Citat:
Ursprungligen postat av
LoveInAColdClimate
Känner inte ett enda heterosexuellt par som separerat där kvinnan hindrar mannen från att träffa barnen, om det är så din bekantskapskrets ser ut umgås du med psykopater.
Hur många fall det isåfall handlar om våld/övergrepp? Antagligen 99,9999999%.
Dessa män är ju dock grymt manipulativa och duperande och har alltid ett gäng flygande apor runt sig som curlar dem och tror blint på att deras ex är psykiskt sjuk och har hittat på allting.
Ursäkta att jag lägger mig i men här måste man ju bara markera för du verkar ha bott konstant under en sten i sådär 500 år.
Det är faktiskt mycket vanligare än man tror att det är kvinnan som manipulerar och förhalar umgängen baserat på halvsanningar, lögner eller bara på grunderna av "moderligt" överbekyddsförmynderi.
Märk dock att jag inte säger att det är det vanligaste för det kan man nästan omöjligt veta. Men är det i någon enda kriminell gren som kvinnor gott och väl kan slå män på fingrarna, så är det just inom detta ämne.
På något vis anser väldigt många kvinnor nämligen att ett barn är kvinnans enskilda egendom i småbarnsåren, dvs när separation inom förhållandet kommer på tal.
Och i den konflikthanteringen som uppstår, om det dessutom börjat kana av rälsen helt o hållet, är precis alla medel tillåtna för att åsidosätta trovärdigheten hos mannen.
Exempelvis utpekande av mannen som tänkbar pedofil men även andra läskiga saker.
Jämför med det vanligaste en man brukar misskreditera med - Att kvinnan är lösaktig och drar hem den ena mannen efter den andra med barnen hemma.
Jag vet inte jag men jag röstar nog för att bli utpekad som pedofil eller potentiell styckmördare som aningen värre än lösaktig.
För övrigt, finns det ingen som duperar bättre än en kvinna med barn i påstådd nöd.
Men tderna har förändrats något till det bättre jämfört med 70-80-talet där i princip ingenting annat än galopperande psykos hos en moder kunde få en fader att vinna en vårdnadstvist.
Idag är det fortfarande svårt och det tar mycket längre tid att få det sjösatt, exakt så som i detta fallet. Man ger kvinnan chans på chans på chans.. Hade det varit omvänt, hade det till 99% varit löst betydligt snabbare.