2026-09-02, 13:39
Avslutad
Ibland tänker jag på satanister och annat. Funderar på om de har fått oförtjänt mycket hat eller inte, för egentligen har väl någons inre tro ingen betydelse för mig som medmänniska förrän det leder till handling, och är inte något jag behöver bry mig om förrän det drabbar mig eller någon annan negativt.

Det kan handla om sociala traditioner där man träffas något datum och firar och kanske står och mässar framför ett mörkt altare. Även om det kan verka konstigt för en utomstående är de praktiska handlingarna och symbolerna inget som drabbar någon annan. Såna traditioner finns inom alla religioner, och skulle kunna ses som detaljer som är viktiga för gruppen men som man inte behöver ägna någon tanke åt.

Har satanisterna fått oförtjänt mycket hat? Är de missförstådda?
Citera
2026-09-02, 13:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av excavation
Ibland tänker jag på satanister och annat. Funderar på om de har fått oförtjänt mycket hat eller inte, för egentligen har väl någons inre tro ingen betydelse för mig som medmänniska förrän det leder till handling, och är inte något jag behöver bry mig om förrän det drabbar mig eller någon annan negativt.

Det kan handla om sociala traditioner där man träffas något datum och firar och kanske står och mässar framför ett mörkt altare. Även om det kan verka konstigt för en utomstående är de praktiska handlingarna och symbolerna inget som drabbar någon annan. Såna traditioner finns inom alla religioner, och skulle kunna ses som detaljer som är viktiga för gruppen men som man inte behöver ägna någon tanke åt.

Har satanisterna fått oförtjänt mycket hat? Är de missförstådda?

De är bara efterblivna.

Varför tror de på djävulen och hans egoism?? Djävulen bryr sig inte om satanisterna. Han ser de som nyttiga idioter. De kommer får suga hans brinnande kuk i helvetet...
Citera
2026-09-02, 13:51
Medlem
MikeStrutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Varför tror de på djävulen och hans egoism?? Djävulen bryr sig inte om satanisterna. Han ser de som nyttiga idioter.
Men om man tänker efter lite, gud är riktigt jävla grym och en tyrann. Noak blev tvungen att bygga arken för att gud skickade den där störtfloden som tog död på allt och alla som inte befann sig ombord.
Kan djävulen mäta sig med ett sånt ofantligt terrordåd? Häng gud och bränn ner alla kyrkor.
Citera
2026-09-02, 13:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MikeStrutter
Men om man tänker efter lite, gud är riktigt jävla grym och en tyrann. Noak blev tvungen att bygga arken för att gud skickade den där störtfloden som tog död på allt och alla som inte befann sig ombord.
Kan djävulen mäta sig med ett sånt ofantligt terrordåd? Häng gud och bränn ner alla kyrkor.

Djävulen påverkade kanske gud?
Citera
2026-09-02, 13:53
Medlem
Riksreptilens avatar
De är lite som protestanter och har många olika mindre "församlingar" ofta grundad av en karismatisk ledare som hade några nya punkter att betona.
Citera
2026-09-02, 14:00
Medlem
MikeStrutters avatar
Citat:
Djävulen påverkade kanske gud?
Intressant teori, men om djävulen har kontroll över gud så är det kanske honom vi ska dyrka?
Citera
2026-09-02, 14:05
Avstängd
Citat:
Intressant teori, men om djävulen har kontroll över gud så är det kanske honom vi ska dyrka?

Teorin är att det pågick och pågår en religiös kamp mellan djävulen och hans ängel Lucifer VS gud och hans ängel Mikael. Och djävulens krafter påverkade händelserna negativt.

Men gud vinner till slut. Den slutliga striden. Teorin säger att striden redan ä vunnen dessutom. Redan i detta nu finns himmelriket och guds värld. Där finns gud och alla änglar och frälsning.
Vi upplever egentligen en fördröjning...
Citera
2026-09-02, 14:07
Medlem
MikeStrutters avatar
Citat:
Redan i detta nu finns himmelriket och guds värld. Där finns gud och alla änglar och frälsning.
Vad gör gud och änglarna om dagarna då? Dricker vin och spelar harpor?
Citera
2026-09-02, 14:09
Avstängd
Citat:
Vad gör gud och änglarna om dagarna då? Dricker vin och spelar harpor?

Vet inte. Har ju aldrig varit där. Får se om man kommer dit en vacker dag.

Men teorin säger att gud sitter och smygrunkar ...
Citera
2026-09-02, 14:11
Medlem
MikeStrutters avatar
Citat:
Men teorin säger att gud sitter och smygrunkar ...
Det tror jag också, men till barn tyvärr. Så därför hoppas jag att min kropp förbränns och att mitt medvetande tynar bort.
Citera
2026-09-02, 14:15
Avstängd
Citat:
Det tror jag också, men till barn tyvärr. Så därför hoppas jag att min kropp förbränns och att mitt medvetande tynar bort.

Men hamnar du i helvetet så blir det illa illa...
Det är där satanisterna hamnar.

De kommer belönas med att bli djävulens sexsslavar. Han våldtar de. Han kör upp en gigantisk brinnande kuk i rumpan på de, och i munnen. Alltså den brinner. Tänk dig. Och det tar aldrig slut. Det bara pågår.
Citera
2026-09-02, 14:28
Medlem
MikeStrutters avatar
Citat:
Men hamnar du i helvetet så blir det illa illa...
Det är där satanisterna hamnar.

De kommer belönas med att bli djävulens sexsslavar. Han våldtar de. Han kör upp en gigantisk brinnande kuk i rumpan på de, och i munnen. Alltså den brinner. Tänk dig. Och det tar aldrig slut. Det bara pågår.
Du har tittat för mycket på filmen Little Nicky.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in