Jag har citerar dina inlägg i denna fråga. Så vi tar en gång för alla.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tarmstuvning
Här tycker vi olika, och det är okej.
SVT trodde att de kunde klippa och klistra för att få till sitt eget narrativ i fred. Men eftersom Jocke och Anjo satt på egna inspelningar och sparade meddelanden, kunde de visa hela sanningen efteråt.
De bevisade svart på vitt hur oseriöst och vinklat Public Service faktiskt jobbade.
SVT:s fina gräv kollapsade och visade sig vara ett skämt, det råder det ingen tvekan om för min del.
Var visade dom hela sanningen?
Och vad kom fram i deras filmer och var kan man se dom?
Vad klippte dom och klistrade förutom en rad. Och den raden var obetydlig. Men utvecklar gärna så vi slipper missförstånd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tarmstuvning
Anjos intervju är väl det mest uppenbara exemplet, där SVT klippte bort hans svar så att det skulle framstå som att han ljög eller vägrade svara.
Det motbevisades totalt när sms-loggarna och råmaterialet lades ut.
Men det är klart, har man svårt att söka själv på Google eller här i tråden så blir allt en härskarteknik.
Vilken fråga ställdes och vilket svar klipptes bort?
Var lades sms-loggarna och sms:en ut?
Hjälp oss gärna med vad vi ska söka på Google för att få upp det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tarmstuvning
Allt det här lades ut i videor på Anjos kanal när det begav sig, så det är bara att söka där om du vill se exakt hur sms-loggarna såg ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tarmstuvning
Det lilla jag hann se av det hela innan det försvann fick mig att ogilla det Bo-Göran gjorde.
Sitter du på en annan åsikt så får det stå för dig.
Vad de har visat efteråt är främst helheten av chattarna och det inspelade samtalet med reportern.
Anjos video fick väl copyright-strike rätt omgående.
Exakt var materialet ligger kan du leta efter själv.
Här säger du att du har sett råmaterial, och då undrar jag VAD som Bo gjorde för du skulle tycka illa om han efter "Det lilla jag har sett"
Citat:
Ursprungligen postat av
Tarmstuvning
Att Granskningsnämnden friar betyder ju inte ett skit i praktiken. De går efter sina egna stela ramar, inte om SVT har utelämnat viktig kontext för att styra tittarna i en viss riktning.
För oss som har följt det här dramat i flera år behövs det inte ens en video från Anjo för att se hur otroligt vinklat Hatet var. Hela skiten andades ett färdigt narrativ från start till mål.
Jag har redan lagt upp länken till materialet som visar vad jag baserar min åsikt på. Det handlar inte om att ingen annan har sett det, Det handlar om att ni här i tråden helt enkelt vägrar att ta in det för att det krockar med er egen agenda.
Jag är inget fan av någon av dessa YouTubers och köper inte allt de gör. Men jag väljer själv vad jag tror på utifrån den helhetsbild jag har byggt upp under flera år.
Om ni vill svälja SVT:s metoder helt rätt av så får det stå för er, men jag har rätten till min egen bedömning.
Granskningsnämnden jobbar precis så, att dom granskar om det vinklas och om det utlämnas kontext som kan påverka tittarnas uppfattning.
Men om du tittar på dina svar. Så ser du hur du först säger att alla videos med råmaterial är borta. Sen helt plötsligt finns det en video. Där du hänvisar till råmaterialet. Men det är anjo som sitter och pratar i 3h+ om vad han anser vara fel. Men fortfarande lyser råmaterialet med sin frånvaro för alla andra än dig.
Så... Kan du helt enkelt berätta vad du såg i råmaterialet som ingen annan har sett?