2026-09-01, 20:38
Medlem
alternativtkonto11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nja problemet som vi redan ser är att till ex hemtjänsten och KV är en shitshow (Saknas folk).

Det finns ingen personalbrist inom hemtjänsten. Det finns en ovilja att anställa personal inom hemtjänsten, vilket är något helt annat.
Citera
2026-09-01, 21:49
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
hahahaahh wikipedia där man kan skriva in svar själv hahahaha är det din allmänbildning din äckliga arab hahahahahahah

Jag trodde Wikipedia var en lagom introduktion till dig. Du verkar inte direkt texttolerant (om du mot förmodan vet vad det ordet betyder). Men om du vill ha lite tyngre lektyr så kan du ju bara gå till Wikipedias källa som är en statistisk rapport från The Israel Democracy Institute:
https://en.idi.org.il/articles/58484

Citat:
Du tror ju alla judar är ortodoxa med hahahah

Nej, det tror jag inte. Så du behöver inte slita ut dina H- och A-tangenter i onödan.

Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Självklart kan judarna vara flexibla som på alla institutioner. Att sen araber med fruar som inte jobbar också har hög nativitet är ingen överraskning. Hemmafruar har i princip alltid funnits eller ska du hävda att mödrar arbetat utanför hemmet nu?

Araberna har inte ens i närheten av samma fruktsamhetstal som haredim.

Man är inte hemmafru för att man är en fru som är hemma. Man är en hemmafru för att man jobbar med att sköta ett hem. Det var inte den traditionella uppgiften för kvinnor förr i tiden. Forna tiders kvinnor skötte ett jordbruk och ett hushåll, själva hemmet var bara en mindre del av detta. De var hemarbetande snarare än hemmafruar. Något som för övrigt också gällde deras män.
Citera
2026-09-01, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Sveriges befolkning beräknas minska med fyra miljoner till 2100. Det visar ett av flera scenarier i en ny rapport beställd av regeringen.

https://www.sverigesradio.se/artikel/rapport-sveriges-befolkning-kan-minska-med-fyra-miljoner

Om det scenariot stämmer så väntar helvetet för barn och barnbarn. Hur ska vi lösa den framtida katastrofen?

Ett ex antalet 80+åringar kommer vara 15 procent av befolkningen. Det kommer endast 3-4 arbetande personer per 80-åring.

Jag uppmanar mina barn att lämna det här landet när dom har blivit vuxna. Sverige finns inte längre och det som ersatt har ingen framtid.
Citera
2026-09-02, 01:49
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Det underlättar i alla fall riksdagens målsättning om miljöpåverkan och utsläpp. Och förmodligen är det något som också behövs globalt.

Exakt, istället för att försöka kontrollera miljön, för befolkningens skull. Borde vi inte kontrollera befolkningen för miljöns skull?
Citera
2026-09-02, 02:51
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Jag trodde Wikipedia var en lagom introduktion till dig. Du verkar inte direkt texttolerant (om du mot förmodan vet vad det ordet betyder). Men om du vill ha lite tyngre lektyr så kan du ju bara gå till Wikipedias källa som är en statistisk rapport från The Israel Democracy Institute:

Nej, det tror jag inte. Så du behöver inte slita ut dina H- och A-tangenter i onödan.

Man är inte hemmafru för att man är en fru som är hemma. Man är en hemmafru för att man jobbar med att sköta ett hem. Det var inte den traditionella uppgiften för kvinnor förr i tiden. Forna tiders kvinnor skötte ett jordbruk och ett hushåll, själva hemmet var bara en mindre del av detta. De var hemarbetande snarare än hemmafruar. Något som för övrigt också gällde deras män.

Sak samma och det inser aäkert t.o.m. du. Sen var det främst männen som jobbade med de.grövre sysslorna. Kvinnorna kunde ta hand om.sin barn då de var hemma och inte behövde vara på kontoret runt 8-tiden.
Citera
2026-09-02, 06:17
Avstängd
Citat:

Nu kommer du med nästa vänstersite ahhahahhahahah du är efterbliven och kan ingenting om judar jag är nämligen jude hahahahaha
Citera
2026-09-02, 06:21
Avstängd
LKKINGENs avatar
Med TS siffror så borde det betyda att muslimerna slaktat de otrogna och fått Swedistan för sig själv, då behöver vi inte oroa oss för ehuruvida samhället fungerar eller ej.

Vill du snabba på detta rösta vänsterut!
Citera
2026-09-02, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
Det finns ingen personalbrist inom hemtjänsten. Det finns en ovilja att anställa personal inom hemtjänsten, vilket är något helt annat.

Nej det är stort problem att hitta kvalificerad personal. Timvik går ofta att hitta.
Citera
2026-09-02, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Jag uppmanar mina barn att lämna det här landet när dom har blivit vuxna. Sverige finns inte längre och det som ersatt har ingen framtid.

Det kommer se lika ut i princip hela världen. Det här är ett globalt problem.
Citera
2026-09-02, 11:39
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Sak samma och det inser aäkert t.o.m. du. Sen var det främst männen som jobbade med de.grövre sysslorna. Kvinnorna kunde ta hand om.sin barn då de var hemma och inte behövde vara på kontoret runt 8-tiden.

Sak samma att araber har mycket lägre fruktsamhet än ultra-ortodoxa judar? Du är inte direkt lättbegriplig när du försöker slingra dig ur faktumet att du hade fel som hävdade att hemmafruar är en nödvändighet för föräldraskap.

Sedan är även distansarbete (hemarbete alltså) vanligare än någonsin. Men det tycks inte leda till någon markant ökning av fruktsamhetstalen. Även denna teori från din sida verkar alltså ha lite problem med verkligheten.

Citat:
Nu kommer du med nästa vänstersite ahhahahhahahah du är efterbliven och kan ingenting om judar jag är nämligen jude hahahahaha

Du är en väldigt glad jude alltså (som inte vet något om haredim). Ok, intresseklubben antecknar.

Men har du några källor på det du påstår eller låter du mina källor stå oemotsagda?
Citera
2026-09-02, 11:51
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Sak samma att araber har mycket lägre fruktsamhet än ultra-ortodoxa judar? Du är inte direkt lättbegriplig när du försöker slingra dig ur faktumet att du hade fel som hävdade att hemmafruar är en nödvändighet för föräldraskap.

Sedan är även distansarbete (hemarbete alltså) vanligare än någonsin. Men det tycks inte leda till någon markant ökning av fruktsamhetstalen. Även denna teori från din sida verkar alltså ha lite problem med verkligheten.

Du är en väldigt glad jude alltså (som inte vet något om haredim). Ok, intresseklubben antecknar.

Men har du några källor på det du påstår eller låter du mina källor stå oemotsagda?

Hemmaarbete är för tidigt att göra en analys av. Plus att det knappast är utbrett nog.

Det som inte testats är en genomgående reform för kvinnor att få vara hemma.
Citera
2026-09-02, 12:32
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Hemmaarbete är för tidigt att göra en analys av. Plus att det knappast är utbrett nog.

Det som inte testats är en genomgående reform för kvinnor att få vara hemma.

Hur skulle en sådan reform se ut som tydligen aldrig har testats tidigare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in