svara.
Det motbevisades totalt när sms-loggarna och råmaterialet lades ut.
Men det är klart, har man svårt att söka själv på Google eller här i tråden så blir allt en härskarteknik.

Vilken fråga ställdes och vilket svar klipptes bort?
Var lades sms-loggarna och sms:en ut?
Hjälp oss gärna med vad vi ska söka på Google för att få upp det.

Citat:
Allt det här lades ut i videor på Anjos kanal när det begav sig, så det är bara att söka där om du vill se exakt hur sms-loggarna såg ut.

Citat:
Det lilla jag hann se av det hela innan det försvann fick mig att ogilla det Bo-Göran gjorde.
Sitter du på en annan åsikt så får det stå för dig.
Vad de har visat efteråt är främst helheten av chattarna och det inspelade samtalet med reportern.
Anjos video fick väl copyright-strike rätt omgående.
Exakt var materialet ligger kan du leta efter själv.

Här säger du att du har sett råmaterial, och då undrar jag VAD som Bo gjorde för du skulle tycka illa om han efter "Det lilla jag har sett"

Citat:

Granskningsnämnden jobbar precis så, att dom granskar om det vinklas och om det utlämnas kontext som kan påverka tittarnas uppfattning.

Men om du tittar på dina svar. Så ser du hur du först säger att alla videos med råmaterial är borta. Sen helt plötsligt finns det en video. Där du hänvisar till råmaterialet. Men det är anjo som sitter och pratar i 3h+ om vad han anser vara fel. Men fortfarande lyser råmaterialet med sin frånvaro för alla andra än dig.

Så... Kan du helt enkelt berätta vad du såg i råmaterialet som ingen annan har sett?
Citera
2026-09-02, 15:26
Medlem
Saltkilles avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/joakim-lundell-stammer-kvinna-i-trosa-for-grovt-fortal

"Utöver det har kvinnan bland annat skrivit på Expressens kommentarsfält på Facebook där hon anklagat Joakim Lundell för att försöka tysta kritiker genom att hota om att stämma dem i domstol."

Jockibois svar på denna "osanning" blir alltså.. att stämma kvinnan i domstol för att få tyst på henne
Citera
2026-09-02, 15:36
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasanjo
Jag har citerar dina inlägg i denna fråga. Så vi tar en gång för alla.

Var visade dom hela sanningen?
Och vad kom fram i deras filmer och var kan man se dom?
Vad klippte dom och klistrade förutom en rad. Och den raden var obetydlig. Men utvecklar gärna så vi slipper missförstånd.

Vilken fråga ställdes och vilket svar klipptes bort?
Var lades sms-loggarna och sms:en ut?
Hjälp oss gärna med vad vi ska söka på Google för att få upp det.

Här säger du att du har sett råmaterial, och då undrar jag VAD som Bo gjorde för du skulle tycka illa om han efter "Det lilla jag har sett"

Granskningsnämnden jobbar precis så, att dom granskar om det vinklas och om det utlämnas kontext som kan påverka tittarnas uppfattning.

Men om du tittar på dina svar. Så ser du hur du först säger att alla videos med råmaterial är borta. Sen helt plötsligt finns det en video. Där du hänvisar till råmaterialet. Men det är anjo som sitter och pratar i 3h+ om vad han anser vara fel. Men fortfarande lyser råmaterialet med sin frånvaro för alla andra än dig.

Så... Kan du helt enkelt berätta vad du såg i råmaterialet som ingen annan har sett?
Du försöker leka domstol och fastna i detaljträsket, men du vägrar se den stora pressetiska bilden.
Att du kallar Anjos video för en arg man som pratar i 3 timmar bevisar ju bara att du inte ens har tittat.
Han visar sms-loggarna, chattarna och det inspelade samtalet svart på vitt på skärmen i videon.
Det ÄR materialet.
Istället för att ducka huvudfrågan kan du ju försöka svara på detta:
(FB) Skvaller om Joakim "Jockiboi" Lundell (f.d. Berg)
Citera
2026-09-02, 15:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Då saknar det väl betydelse om det fäller också .. Och då kan man undra varför grispojken Jockiboi uppmanade alla sina följare att anmäla från första början ...

Det är patetiskt måste jag säga
Citera
2026-09-02, 15:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/joakim-lundell-stammer-kvinna-i-trosa-for-grovt-fortal

"Utöver det har kvinnan bland annat skrivit på Expressens kommentarsfält på Facebook där hon anklagat Joakim Lundell för att försöka tysta kritiker genom att hota om att stämma dem i domstol."

Jockibois svar på denna "osanning" blir alltså.. att stämma kvinnan i domstol för att få tyst på henne
Visst är det skrattretande att han sen bekräftar att hon har rätt genom att göra just det ..
Citera
2026-09-02, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Vilka kvinna är det jockeboi stämmer är det fru medvikt eller

Tyvärr inte, det rör sig om Anneli Högberg.

Nyköpings TR T 2848-26
https://pixeldrain.com/u/J1ehtuTG

När hatet går i arv...

Stämningen av Medvikt har muntlig förberedelse 10 september kl 9 i Rådhuset, Stockholm.
Citera
2026-09-02, 16:03
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasanjo
Men jag frågar DIG vilken fråga det gäller. Jag tänker inte sitta och BESKÅDA anjo, i en över 3h lång video. Timestamp??
Vad är det för sms-loggar som är borttagna?

Och svar på ditt inlägg med länken är helt enkelt. Att dom inte granskar okända för den stora allmänheten, utan jockiboooi.

Du bara svamlar och vägrar ta ansvar för dina påstående.
Ena gången var nedtagen och han fick en C-S, för att sen länkar du till en helt annan video än vad du nämner.

Handlar inte om jag leker domstol. Utan jag ställer frågor på dina påstående.

Kan du förklara en gång för alla vad du menar med alla dina påstående.
För du ljuger väl inte för oss får jag hoppas. Även om vi inte är överens, så kan vi hålla oss till sanningen.

Att du kallar Jonna Lundell för okänd för allmänheten i en diskussion om YouTube-Sverige visar ju bara hur totalt borttappad du är i det här ämnet.
Om SVT nu bara granskar de som är kända för allmänheten, hur logiskt är det då att dokumentären fokuserar stenhårt på Linnea och hennes familj, som var helt okända för den breda allmänheten innan detta? Eller Chrippa och Jacke? Jonna är betydligt mer känd än dem, men hon mörkades eftersom hennes sida av historien krockade med SVT:s färdiga narrativ.
När det gäller tidsstämplar och sms. Anjo har lagt upp videon i kapitel. Det finns en stor rubrik i videospelaren som heter SVT:S FULKLIPP OCH LÖGNER samt CHATTEN.
Det tar två sekunder att klicka dit. Att du kräver att jag ska sitta och ge dig exakta sekunder för att du vägrar klicka på ett färdigt kapitel och se sms-loggarna på skärmen.
Du vill inte se motbevisen eftersom de krossar ditt narrativ.

Jag har lagt fram mina poänger, länkat materialet och pekat ut exakt varför SVT:s metoder inte håller pressetisk standard.
Att du blir arg och anklagar mig för att ljuga när du själv vägrar klicka på kapitlen i videon får stå för dig.
Jag är klar med det här tjafset nu, inläggen talar för sig själva för alla som faktiskt kan läsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in