2026-08-27, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Jag var inne på missing people och där finns blonda kvinnor som försvunnit spårlöst.

Jag tror de utreder brottslighet som är försök till mord/våldtäkt/motsvarande eftersom han (som jag förstått det) varit k rönninge och närområden i flera dagar för att leta offer.

Säkert förföljt andra kvinnor m.m.

Och det kan fungera som bevisning (tänker jag) för att påvisa uppsåt.

Vart är användaren haaaaaag när man behöver honom!

Här är jag!

Det är ju fri bevisföring/prövning, så visst kan man använda det. Sedan tror jag inte att domstolen hade dragit några större växlar av det.
För först och främst måste det ju vara styrkt att det faktiskt varit Robin/Wilma man sett. Sedan måste man ju kunna styrka att han rent praktiskt har förföljt dom. Att använda det som bevisning för uppsåt kan ju också bli besvärligt med tanke på att han aldrig gjort någonting mot de personer han skulle ha förföljt. Med andra ord så finns det ju inget "uppsåt" att visa.

Min uppfattning är att Robin/Wilma aldrig begått några sådana slags allvarliga brott. Så det finns ingen seriemördare/våldtäktsman att hitta här...
Citera
2026-08-27, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Det hade varit kul om de avslöjar hans användarnamn på Flashback i FUP.

Han har ju ett konto, det hade varit roligt att läsa hans tidigare inlägg.

Jag har lusläst alla de inlägg som Lerum kattmördaren skrivit.

Obs. Jag uppmanar ingen att avslöja hans FB namn här eller spekulera, men det hade varit skojsigt helt klart.

Ja det hade varit kul, lite synd att sånt inte får diskuteras nuförtiden. Jag kommer ihåg på den gamla goda tiden när Aviciis konto var på tapeten, om jag inte missminner mig så bekräftade han det själv också i tråden på något sätt. Typ alla gjorda inlägg handlade om internetdroger, och det var inte få inlägg..
Citera
2026-08-28, 23:08
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Här är jag!

Det är ju fri bevisföring/prövning, så visst kan man använda det. Sedan tror jag inte att domstolen hade dragit några större växlar av det.
För först och främst måste det ju vara styrkt att det faktiskt varit Robin/Wilma man sett. Sedan måste man ju kunna styrka att han rent praktiskt har förföljt dom. Att använda det som bevisning för uppsåt kan ju också bli besvärligt med tanke på att han aldrig gjort någonting mot de personer han skulle ha förföljt. Med andra ord så finns det ju inget "uppsåt" att visa.

Min uppfattning är att Robin/Wilma aldrig begått några sådana slags allvarliga brott. Så det finns ingen seriemördare/våldtäktsman att hitta här...

Sant! Tacksam för svar! Mvh
Citera
2026-09-02, 11:18
Medlem
När tror man åtal kommer väckas? Borde väl vara ganska snart?
Citera
2026-09-02, 11:39
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
När tror man åtal kommer väckas? Borde väl vara ganska snart?

18/8:
Citat:
– Vi är i slutfasen och håller på att sammanställa allt material, säger senior åklagare Markus Hankkio.
Åtal väcks i september/oktober.

Åtalstiden är förlängd till 15/9, så antingen blir det åtal då eller så förlänger de igen.
Citera
2026-09-02, 12:41
Medlem
Någon som vet om Vilma/robin suttit ensam i sin cell på häktet sedan dec?
Citera
2026-09-02, 12:43
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Någon som vet om Vilma/robin suttit ensam i sin cell på häktet sedan dec?

Inget som kommunicerats vad jag vet, men ser det som högst troligt, så struligt som han betett sig.
Citera
2026-09-02, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Inget som kommunicerats vad jag vet, men ser det som högst troligt, så struligt som han betett sig.
iofs mördare kanske får sitta själva. men robin/vilma har ju haft det lyxigt med bl.a vistelse på rättpsyk med egen avdelning, häktet är värre än fängelse oxå. jag tror det finns en liten risk att hen tar livet av sig ifall det väcks åtal/hen döms
Citera
2026-09-02, 13:13
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
iofs mördare kanske får sitta själva. men robin/vilma har ju haft det lyxigt med bl.a vistelse på rättpsyk med egen avdelning, häktet är värre än fängelse oxå. jag tror det finns en liten risk att hen tar livet av sig ifall det väcks åtal/hen döms

Eftersom han har fullständiga restriktioner (ingen media, internet, kommunikation) så utredningen inte ska påverkas, har jag också svårt att tro att han delat cell med någon. Det får inte riskeras att han får veta någonting utöver det han själv vet med sig. Han lever i ett informationsvakuum.
Citera
2026-09-02, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Eftersom han har fullständiga restriktioner (ingen media, internet, kommunikation) så utredningen inte ska påverkas, har jag också svårt att tro att han delat cell med någon. Det får inte riskeras att han får veta någonting utöver det han själv vet med sig. Han lever i ett informationsvakuum.
Skrämmande utveckling när man kollar på videon från korvgubben, till nutid.
sen vet man ju inte om rättegången kommer vara öppen/halvöppen/eller helt stängd...
Citera
2026-09-02, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, initialt. Men inte lika vanligt att dom 7 månader in i utredningen säger att dom fortfarande utreder, om han kan ligga bakom fler olösta grova brott.
Min gissning är att det fanns andra saker i hans telefon som polis/åklagare vill utreda. Det kan säkert ta tid, även om jag utgår från att det här är prioriterat.
Citera
2026-09-02, 15:30
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Om han inser att bevisningen är för stark & han kommer få livstid finns det risk att han gör det innan rättegång för att kontrollera sitt öde - han vinner över systemet & de kan inte låsa in honom.

Lägst risk för suicid är efter han dömts & sitter på anstalt.

Det känns inte så troligt att han kommer göra detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in