2026-09-02, 13:59
Avstängd
Teo och Sebastian sägs det att de heter, mgm alltså.

Finns inga foto el dyl?
Har de tomt brottsregister?

Och hur gick det till, att hamna i slagsmål kan alla, att bli pressad att svinga kan alla.
Om pappan dog av det så känns det bättre än om de sen följde upp med att hoppa å sparka på honom liggande så han sen dog.
Ser fram emot mer info
Citera
2026-09-02, 14:00
Medlem
Finns det offentligt häktningsprotokoll ännu?
Citera
2026-09-02, 14:00
Avstängd
Jon10s avatar
Man får hoppas att dessa GM dör i fängelset på ett eller annat vis.

Det vore rättvisa för Mattias.
Citera
2026-09-02, 14:02
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruktfabrik
Problemet med att genast gå ut med det hade ju varit om man inte har händelseförloppet väldigt klart för sig och det framkommer att den ena av de misstänkta inte alls gjort sig tydligt till dråp utan enbart knuffat BO sen kommer den andra killen och går berserk och så har du gått ut med bådas bild/namn

Det borde väl inte vara några problem om den ena av de misstänkta inte är skyldig? Hans namn finns ute men det har ju ingen betydelse om han ändå visar sig vara oskyldig.

Den skadan är obetydlig om man jämför med vilken skada olika ryktesspridningar kan orsaka.

Många har blivit felaktigt uthängda på flashback på grund av att polisen INTE går ut med namnen.
Citera
2026-09-02, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Jo det har det sannolikt. Dråp är ett mord med förmildrande omständigheter. Att han började och killarna inledde striden som självförsvar men mynnade ut i ett mord då de använde övervåld det är en förmildrande. Varför tror du det rubriceras som dråp ? Kan man undra.

Att det finns förmildrande omständigheter som gör att man satt brottsrubriceringen som dråp innebär just det - att det finns förmildrande omständigheter. Varför skulle jag sitta och tro vilken/vilka förmildrande omständigheter som föreligger i detta fall?
Citera
2026-09-02, 14:07
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Det borde väl inte vara några problem om den ena av de misstänkta inte är skyldig? Hans namn finns ute men det har ju ingen betydelse om han ändå visar sig vara oskyldig.

Den skadan är obetydlig om man jämför med vilken skada olika ryktesspridningar kan orsaka.

Många har blivit felaktigt uthängda på flashback på grund av att polisen INTE går ut med namnen.

Att gå ut med identitet för tidigt kan påverka vittnesuppgifter bla.
Citera
2026-09-02, 14:08
Avstängd
Jon10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Får träff på dottern i Lexbase?

Jag påpekade detta i tidigt skede i tråden.

Jag hittade också henne på lexbase för vad dock kan jag inte se då jag är inte medlem där.
Citera
2026-09-02, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr

Så klart det finns stor risk för att det skulle innebära problem för en person att bli uthängd i media i ett sådant uppmärksammat fall även om man blir friad / fälld på åtalspunkter som inte står i proportion till att bli namngiven och fått sin bild publicerad i media.
Citera
2026-09-02, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik

Också en bra poäng.
Citera
2026-09-02, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2

Finns inga foto el dyl?

Och hur gick det till, att hamna i slagsmål kan alla, att bli pressad att svinga kan alla.
Om pappan dog av det så känns det bättre än om de sen följde upp med att hoppa å sparka på honom liggande så han sen dog.
Ser fram emot mer info
Läs tråden. Mycket info finns
Citera
2026-09-02, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2

Finns inga foto el dyl?

Ser fram emot mer info

Riks Tiktok-kanal har gått ut med bilder, inget som sticker ut med just dom bilderna ioförsig
Citera
2026-09-02, 14:15
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik

Det där har jag aldrig köpt.

Men om så är fallet så kan man samtidigt inte klaga på att det sprids felaktiga uppgifter eftersom vilket pulver som helst kan lägga ut saker som "jag var på plats. GM är invandrare".

Vi lever i ett samhälle där information sprids extremt snabbt så antingen anpassar man sig efter det eller så slutar man gång på gång klaga över att troll sprider felaktiga uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in