2026-09-01, 23:28
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Jo, men dom är inte många som kan nåt, mina frågor gäller främst deras tv utbud

Har du en Boxer?
Citera
2026-09-01, 23:33
Avstängd
Passa dig noga för dem. De skriver falska fakturor, tar bort avtal och ersätter med nya och är totalt omöjliga att ha att göra med samt har noll koll på tekniken.

Ett av de absolut vidrigaste företagen i Sverige. Klaga omedelbart till ARN då ARN vägrar dig hjälp om du påtalar för många fel utan att Tele2 gör någpt åt saken.

ARN är bland de mest skrattretande skämt man kan tänka sig i sådana här frågor.

Också bland de absolut mest störda människor som finns inom kundtjänst.

Tele2 och Svea Inkasso är bland de mest bedrägliga företag med knepigaste människor anställda jag mött om vi bortser från fejkfirmor. Kriminella tillvägagångssätt.
Citera
2026-09-01, 23:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillbakaBonus
Om det nu går att beställa saker muntligt så går det jättebra att be om avtalsbekräftelse via mejl i samma veva. Du kan hänga kvar i luren medan du kollar inkorgen.

Jag förstår inte hur man kan vägra betala för en tjänst som man inte fått? Kanske dags att gå och lägga sig.
De säljer icke fungerande tjänster och skickar en till Kronofogdemyndigheten. Det gjorde de med mig samtidigt som man endast har 10 dagar på sig att överklaga och då ska man hinna skriva allt och posta samt posten ska gå fram också.

TS, har du fått konstiga fakturor så polisanmäl dem direkt istället för att ens försöka. Det misstaget gjorde jag att inte polisanmäla dem genast när det blev problem. Deras kundtjänst och försäljare ljuger om tjänsterna för att tvinga in dig i avtal under svek och sedan vägrar alla samhällsinstanser hjälpa dig mot dem. Sanslöst faktiskt.

De är kriminella bedragare och du är bara en i mängden som de skickar falska faktureringar på efter att ha lurat in i avtal. Ibland häver de, ibland skickar de en till Kronofogdemyndigheten. Beror på om du råkar prata led en nprmal människa inom företaget eller någon kriminell idiot. De sluter upp för de som begår brott mot kunderna också.

Polisen borde ha så man kan anmäla bedrägliga fakturor online.

Riktigt jävla patrask som arbetar inom Tele2. De använder dessutom teknologin för att radera avtal och lägger in falska avtal samtidigt som de vägrar häva om du klagar på fel de begår. De raggar väl sina anställda bland människor som är straffade brottslingar, vid frigivningarna eller tar den som verkar mest personlighetsstörda.

Otroligt konstigt att vi fått ett visst klientel överallt inom kundtjänst på bara 10-15 år. För var företagen rädda om anseendet och serviceinriktade, numera är de banditer som korrumperar hela Sverige för att bli stora miljardärer.
Senast redigerad av TramsPostaren 2026-09-01 kl. 23:44.
Citera
2026-09-01, 23:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
De säljer icke fungerande tjänster och skickar en till Kronofogdemyndigheten. Det gjorde de med mig samtidigt som man endast har 10 dagar på sig att överklaga och då ska man hinna skriva allt och posta samt posten ska gå fram också.
Fast en icke fungerande tjänst kan ju ändå vara en aktiv tjänst, d.v.s en tjänst som är beställd och som Tele2 har bekräftat.

TS som jag citerade hade blivit lovad en tjänst från början som sedan inte visade sig finnas. Det är absolut inte samma sak.
Citera
2026-09-01, 23:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillbakaBonus
Fast en icke fungerande tjänst kan ju ändå vara en aktiv tjänst, d.v.s en tjänst som är beställd och som Tele2 har bekräftat.

TS som jag citerade hade blivit lovad en tjänst från början som sedan inte visade sig finnas. Det är absolut inte samma sak.
De kan inte ett skit om teknologin och skickar fakturor som är falska. Det låter som TS har fått kronofogdshot och det innebär att de kommer skicka TS dit som repressalie på att TS framfört klagomål på företaget. Finns två riktiga rövhål som arbetar där ena inom kundtjänst och andra som förösker kränga skit på dig via telefonen och de agerar kriminellt för att skada dig som kund när de inte får viljan igenom. Finns säkert bra många fler än den damen och herren men ändå.

Ja, de kan och kommer skicka TS till Kronofogdemyndigheten om sådant hot levererats. Det är så de opererar.

Det är organiserad brottslighet
Konsumenter i Sverige får allt sämre skydd mot människor inom företag som agerar kriminellt eftersom lagarna inte efterlevt eller följs upp ordentligt. Så företagen vågar agera aggressivt eftersom de inte riskerar något.

Varenda falsk faktura de skickar ut, är i slutändan extrema summor. De körde en drive via mitt kommunala bostadsbolag och sedan rev de avtalen och la in helt andra avtal utan att ens få konsekvenser. Sannolikheten att jag och ett syskon med olika namn samtidigt råkar ut för det som de enda i staden, är obefintlig. Tänk dig då summorna deras falska fakturor och kriminella metoder drar in samtidigt som de skickar oss som klagar till Kronofogdemyndigheten istället för att häva avtalen som inte ens existerar längre. På mig la de en blockering så jag inte kunde stänga av tjänsten vilket de gör automatiskt och sedan vägrade de hjälpa mig ta bort tjänsten och skickade det till Kronofogdemyndigheten. Sinnessjukt. Och samhällets myndigheter ger blanka fan i ens rättskydd.
Senast redigerad av TramsPostaren 2026-09-01 kl. 23:56.
Citera
2026-09-02, 00:02
Avstängd
TS Välkommen till högerns idealsamhälle. Det här är vad du, jag och alla får i ett Sverige där staten inte ger och kontrollerar viktiga samhällsfunktioner.

De kallar det fri konkurrens. Vilket innebär att företag tillåts att frit härja runt och organisera sig kriminellt för att få så mycket makt att de kan skada alla som protesterar genom att de har alla papper, all teknologi, alla jurister medan du saknar medel och sitter med förlegade fjuttlagar som bara innebär ett byråkratiskt irrlandskap med tidspress eftersom lagarna är byggda för att fungera såsom Sverige gjorde tidigt 1900-tal.

Kapitalism och marknadsekonomi rövknullar dig. Därför är de "de värsta" du upplevt, men inte det sista företaget.
Citera
2026-09-02, 01:00
Medlem
Jag ser vad ni skriver och jag delar eran uppfattning, det finns dock en del schyssta medarbetare som försöker hjälpa till.
Man lär sig med tiden att inte godkänna långa avtal, 2 veckors ångerrätt och en månad uppsägningstid ska det va.
Jag har ett avtal som löper 7 månader till men det är inga jättesumomor.
Hittills när dom blåst mig har jag löst det hyfsat genom aggressivt beteende och mailat alla ansvariga och dylikt samt ringt tills jag fått hjälp.
Topparna på företag vill inte ha psykon som ringer dom hela tiden, men det är enda rätta när dom pissar på folk.

Sen byter jag tillbaka till Telia, dyrare men aldrig några problem att få hjälp.
Citera
2026-09-02, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Har du en Boxer?

Tv hub 2
Citera
2026-09-02, 01:03
Medlem
Om nån undrar varför jag valde idioterna från början så är det för jag bor i ett Tele 2 hus tidigare Comhems där dom har fiberkoax
Citera
2026-09-02, 03:45
Medlem
Onanikrems avatar
Du kan ju alltid trösta dig med att jag tycker Telia har den sämsta kundtjänsten/supporten i världshistorien. Plockade bort allt jag hade med dem att göra efter fått luren i örat två gånger av kundtjänst/support. Kommer aldrig att ha med dem att göra igen, om jag så måste vara utan telefon.
Skulle heller ha huvudlöss än att ha med Telia att göra igen!
Citera
2026-09-02, 05:24
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Så det där fåret ljuger?
Visst. De kan ju vara snabba men usla ändå?
Citera
2026-09-02, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Passa dig noga för dem. De skriver falska fakturor, tar bort avtal och ersätter med nya och är totalt omöjliga att ha att göra med samt har noll koll på tekniken.
Detta! Tele 2 är ett blufföretag. Undvik till varje pris. Det enda du vet är att du blir blåst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in