2026-08-31, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det er i hvertfall bevist at noen har vasket etter at Sprox-avtrykkene ble satt.
Dette var riktignok i gangen utenfor det lille badet, og man hadde forsøkt å vaske
vekk det såkalte "biologiske materialet" som utgjorde slepespor. Om det var blod
der, er jeg usikker på.

Hensynsfulle kidnappere som vasket etter seg? Aldri i livet.
Noen som forsøkte å dekke over et drap? Ikke helt utenkelig.

Jeg gjentar for ordens skyld et faktum - at det kun fins ett eneste "bevis" for langvarig planlegging.
Det er passordet til pasted-dokumentet. "ANNE".

Jeg mistenker at de(n) som står bak dette, ikke nødvendigvis er forbryterske genier.

Og fortsatt for tilfeldig at det var et overfylt badekar akkurat denne natten som skulle være grunnen til at det må vaskes/moppes i første etasje. I mine øyne knytter det sønnen til saken siden han visstnok har forklart seg rundt dette. Han kan også være bindeleddet til SE/kriminelle miljøer. At han er bindeleddet til RU vet vi jo allerede
Senast redigerad av Alsagio 2026-08-31 kl. 14:55.
Citera
2026-08-31, 15:45
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Og fortsatt for tilfeldig at det var et overfylt badekar akkurat denne natten som skulle være grunnen til at det må vaskes/moppes i første etasje. I mine øyne knytter det sønnen til saken siden han visstnok har forklart seg rundt dette. Han kan også være bindeleddet til SE/kriminelle miljøer. At han er bindeleddet til RU vet vi jo allerede

Forstår jeg det rett så har politiet rekonstruert badekaruhellet, og funnet ut at det umiddelbart rant vann ned i første etasje i et slikt monn at de burde observert spor etter dette da de saumfarte åstedet i startfasen.

Dette, koblet med den fantasifulle fremstillingen av TEHs dramatiske uhell, hinter om at historien er oppdiktet. Enda et element som peker vekk fra planmessighet, spør du meg. Hvis man i lang tid planlegger et drap så godt som vi har fått inntrykk av, burde det være en smal sak å unngå omstendigheter som nødvendiggjør et så patetisk narrativ.

Heller ikke helt utenkelig at det er TEH som er bindeleddet til SE. Vi vet at politiet har avhørt "en mann i THs krets" om sine forbindelser til SE. Når vi nå vet at SE står i kontakt med et miljø som driver med svært omfattende distribusjon av bl.a. kokain, er det kanskje nærliggende å tenke at det er handel med stoff som kan ha knyttet dem sammen, enten indirekte via mellomledd, eller direkte.
Citera
2026-08-31, 16:19
Medlem
Citat:
Forstår jeg det rett så har politiet rekonstruert badekaruhellet, og funnet ut at det umiddelbart rant vann ned i første etasje i et slikt monn at de burde observert spor etter dette da de saumfarte åstedet i startfasen.

Dette, koblet med den fantasifulle fremstillingen av TEHs dramatiske uhell, hinter om at historien er oppdiktet. Enda et element som peker vekk fra planmessighet, spør du meg. Hvis man i lang tid planlegger et drap så godt som vi har fått inntrykk av, burde det være en smal sak å unngå omstendigheter som nødvendiggjør et så patetisk narrativ.

Om noe så peker dette bort fra TEH som medvirker i et planlagt drap på sin mor.
Det gjør også det at han forsøker å ringe henne for deretter å tekste henne kvelden whatever foregikk på dette badet. Og ikke minst det at han besvarer en samtale fra hennes telefon kl 09.14 og blir sittende i den samtalen i flere minutter. At han etter ca 35 min ringer opp igjen taler også imot at han visste hva som skulle foregå denne dagen raskt etter at hans far forlot boligen.
Dette forsøket på å nå henne eller noen (om han kjente til drapsplanene) kl. 09.50 ville ikke kunne gi han noen verdifull informasjon på tidspunktet han ringte. Hadde han derimot ringt kl 10.10 ville ting kunne sett annerledes ut for hans del.
Citera
2026-08-31, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Når det er sagt, er det jo ikke helt sikkert at utslagene som vises på mobilen faktisk skyldes et fall, men at de kan være en del av villedningen.

Lite trolig et aktivt forsøk på villedning. Vitende om at alt av bevegelser/aktivitet på telefonen ville være «lesbart» ville ikke vedkommende lenge etter «dyttet» satt telefonen i bevegelse. Det vil fortelle politiet at vedkommende befant seg for lenge i boligen til at dette var snakk om en reell kidnapping.
Citera
2026-08-31, 20:35
Medlem
Citat:
Fallet har vel her i tråden blitt angitt til å ha vært rundt 9.30. Men det fins ingen sikre kilder, såvidt jeg vet. Så det kan være bevisst plantet feilinformasjon.

Tenk litt over at det i utgangspunktet er svært uvanlig at politiet offentliggjør slike detaljer fra etterforskningen, så som f.eks. at det har vært registrert fysiske bevegelser på en mobiltelefon, attpåtil så detaljert som et antatt fall, og "raske skritt". Hva vil politiet oppnå med å offentliggjøre slike opplysninger? Det er neppe for å holde allmennheten orientert om fremdrift i etterforskningen.

Som kontrast til da de boret hull i isen på Langvannet. Da sa de jo at de absolutt ikke lette etter AE.
Men noe måtte de jo si, de holdt tross alt på midt i glaningen til alle. Opplysninger om spor fra et innendørs åsted derimot, er strengt tatt ikke nødvendig å offentliggjøre. Spesifikke detaljer om innholdet på mobiltelefonen til offeret er i hvertfall ikke noe som burde deles slik de har gjort.

Da bør man spørre hva slags hensikt denne informasjonsflyten faktisk har.
Det mest nærliggende for min del, er å tenke at de lodder reaksjoner hos folk de har under oppsyn.

Jeg har veldig liten tillit til de angivelige opplysningene fra analyser av Anne-Elisabeths iPhone.

Hvis politiet faktisk har dokumentert bevegelser fra Helseappen fra AEs mobil, så er det informasjon jeg mener politiet burde holde tilbake frem til de kan konfrontere en mistenkt GM med opplysningene.

Jeg har hele tiden trodd at den angivelige informasjonen fra Helseappen som er frigitt, egentlig er en del av politiets såkalte mediestrategi. Jeg greier ikke å feste lit til den informasjonen. Jeg tror ikke på det. Rett og slett.

Jeg har begynt å tvile på om politiet i det hele tatt har greid å låse opp iPhonen og fått hentet ut informasjon som ligger lagret på telefonen. Og som kun er mulig å finne på den fysiske telefonen.
Senast redigerad av kornblomst 2026-08-31 kl. 20:50. Anledning: skrivefeil
Citera
2026-09-01, 14:02
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg har veldig liten tillit til de angivelige opplysningene fra analyser av Anne-Elisabeths iPhone.

Hvis politiet faktisk har dokumentert bevegelser fra Helseappen fra AEs mobil, så er det informasjon jeg mener politiet burde holde tilbake frem til de kan konfrontere en mistenkt GM med opplysningene.

Jeg har hele tiden trodd at den angivelige informasjonen fra Helseappen som er frigitt, egentlig er en del av politiets såkalte mediestrategi. Jeg greier ikke å feste lit til den informasjonen. Jeg tror ikke på det. Rett og slett.

Jeg har begynt å tvile på om politiet i det hele tatt har greid å låse opp iPhonen og fått hentet ut informasjon som ligger lagret på telefonen. Og som kun er mulig å finne på den fysiske telefonen.

Det var en tekniker som vitnet i saken mot Laila B.
Han sa at det var svært utydelig med disse dataene, og at de ikke kunne brukes til så mye.
Det er jo egentlig bare en skritteller, og thats it.
Videre, så må de jo nesten ha GPS-informasjon for å kunne si at telefonen befant seg i trappa. Vi har ikke hørt om noe GPS-informasjon. Og så er det dette med at trappa ned til kjelleren ligger vertikalt rett over trappa opp til loftet, så i teorien kan det like godt være denne kjellertrappa. Kun en kalibrert høydemåler kan si noe om dette, og så detaljert tror jeg ikke Iphonene var i 2018. Og så er det dette blodsporet da, som er avsatt inni trappetrinnsveggene, noe som jeg tenker at da kan det like godt være at hun løp opp trappen, og snublet i første trinn og avsatte blod. Men skulle det ikke vært blod andre steder da? Kun de to dråpene liksom. Jeg vet ikke. Politiet har løyet før i denne saken. Hvit løgn. De poengterte at det ikke var Anne de lette etter under isen, og lagde et nummer av at de hadde funnet et bilskilt og en mobiltelefon. Men ikke en eneste journalist hadde spurt om det var Anne de lette etter.
Undrer på hva som kan være motivet hvis de har løyet om Iphonen og fall/blod i trappa.
Senast redigerad av Skaanseth 2026-09-01 kl. 14:04.
Citera
2026-09-02, 09:40
Medlem
Upvasket på S4 är uppenbart lavet efter AE försvann från platsen då biologiska spår och fotspår delvis var utsmetade. Måske var blodet i trappen missat?

Hvis detta skedde i tidsrummet polisen gått ut med, på förmiddagen, var TH enligt egen uppgift först på plats.

TH nekte till och fortelle vilken vej han tog hem, likaså glömde han mobilen sin på jobbet.

Om inget annat så ser det hela ut som om han köpt sig lite tid innan han kontaktar polisen.

Han kalla även dit sonen sin men inte någon av döttrarna. Vad var syftet?
Citera
2026-09-02, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Upvasket på S4 är uppenbart lavet efter AE försvann från platsen då biologiska spår och fotspår delvis var utsmetade. Måske var blodet i trappen missat?

Hvis detta skedde i tidsrummet polisen gått ut med, på förmiddagen, var TH enligt egen uppgift först på plats.

TH nekte till och fortelle vilken vej han tog hem, likaså glömde han mobilen sin på jobbet.

Om inget annat så ser det hela ut som om han köpt sig lite tid innan han kontaktar polisen.

Han kalla även dit sonen sin men inte någon av döttrarna. Vad var syftet?

Kanskje sønnen hjalp til med vask og tok med seg bøtta. Senere har historien om badekaret blitt konstruert
Citera
2026-09-02, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det er jo ikke hver dag man opplever at mobilen kan vise et mistenkelig "fall" akkurat ved den samme trappen det er funnet blodspor som er forsøkt vasket bort - og attpåtil på et sentralt tidspunkt samme døgn man forsvinner. Da kan man ikke bare avfeie det og peke på at dette var hennes bopel gjennom flere tiår. Man må se funnene i kontekst med andre spor. Når det er sagt, er det jo ikke helt sikkert at utslagene som vises på mobilen faktisk skyldes et fall, men at de kan være en del av villedningen.

Her var det mye rart. Blod kan ikke tidfestes. Forsøkt vasket bort blir da bare spekulasjon og ren gjetting, ditto blir også "på et sentralt tidspunk", hva nå det er for no du prøver å forklare.
Hvor mange ganger pr.år mister man f.eks en telefon i gulvet?

Eller mener du å vite at politiet fant et fuktig blodspor som ikke var fjernet godt nok?
Citera
2026-09-02, 11:46
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Man har jo friskt i minne at den ofte gjentatte opplysningen om at telefonen hennes sto på 2/3 volum plutselig hadde stått på lydløs hele tiden. Så kan man spørre seg om det første var en feiltagelse, eller om det andre var en finte.

Det er uansett helt åpenbart at politiet ikke legger to pinner i kors for å gi ut bevisst feilinformasjon, i den hensikt å tilsløre sine hensikter. Selvfølgelig må de det, når nødvendigheten krever det.

Så har de jo også full anledning til å dementere egne påstander ved å vise til "feiltolkninger" etc.

Man kan jo gjøre et tankeeksperiment, og forestille seg at jo, det ble registrert unormale bevegelser så som et antatt fall, på telefonen hennes. Men kanskje tidspunktet for dette var et annet enn politiet ga inntrykk av i offentligheten. Da vil jo den som eventuelt var til stede da dette fallet skjedde, skjønne at politiet vet mer enn de ønsker å fortelle offentlig. Som en slags taus utgave av Columbo. Politiet later som om de er med på at fallet skjedde etter TH var dratt på jobb. Men samtidig vil GM vite at så lenge de vet at fallet skjedde, så må de også vite når.
Citera
2026-09-02, 12:13
Medlem
Citat:
Man har jo friskt i minne at den ofte gjentatte opplysningen om at telefonen hennes sto på 2/3 volum plutselig hadde stått på lydløs hele tiden. Så kan man spørre seg om det første var en feiltagelse, eller om det andre var en finte.

Det er uansett helt åpenbart at politiet ikke legger to pinner i kors for å gi ut bevisst feilinformasjon, i den hensikt å tilsløre sine hensikter. Selvfølgelig må de det, når nødvendigheten krever det.

Så har de jo også full anledning til å dementere egne påstander ved å vise til "feiltolkninger" etc.

Man kan jo gjøre et tankeeksperiment, og forestille seg at jo, det ble registrert unormale bevegelser så som et antatt fall, på telefonen hennes. Men kanskje tidspunktet for dette var et annet enn politiet ga inntrykk av i offentligheten. Da vil jo den som eventuelt var til stede da dette fallet skjedde, skjønne at politiet vet mer enn de ønsker å fortelle offentlig. Som en slags taus utgave av Columbo. Politiet later som om de er med på at fallet skjedde etter TH var dratt på jobb. Men samtidig vil GM vite at så lenge de vet at fallet skjedde, så må de også vite når.

Ja, man kan jo stille seg spørrende til at Futurum-mennene plutselig ikke var interessante og at hettemannens identitet skulle være avslørt
Citera
2026-09-02, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det var en tekniker som vitnet i saken mot Laila B.
Han sa at det var svært utydelig med disse dataene, og at de ikke kunne brukes til så mye.
Det er jo egentlig bare en skritteller, og thats it.
Videre, så må de jo nesten ha GPS-informasjon for å kunne si at telefonen befant seg i trappa. Vi har ikke hørt om noe GPS-informasjon. Og så er det dette med at trappa ned til kjelleren ligger vertikalt rett over trappa opp til loftet, så i teorien kan det like godt være denne kjellertrappa. Kun en kalibrert høydemåler kan si noe om dette, og så detaljert tror jeg ikke Iphonene var i 2018. Og så er det dette blodsporet da, som er avsatt inni trappetrinnsveggene, noe som jeg tenker at da kan det like godt være at hun løp opp trappen, og snublet i første trinn og avsatte blod. Men skulle det ikke vært blod andre steder da? Kun de to dråpene liksom. Jeg vet ikke. Politiet har løyet før i denne saken. Hvit løgn. De poengterte at det ikke var Anne de lette etter under isen, og lagde et nummer av at de hadde funnet et bilskilt og en mobiltelefon. Men ikke en eneste journalist hadde spurt om det var Anne de lette etter.
Undrer på hva som kan være motivet hvis de har løyet om Iphonen og fall/blod i trappa.

Politiet har vært helt åpne om at de har hatt en "mediestrategi" i denne saken. Slik jeg forstår det, så betyr det at politiets informasjon til offentligheten er "redigert og tilpasset" slik at GM ikke skal kunne dra noen nytte av den. GM skal ikke få innsikt i verken bevisenes art eller utvikling i etterforskningen i den informasjonen politiet frigir til mediene.

Jeg tror at alle forstår at dette måtte bli en krevende balansegang for politiet.

I partnerdrapssaker er det vanligste av GM tilstår og leggere kortene på bordet og forteller hva de har gjort.

Mens i noen slike drapssaker avdekker politiet planlegging samtidig med at GM nekter for drapet. Strategien blir da å varetektsfengsle GM mens politiet samler beviser og analyserer spor. Til slutt blir GM konfrontert med overveldende beviser, hvorpå GM enten tilstår, eller, det blir straffesak og bevisene blir lagt frem i retten og GM blir dømt på de faktiske bevisene.

Drapet på Anne-Elisabeth passer ikke inn i de vanlige mønstrene. Først og fremst fordi sporene på åstedet som knytter Tom Hagen til selve drapshandlingen, ikke har beviskraft i en straffesak. Politiet vet hva som skjedde men har ikke gyldige beviser mot Tom Hagen.

Og så er det all støyen som følger med en fingert kidnapping med løsepengekrav i kryptovaluta. Medieinteressen har vært og er enorm.

Tilbake til politiets mediestrategi. Kanskje informasjonen om analyser av helseapp har hatt til hensikt å skremme Hagen, i håp om å fremprovosere at han gjør feil og avslører seg selv. Jeg vet ikke.

Informasjonen fra politiet er en blanding av sannhet, videreformidling av villedning Hagen har fremført og såkalt politiets mediestrategi. Det er vanskelig for oss å vite sikkert hva som er hva.

Men jeg greier altså ikke å tro på informasjonen som angivelig stammer fra helseappen på Anne-Elisabeths iPhone.

Hvis analysen viser at det har skjedd et fall i en trapp, så tror jeg det må ha skjedd kvelden før eller natten til 31. oktober.

Dette med raske skritt og at telefonen ble lagt i ro like over ti, jeg tror ikke det kan være sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in