2026-08-30, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Sikkert ikke. Men det er hennes bopel igjennom en 3-4 tiår vi snakker om.. Kan være rester av neseblod, rift i hud, skrubbsår og alt mulig. Jeg er 100% sikker på at hvis teknikkere hadde samumfart min bopel, så hadde de funnet blod fra både meg og min partner, helt naturlig. At politiet trodde Tom sto bak, og derfor hakket hull i isen på langvannet sier jo litt om hvor lav iq enkelte i politiet har.

Du utelukker helt at blodet funnet i trappeavsatsen kan være avsatt den dagen hun ble overfalt og senere drept i boligen?
Citera
2026-08-30, 17:36
Medlem
Citat:
At politiet trodde Tom sto bak, og derfor hakket hull i isen på langvannet sier jo litt om hvor lav iq enkelte i politiet har.

Skulle tatt seg ut om de ikke forsøkte sikre spor i et vann som ligger et fåtall meter fra husveggen der et drap eller en kidnapping hadde funnet sted.
Citera
2026-08-30, 19:04
Medlem
Hvorfor bærer egentlig hettemannen en hvit maske? Vi snakker ikke her om en asiater på norgesbesøk liksom. Hvorfor ikke et blått skjerf om det var kjølig den dagen. Hvorfor ikke en svart bøff.
Kan det ha vært så enkelt at vedkommende var i behov av å være litt ekstra synlig for noen, men også i behov for å dekke seg til for ikke å være gjenkjennelig for denne noen og også andre?
Citera
2026-08-30, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Du utelukker helt at blodet funnet i trappeavsatsen kan være avsatt den dagen hun ble overfalt og senere drept i boligen?

Nej absolutt ikke. Men sjangsen for at dette blodet er avsatt i en helt annen anledning er åpenbart tilstede. Så dette blodet har derfor i så måte null bevismessig verdi. Som sagt, det er hennes bopel igjennom flere 10’år.
Senast redigerad av Ronsangel 2026-08-30 kl. 21:13.
Citera
2026-08-30, 21:15
Medlem
Citat:
Nej absolutt ikke. Men sjangsen for at dette blodet er avsatt i en helt annen anledning er åpenbart tilstede. Så dette blodet har derfor i så måte null bevismessig verdi. Som sagt, det er hennes bopel igjennom flere 10’år.

Pleier du eller samboer å fjerne klut og bøtte når dere fjerner blodsøl fra dere selv i egen bolig også?
Citera
2026-08-30, 23:03
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Spørsmålet var ikke spesifikt rettet til deg.

Telefonalibier kan selvsagt være snekret sammen av andre for å få det til å fremstå som om noen var et annet sted enn man faktisk var eller opptatt med noe man i realiteten ikke var opptatt med. Det er her jeg lurer på om SE kan ha hatt en rolle. For han befant seg i Løtenskogområdet til en tid hvor han og en viss hettemann med flere var i behov av alibier. Politiet mener, som kjent, at Fru Hagen ble kvalt til døde mellom kl. 10.07 og kl. 11.12 og fraktet bort død fra sitt hjem i nevnte tidsrom.
Vi kan derfor ikke helt se bort at SE kan ha hatt en sentral rolle ved å sørge for noens/fleres alibi i et sentralt tidsrom denne dagen.
Det er jo noe merkelig at en vinningskriminell som ønskes avhørt av politiet og som selv mener han kunne legge frem solide bevis for hvor han oppholdt seg i et gitt tidsrom ikke bare loffer avgårde til et avtalt avhør og skriver seg selv ut av saken for evig og alltid. Sånn egentlig.

Jeg har vanskelig for å tro at SE har blitt hentet inn for å sørge for alibier for andre.
Kriminelle av hans kaliber gjør ting utelukkende i egeninteresse. I denne sammenhengen tenker
jeg det handler om penger - hvis han altså er involvert. Vi vet ikke 100% sikkert.
Citera
2026-08-30, 23:21
Medlem
Citat:

Det er jo ikke hver dag man opplever at mobilen kan vise et mistenkelig "fall" akkurat ved den samme trappen det er funnet blodspor som er forsøkt vasket bort - og attpåtil på et sentralt tidspunkt samme døgn man forsvinner. Da kan man ikke bare avfeie det og peke på at dette var hennes bopel gjennom flere tiår. Man må se funnene i kontekst med andre spor. Når det er sagt, er det jo ikke helt sikkert at utslagene som vises på mobilen faktisk skyldes et fall, men at de kan være en del av villedningen.
Citera
2026-08-31, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg har vanskelig for å tro at SE har blitt hentet inn for å sørge for alibier for andre.
Kriminelle av hans kaliber gjør ting utelukkende i egeninteresse. I denne sammenhengen tenker
jeg det handler om penger - hvis han altså er involvert. Vi vet ikke 100% sikkert.

Så du utelukker at han ville takket ja til for eksempel et par hundre tusen for å sørge for andres alibi ved en drøy times jobbing? Tjeneste/gjentjeneste?
Hadde vært interessant med litt mer info om den i THs krets som skal være avhørt i forbindelse med dennes connection til SE.
Citera
2026-08-31, 09:35
Medlem
Jeg kan ikke huske at politiet noen gang kom med et mer nøyaktig tidspunkt for det angivelige fallet i trappen. Husker jeg feil?

AI oppgir en rettssak i Tyskland i januar 2018 som første gang data fra iPhones helseapp ble brukt som bevis i straffesak etter et drap som ble begått i 2016.

I Norge er Bertheussen-saken i 2020 første gang data fra helseappen ble lagt frem som rettsmedisinsk bevis.

Spørsmålet er hva Tom Hagen i oktober 2018 visste om at registreringer på helseappen kunne brukes som bevis i retten.

Det må han ha visst dersom bevegelser på iPhonen ble brukt til eksempelvis villedning.

Jeg tror ikke temaet kodelås på iPhone har vært diskutert tidligere i tråden. Hva slags lås hadde Anne-Elisabeth på mobilen. Ville hun ikke ha byttet kode for å hindre TH i å få tilgang til informasjon lagret på telefonen sin.
Citera
2026-08-31, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det er jo ikke hver dag man opplever at mobilen kan vise et mistenkelig "fall" akkurat ved den samme trappen det er funnet blodspor som er forsøkt vasket bort - og attpåtil på et sentralt tidspunkt samme døgn man forsvinner. Da kan man ikke bare avfeie det og peke på at dette var hennes bopel gjennom flere tiår. Man må se funnene i kontekst med andre spor. Når det er sagt, er det jo ikke helt sikkert at utslagene som vises på mobilen faktisk skyldes et fall, men at de kan være en del av villedningen.

Jeg skjønner hva du mener, men dette holder ikke bevismessig. Har jo ikke noe datostempel på dette avsatte blodet, og likeså ikke noe datostempel på vaskemiddlet. Kan være blod og vasking fra lengre tid tilbake dette. Og dette fallet (kraftige bevegelsen) trenger heller ikke være i trappa. Så nøyaktig var ikke iphone gps for 10’år siden. Kunne ha vært hvor som helst i huset. Foresten som proff drapsmann / kidnapper ville det være helt koko å hive hu ned trappa.
Citera
2026-08-31, 11:20
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jeg skjønner hva du mener, men dette holder ikke bevismessig. Har jo ikke noe datostempel på dette avsatte blodet, og likeså ikke noe datostempel på vaskemiddlet. Kan være blod og vasking fra lengre tid tilbake dette. Og dette fallet (kraftige bevegelsen) trenger heller ikke være i trappa. Så nøyaktig var ikke iphone gps for 10’år siden. Kunne ha vært hvor som helst i huset. Foresten som proff drapsmann / kidnapper ville det være helt koko å hive hu ned trappa.

Det er i hvertfall bevist at noen har vasket etter at Sprox-avtrykkene ble satt.
Dette var riktignok i gangen utenfor det lille badet, og man hadde forsøkt å vaske
vekk det såkalte "biologiske materialet" som utgjorde slepespor. Om det var blod
der, er jeg usikker på.

Hensynsfulle kidnappere som vasket etter seg? Aldri i livet.
Noen som forsøkte å dekke over et drap? Ikke helt utenkelig.

Jeg gjentar for ordens skyld et faktum - at det kun fins ett eneste "bevis" for langvarig planlegging.
Det er passordet til pasted-dokumentet. "ANNE".

Jeg mistenker at de(n) som står bak dette, ikke nødvendigvis er forbryterske genier.
Citera
2026-08-31, 14:23
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg kan ikke huske at politiet noen gang kom med et mer nøyaktig tidspunkt for det angivelige fallet i trappen. Husker jeg feil?

AI oppgir en rettssak i Tyskland i januar 2018 som første gang data fra iPhones helseapp ble brukt som bevis i straffesak etter et drap som ble begått i 2016.

I Norge er Bertheussen-saken i 2020 første gang data fra helseappen ble lagt frem som rettsmedisinsk bevis.

Spørsmålet er hva Tom Hagen i oktober 2018 visste om at registreringer på helseappen kunne brukes som bevis i retten.

Det må han ha visst dersom bevegelser på iPhonen ble brukt til eksempelvis villedning.

Jeg tror ikke temaet kodelås på iPhone har vært diskutert tidligere i tråden. Hva slags lås hadde Anne-Elisabeth på mobilen. Ville hun ikke ha byttet kode for å hindre TH i å få tilgang til informasjon lagret på telefonen sin.

Fallet har vel her i tråden blitt angitt til å ha vært rundt 9.30. Men det fins ingen sikre kilder, såvidt jeg vet. Så det kan være bevisst plantet feilinformasjon.

Tenk litt over at det i utgangspunktet er svært uvanlig at politiet offentliggjør slike detaljer fra etterforskningen, så som f.eks. at det har vært registrert fysiske bevegelser på en mobiltelefon, attpåtil så detaljert som et antatt fall, og "raske skritt". Hva vil politiet oppnå med å offentliggjøre slike opplysninger? Det er neppe for å holde allmennheten orientert om fremdrift i etterforskningen.

Som kontrast til da de boret hull i isen på Langvannet. Da sa de jo at de absolutt ikke lette etter AE.
Men noe måtte de jo si, de holdt tross alt på midt i glaningen til alle. Opplysninger om spor fra et innendørs åsted derimot, er strengt tatt ikke nødvendig å offentliggjøre. Spesifikke detaljer om innholdet på mobiltelefonen til offeret er i hvertfall ikke noe som burde deles slik de har gjort.

Da bør man spørre hva slags hensikt denne informasjonsflyten faktisk har.
Det mest nærliggende for min del, er å tenke at de lodder reaksjoner hos folk de har under oppsyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in